Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Zo komt het bij mij ook uit en dan komt het vast bouten in de blindmoeren niet goed uit dacht ik of heb jij de blindmoeren in het verdiepte gedeelte aangebracht ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door L4H3 »

Nee zitten gewoon op hoge gedeelte.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
myway
Berichten: 15539
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door myway »

gsm schreef:Zo komt het bij mij ook uit en dan komt het vast bouten in de blindmoeren niet goed uit dacht ik of heb jij de blindmoeren in het verdiepte gedeelte aangebracht ?
Heb je gaten in het dak geboord dan?
Normaal wordt er alleen kit gebruikt.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door L4H3 »

Ik heb idd gaten in dak gemaakt en daar blindmoeren ingeperst. Alleen kit vertrouw ik niet als je straks 130 km/h gaat rijden.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Ik vertrouw alleen kit ook niet en heb ook blindmoeren geplaatst.
Het was een druk weekend, alle ramen er in gemaakt en het dakluik en het zonnepaneel geplaatst, alleen de kabeldoorvoer ben ik niet meer aan toe gekomen.
Nu wil ik de Fiamma Universele spoilers nog plaatsen voor het zonnepaneel en dakluik alleen weet ik niet hoe breed die is en ik wil hem in het verdiepte gedeelte plakken net voor het zonnepaneel.
Weet iemand de maat en hoe bevalt die ?

Ik heb het uitgemeten en afgetekend en de broer van mijn moeder die een knabbelschaar had heeft het er uit geknipt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen het raam geplaatst in de schuifdeur
Afbeelding

En in de andere wand de ramen met daaronder het stopcontact voor stroom aan de paal
Afbeelding

En vandaag het dakluik uitgezaagd en met trespa rondom opgevuld
Afbeelding

En het dakluik met zonnepaneel geplaatst
Afbeelding

Moe maar voldaan neem ik nu een borrel en gaan we morgen weer verder
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door L4H3 »

Zo zo flink wat gedaan dus. Hoe is het gegaan met het dakluik. Paste het of moest je een beetje van de flens halen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Vergeten te vermelden maar ik moest aan beiden kanten iets van de flens weg halen. Aan één kant zat de flens van het spant gekit aan de dakplaat en dat zit die nog steeds en aan de andere kant van het dakluik zat de flens van dat spant los van het dakplaat en die heb ik voor zekerheid gelijk maar met Sika 552 vast gelijmd.
Waar ik bij het plaatsen van het raam in de schuifdeur ook nog achter kwam is dat daar een verticale plaat in zat en die heb ik verwijderd maar wel bewaard en die ga ik misschien naast het raam plaatsen.
Ik heb een houten frame om het raam gemaakt en die met 552 vast gelijmd aan de deur buiten plaat dus betwijfel ik of het nog wel nodig is om het stalen plaatspantje er nog naast te plaatsen.

Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
myway
Berichten: 15539
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Ombouw Ducato L3H2



Bericht door myway »

Maten van de spoiler staan hier.
https://www.dewitschijndel.nl/fiamma-un ... qr=Spoiler&" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is in de lengte in te korten en die kan er echt met alleen de juiste kit op, net als een zonnepaneel.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door L4H3 »

Die verticale stijl kan je in de prullenbak gooien. Die zat er voor de stijfheid/stevigheid van de deur. Nu zit er hout en je raam. Dat geeft nu de stijheid/stevigheid. Scheelt ook weer 1 kilo. :-B
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

@myway, wat stom van mij :bang: ik heb al enkele keren zitten kijken maar vergeet helemaal naar de specificaties te kijken. Dat heb na een weekend hard werken aan de bus :D
Ik ga kijken of die in het verlaagde gedeelte aan de voorkant van de bus past dus net voor mijn geplaatste zonnepaneel.

@L4H3, dat dacht ik ook en veel ruimte naast het raam zit niet veel ruimte meer dus echt nut heeft die niet meer
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Helaas past de spoiler niet in het verlaagde gedeelte want er is 9cm ruimte en als ik hem over dat verlaagde gedeelte wil plaatsen dan komt die dus op het cabine dak en op de laadruimte dak dan heb ik het probleem dat het cabine dak relatief behoorlijk rond loopt en ik vermoed dat de spoiler die ronding niet kan volgen.
Deze Seitz spoiler https://www.dewitschijndel.nl/seitz-dakluik-spoilers/ is smaller maar past ook niet want deze is 12cm breed
Hoe is het op te lossen want ik wil toch graag een spoiler voor het zonnepaneel plaatsen.

Watertank vraagje, ik wil een schoon- en vuilwatertank onder de bus plaatsen en heb deze zwarte op het oog https://www.dewitschijndel.nl/stla-wate ... watertank&
Ik denk er over om die met de grote schroefdop naar beneden te plaatsen zodat de tank dan ook goed schoongemaakt kan worden maar is dat mogelijk ?
En dan de vraag hoe en welke waterpomp het beste werkt met een onderbouwtank ? Ik heb voor de keuring een simpele dompelpomp gekocht maar red die het om druk op de kraan te krijgen en hoe krijg ik die dan in de tank als ik de tank zo plaatst ?
Ook zei een medewerker van de Wit dat ik het beste nieuwe gaten kan boren voor de aansluitingen omdat de voorgeboorde gaten op de duur gaan lekken, vreemd maar is dat zo ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door L4H3 »

Hoi gsm..Ik heb ze ook onder de bus. Maar dan geen 65 ltr maar 36 ltr. 48 kan ook maar die hangen dan lager. En 36 is zat voor mij. Deze passen precies tussen de chasisbalken. Ook de rode dop naar onderen. Heb zelf gaten gemaakt en bestaande gebruikt. Geen dompel maar een schufo pomp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Ik wil de tanken op de zelfde manier plaatsen en dus ook met de dop naar beneden maar als het even kan de 48L met afmeting 40x48x25 en dan nog blijf ik hoger dan de veren
Maar ik ga morgen serieus meten.

Ik dacht dat jij geen spoilers heb geplaatst, ik wil dat wel om de druk onder het paneel en dakluik te verminderen en om geluidruis te verminderen tijdens het rijden.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren welke en hoe ik die kan plaatsen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouw Ducato L3H2



Bericht door Appiecamp »

Inderdaad druk bezig.
Ik zie een achteruitrij camera... :roll:
Graag ervaring ff vermelden.. :D
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8457621
Plaats reactie