welke matrasindeling?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

welke matrasindeling?



Bericht door eipmiw »

Beste forumleden,
Ik zou graag jullie mening willen hebben. Vanmiddag ben ik bij een matrassenfabrikant geweest om matrassen voor mijn minicamper te bestellen. Omdat de bankzittingen gebruikt moeten worden als onderdelen van het matras zijn er twee opties denkbaar:
Optie 1: 4 deelmatrassen van 110 bij 50 in de breedte
Optie 2: 2 deelmatrassen van 90 bij 55 en 2 deelmatrassen van 1.10 bij 55 (in de lengte)
Voordeel van optie 2 is dat je kont/heup niet op een naad komt te liggen. Nadeel is dat de matrassen bij de dagindeling 5 cm uitsteken, zowel bij de rugleuning als de zitting. Ik weet niet of de (koudschuim-) matrassen daardoor zouden kunnen vervormen.
Overigens wordt het slaapgedeelte voor onze bovenlichamen nog 16 cm breder, omdat er nog een los matras-deel rechtsachter in het hoekje komt (bij beide opties).
Bijlagen
bedindeling camper..png
bedindeling camper..png (15.87 KiB) 694 keer bekeken
hymer1988
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 21:11

Re: welke matrasindeling?



Bericht door hymer1988 »

Bij onze dinette steken de kussens ook uit. Van de week heb ik ze uit elkaar gehaald voor het stofferen, vandaar 8-) de reden dat ze niet doorhangen zit verstopt in de kussen, een aluminium frame. Zo zijn ze 29 jaar lang in vorm gebleven dus dat overhangen is op te vangen :-B en ik kan me zo voorstellen dat heup op naad onaangenaam wordt na een paar nachten!
Plaats reactie