Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Re: Ombouw Ducato L3H2
Bedankt maar 9mm bestaat niet in trespa dus zal ik 8mm moeten nemen denk ik en dat lijmen met Sika 552 net zoals de opvulregels tussen het stalen dak en de binnen betimmering.
Ik las net de beschrijving van mijn Dometic Mini Heki dakluik en daar staat in dat de maximaal toegestane snelheid 100km/h mag zijn en met de toebehoren spoiler 130km/h
Monteren jullie die spoiler ook altijd ?
Plexiglas had ik bij jouw topic gelezen maar dat heb ik weer niet en 8mm trespa kan ik wel aankomen, ik heb voor alleen buiten maar 6 stukjes nodig van 2 x 6cm
Ik las net de beschrijving van mijn Dometic Mini Heki dakluik en daar staat in dat de maximaal toegestane snelheid 100km/h mag zijn en met de toebehoren spoiler 130km/h
Monteren jullie die spoiler ook altijd ?
Plexiglas had ik bij jouw topic gelezen maar dat heb ik weer niet en 8mm trespa kan ik wel aankomen, ik heb voor alleen buiten maar 6 stukjes nodig van 2 x 6cm
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Bij de montage van het dakluik ga je, net zoals bij de bolle wanden en de ruiten, het allemaal een beetje platdrukken.
Dus 8 of 9mm maakt geen verschil.
Belangrijk is de kit niet te dik aanbrengen maar in lagen van eigenlijk maximaal 5mm.
Tussendoor laten drogen.
En het ontvetten !!!!
Die spoiler, tja dat is eigen aan zo een slap en hoog 100km/h dakluik.
Je kan het eerst uitproberen zonder spoiler, maar het kan ook na 3 jaar plots een probleem worden op de autobaan. Een rukwind en alles ligt eraf.
Het alternatief is om gewoon niet boven de 100km/h te gaan
Dus 8 of 9mm maakt geen verschil.
Belangrijk is de kit niet te dik aanbrengen maar in lagen van eigenlijk maximaal 5mm.
Tussendoor laten drogen.
En het ontvetten !!!!
Die spoiler, tja dat is eigen aan zo een slap en hoog 100km/h dakluik.
Je kan het eerst uitproberen zonder spoiler, maar het kan ook na 3 jaar plots een probleem worden op de autobaan. Een rukwind en alles ligt eraf.
Het alternatief is om gewoon niet boven de 100km/h te gaan
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2
Dakraam is 40 x 40 maar ik ben bang dat dit net iets te groot is en als ik hem wil plaatsen zal ik van de flens van de dakspanten iets af moeten halen, is dat een probleem ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Mijn maxxfann was ook 40 x 40. Paste precies. Had aan beide kanten niks over. mocht het zo zijn dat het niet past kan je er best wat afhalen. Flens is uit mijn hoofd 1,5 a 2 cm breed. Dus 0,5 cm aan beide zijden eraf geen probleem. Anders mss een andere plek voor je raam zoeken. De plek die je nu in gedachte hebt is het smalst. Tussen alle andere spanten is de ruimte nl meer dan 40 cm.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Ombouw Ducato L3H2
Van mij mag je dat wel hoor.
Zelfs van personenwagens moesten wij vroeger soms hele balijnen wegnemen voor een schuifdak of klapdakje te plaatsen. Is geen probleem, en constructietechnisch staat je niets in de weg.
Wel moet je even oppassen dat je niet de verlijming defect maakt. Kontroleer dat goed. De mogelijkheid bestaat anders dat het gaat klapperen of piepen/kraken.
Zelfs van personenwagens moesten wij vroeger soms hele balijnen wegnemen voor een schuifdak of klapdakje te plaatsen. Is geen probleem, en constructietechnisch staat je niets in de weg.
Wel moet je even oppassen dat je niet de verlijming defect maakt. Kontroleer dat goed. De mogelijkheid bestaat anders dat het gaat klapperen of piepen/kraken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Ombouw Ducato L3H2
Is dat nu het juiste advies, omdat het van jou mag ?
....zagen maar.
Ik heb destijds eens cabrio auto's gebouwd op basis van Mercedes SEC.
Die waren heel duur en gingen voor de export.
Het was heel leuk maar hier verder totaal niet van belang.
Wat mag en wat niet mag, of op welke manier wel
staat in de opbouwrichtlijnen van de voertuig fabrikant.
....zagen maar.
Ik heb destijds eens cabrio auto's gebouwd op basis van Mercedes SEC.
Die waren heel duur en gingen voor de export.
Het was heel leuk maar hier verder totaal niet van belang.
Wat mag en wat niet mag, of op welke manier wel
staat in de opbouwrichtlijnen van de voertuig fabrikant.
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2
Ik zal je eens nadoen...
Zoek dat maar zelf uit voor de Ducato lieverd
Zoek dat maar zelf uit voor de Ducato lieverd
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2
en als het netjes ingebouwd is ziet eventueel niemand dat er wat van de flens af is .
spijkers op laag water zoeken heet zuks geloof ik .
jos
spijkers op laag water zoeken heet zuks geloof ik .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ombouw Ducato L3H2
Zie totaal het probleem niet. Een halve cm eraf halen kan makkelijk en hierdoor is er echt geen verzwakking van de caroserie. En eenmaal afgetimmerd zie je er niks meer van. Maar in de tijd dat ik dit zit te typen heeft de TS gsm dus de klus al geklaard en vermodelijk paste het precies dus hoefde er niks van de flens af. Heb ik gelijk gsm?
Re: Ombouw Ducato L3H2
Helaas ben ik niet zover gekomen maar ik ben toch tevreden voor wat we gedaan hebben, alle ramen uit geknipt alleen vergeten om langere schroeven te halen voor de ramen er in te plaatsen en we hebben het stopcontact invoer doos er in gemaakt.
Inmiddels de benodigde schroeven gehaald en morgen de ramen er in zetten en dan het dakluik er in knippen en plaatsen en het zonnepaneel.
Dus morgen weet ik of die toch past of dat ik toch iets van het flensje af moet halen.
We weet ik dat het zonnepaneel niet lekker uitkomt. Paneel is 99cm breed en dan komen de aluminium hoeklijnstukken aan de ene lange kant op de ribbel uit en de andere kant in de ribbel van het dak en ligt het paneel dus 9mm scheef.
Monteer ik de hoeklijnstukken andersom dus met de flens naar buiten dan komt het wel goed uit maar dan blijven de bouten zichtbaar en bij L4H3 zitten die onder het paneel wat mooier is.
Maar morgen weet ik het zeker.
Inmiddels de benodigde schroeven gehaald en morgen de ramen er in zetten en dan het dakluik er in knippen en plaatsen en het zonnepaneel.
Dus morgen weet ik of die toch past of dat ik toch iets van het flensje af moet halen.
We weet ik dat het zonnepaneel niet lekker uitkomt. Paneel is 99cm breed en dan komen de aluminium hoeklijnstukken aan de ene lange kant op de ribbel uit en de andere kant in de ribbel van het dak en ligt het paneel dus 9mm scheef.
Monteer ik de hoeklijnstukken andersom dus met de flens naar buiten dan komt het wel goed uit maar dan blijven de bouten zichtbaar en bij L4H3 zitten die onder het paneel wat mooier is.
Maar morgen weet ik het zeker.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2
Mijn paneel is ook 99 cm breed en het hoekprofiel kwam ook niet perfect uit op de ribbels van het dak. Ik heb de hoekprofielen voor 90 procent op de ribbels liggen en daar flink veel kit onder.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk