Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Re: Ombouw Ducato L3H2
In de zijwand heb ik de Seitz S4 klapraam van 50 x 50 omdat dat het maximale is wat ik tussen de stijlen kon plaatsen zonder iets aan de stijlen te hoeven doen
In de schuifdeur heb ik 60 x 45 klapraam, deze had ik nog liggen vanuit een caravan, achteraf had ik misschien beter een nieuwe kunnen nemen want de onderkant loopt rond in de hoeken en dat is weer arbeidsintensiever om het binnen af te werken en zoals je kan zien op de foto heb ik dat ook nog niet gedaan.
In de achterdeuren zaten al ramen af fabriek en die heb ik aan de binnenkant weg getimmerd met een plaat triplex en daarin een gat gemaakt voor een Fiamma Rollo Vent 40. Tussen de triplex plaat en de bestaande ruit latten gemaakt zodat er niets tussen kan vallen, De ramen hebben we beplakt met zwarte folie en de latten en de achterkant van de triplex plaat ook zwart gemaakt zodat je vanaf de buitenkant niets van de betimmering aan de binnenkant ziet.
In de schuifdeur heb ik 60 x 45 klapraam, deze had ik nog liggen vanuit een caravan, achteraf had ik misschien beter een nieuwe kunnen nemen want de onderkant loopt rond in de hoeken en dat is weer arbeidsintensiever om het binnen af te werken en zoals je kan zien op de foto heb ik dat ook nog niet gedaan.
In de achterdeuren zaten al ramen af fabriek en die heb ik aan de binnenkant weg getimmerd met een plaat triplex en daarin een gat gemaakt voor een Fiamma Rollo Vent 40. Tussen de triplex plaat en de bestaande ruit latten gemaakt zodat er niets tussen kan vallen, De ramen hebben we beplakt met zwarte folie en de latten en de achterkant van de triplex plaat ook zwart gemaakt zodat je vanaf de buitenkant niets van de betimmering aan de binnenkant ziet.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Zondag om half 10 vertrokken en hij rijd perfect en geen kraakje hoor je en de koelkast doet het goed.
Om half 6 waren we in Flensburg waar we overnachten in een hotel omdat de matrassen al in Zweden lagen en hebben we vol getankt.
Hopelijk is het morgen rustiger weer want het waaide behoorlijk maar helaas ook vandaag veel wind.
Om half 9 vertrokken we en om half 7 waren we in het huis. Onderweg 215km voor we er waren hebben we weer volgetankt en vlak voor aankomst in het huis afgetankt
Over het algemeen heb ik tussen de 100 en 110 km/h gereden
Het verbruik op het eerste stuk in de wind was 1:9,3 en op het 2e stuk in de wind 1:9,5 en het laatste stuk zonder wind 1:11,7 wat een gemiddelde oplevert van 1:10,2
Ik ben hier tevreden over en helemaal als die bij gewoon weer zonder teveel wind 1:11 rijd maar dat zal later uitwijzen als we weer gaan rijden in Zweden.
Onderweg wilden we punten opschrijven wat er verbeterd kom of moest worden maar dat is er maar één : de stoelen
Ik heb de stoelen te ver naar achteren gemonteerd waardoor ik net iets te ver van het stuur af zit.
Foutje van mij maar is te veranderen als ik weer thuis ben
Om half 6 waren we in Flensburg waar we overnachten in een hotel omdat de matrassen al in Zweden lagen en hebben we vol getankt.
Hopelijk is het morgen rustiger weer want het waaide behoorlijk maar helaas ook vandaag veel wind.
Om half 9 vertrokken we en om half 7 waren we in het huis. Onderweg 215km voor we er waren hebben we weer volgetankt en vlak voor aankomst in het huis afgetankt
Over het algemeen heb ik tussen de 100 en 110 km/h gereden
Het verbruik op het eerste stuk in de wind was 1:9,3 en op het 2e stuk in de wind 1:9,5 en het laatste stuk zonder wind 1:11,7 wat een gemiddelde oplevert van 1:10,2
Ik ben hier tevreden over en helemaal als die bij gewoon weer zonder teveel wind 1:11 rijd maar dat zal later uitwijzen als we weer gaan rijden in Zweden.
Onderweg wilden we punten opschrijven wat er verbeterd kom of moest worden maar dat is er maar één : de stoelen
Ik heb de stoelen te ver naar achteren gemonteerd waardoor ik net iets te ver van het stuur af zit.
Foutje van mij maar is te veranderen als ik weer thuis ben
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Nu we gesetteld zijn ben ik gaan kijken naar de stoelen die ik hier in Zweden heb staan, deze stoelen heb ik gebruikt in de laadruimte van onze vorige Doblo. Het zijn goed zittende stoelen uit een Amerikaanse auto maar ik weet niet meer van welk merk. Ze hebben geen rails aan de onderkant.
De vraag is kan en wil iemand ze overnemen voor ik ze hier te koop aan bied ?
Groeten uit een warm Zweden
De vraag is kan en wil iemand ze overnemen voor ik ze hier te koop aan bied ?
Groeten uit een warm Zweden
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Ik heb zo´n 8% snelheidsverschil tussen de kilometerteller en wat de TomTom aan geeft, rij ik op de teller 120km/h dan geeft TomTom 110km/h aan.
Is dat niet teveel verschil ?
De banden maat is 215/70 R15
Is dat niet teveel verschil ?
De banden maat is 215/70 R15
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Bij mij ook, 90 op tomtom is 98 op de teller.
Beter te veel aangeven als te weinig.
Scheelt donaties aan de staat.
Beter te veel aangeven als te weinig.
Scheelt donaties aan de staat.
Groet, Ron Greven
Re: Ombouw Ducato L3H2
wettelijk mag een teller alleen teveel aangeven, wat denken ze met ons mee he
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ombouw Ducato L3H2
OK dan zal het wel goed zijn, ik dacht dat de bandenmaat soms verkeerd was omdat zoveel afwijking ik niet heb met mijn gewone auto.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Hoe hoger de snelheid, hoe hoger het verschil is mijn ervaring. Dus bij 120 kan dat best kloppen.
Ik kijk ook altijd op de nav voor de snelheidsmeter.
Sinds enkele weken heeft Richie zelfs een auto met cruisse control.
Daar merk ik iets wat eigenaardiger is. (vind ik, die onervaren was met CC).
Als de snelheidsmeter 50 aangeeft, en ik schakel de cc in, dan zegt de cc doodleuk dat het pas 46 is.
Als ik dan afga op de nav klopt dat meestal exact.
Ik kijk ook altijd op de nav voor de snelheidsmeter.
Sinds enkele weken heeft Richie zelfs een auto met cruisse control.
Daar merk ik iets wat eigenaardiger is. (vind ik, die onervaren was met CC).
Als de snelheidsmeter 50 aangeeft, en ik schakel de cc in, dan zegt de cc doodleuk dat het pas 46 is.
Als ik dan afga op de nav klopt dat meestal exact.
Re: Ombouw Ducato L3H2
Ik zal dat ook eens nakijken want ik heb ook CC
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Einde van de vakantie in Zweden is weer in zicht dus moet ik weer het e.e.a. gaan bestellen om straks de bus helemaal klaar te maken en ik heb daarom een vraag over de luifel.
Ik zie de 6200 van Thule bij DeWit staan van 325 - 350 - 375 maar ook één van 377 lang en de F65s van Fiamma 320 - 340 en 360
Wat is de beste lengte voor de luifel op onze bus ?
Dan nog even een andere vraag de rollers van de schuifdeur geleider zijn die apart te bestellen of kan je beter een komplete kopen ?
De schuifdeur loopt niet soepel als die op geschoven word maar druk ik tegen de deur bij de geleider dan loopt die prima.
Ik zie dat de geleider veel speling heeft in de rail en door die speling loopt de geleider tegen de rail aan en gaat het schuiven zwaar.
Ik zie de 6200 van Thule bij DeWit staan van 325 - 350 - 375 maar ook één van 377 lang en de F65s van Fiamma 320 - 340 en 360
Wat is de beste lengte voor de luifel op onze bus ?
Dan nog even een andere vraag de rollers van de schuifdeur geleider zijn die apart te bestellen of kan je beter een komplete kopen ?
De schuifdeur loopt niet soepel als die op geschoven word maar druk ik tegen de deur bij de geleider dan loopt die prima.
Ik zie dat de geleider veel speling heeft in de rail en door die speling loopt de geleider tegen de rail aan en gaat het schuiven zwaar.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
http://www.fiammastore.nl/f65-s-370cm-p ... e-735.html
Na 06/2006, verhoogd dak:
F65 320 korte wielbasis (3450 mm) en
F65 370 lange wielbasis(4035 mm).
Na 06/2006, verhoogd dak:
F65 320 korte wielbasis (3450 mm) en
F65 370 lange wielbasis(4035 mm).
Re: Ombouw Ducato L3H2
Bedankt, als ik voor de Fiamma ga dan kan ik dus de 370 lengte bestellen.
Voordeel is misschien dat de montagebeugels te plaatsen zijn zonder te boren, heb jij dat ook zo gedaan of net als L4H3 de beugels vast gezet d.m.v. blindklinkmoeren ?
Wat is het belangrijkste verschil tussen de Fiamma F65s en de Thule 6200 ?
Qua prijs ontlopen ze niet zoveel van elkaar dus kan het ook het uiterlijk zijn.
Voordeel is misschien dat de montagebeugels te plaatsen zijn zonder te boren, heb jij dat ook zo gedaan of net als L4H3 de beugels vast gezet d.m.v. blindklinkmoeren ?
Wat is het belangrijkste verschil tussen de Fiamma F65s en de Thule 6200 ?
Qua prijs ontlopen ze niet zoveel van elkaar dus kan het ook het uiterlijk zijn.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
ik heb nog niks besteld.
ik kan de fiamma niet meer krijgen met het oude doek.
er komt een nieuw doek wat nog niet volop leverbaar is.
ik zou dus voor de thule moeten gaan.
twijfel nog.
thule is duurder maar ook de beugel is duurder.
scheelt me iets van ruim 60 euro op de 320cm versie.
denk dat ze vergelijkbaar zijn.
als ik op de camping om me heen kijk zie ik veel meer fiamma maar wat dat zegt...
ik kan de fiamma niet meer krijgen met het oude doek.
er komt een nieuw doek wat nog niet volop leverbaar is.
ik zou dus voor de thule moeten gaan.
twijfel nog.
thule is duurder maar ook de beugel is duurder.
scheelt me iets van ruim 60 euro op de 320cm versie.
denk dat ze vergelijkbaar zijn.
als ik op de camping om me heen kijk zie ik veel meer fiamma maar wat dat zegt...
Re: Ombouw Ducato L3H2
Fiamma heb ik voor gekozen omdat losse onderdelen veel beter te bestellen zijn mocht er iets geberuren. Het monteren hiervan was super simpel. Ik heb de F65s. Bevalt me prima. mijn bus is 636cm lang en heb de 370 versie genomen. Bij jasicamp was hij een half jaar geleden het goedkoopste. Tijdens rijden hoor ik totaal geen windgeruis.