wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Mahakala
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 14:09

wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Mahakala »

Ik wil mijn camper zo minimaal mogelijk inrichten. Wat betreft de eid van 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten heb ik de volgende vragen:
Hoe ziet de belastingdienst dit.
Telt een kast met deurtje onder de wasbak als vaste en afsluitbare opbergfaciliteit? Hierin staan containers met schoon en vuil water, en er is ruimte over voor andere spullen.
Telt een klein kluisje als vaste en afsluitbare opbergfaciliteit?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door EasyBee »

Wij hebben onze Transit zo simpel mogelijk verbouwd naar een Benlastigdienst erkende kampeerauto.
Dit is de "keuken" met spoelbakje en kraan, een 2 pitter van minimum formaat met daaronder afgesloten kast(je) met daarin schoonwatertank, vuilwatertank en ruimte voor gasfles. Afsluitbaar wil alleen maar zeggen dat het dicht kan, het hoeft geen slot met sleutel te hebben.

Afbeelding

De bank fungeert ook als bed(je).

Afbeelding

Zo ziet het er dan van binnen uit met klaptafel uitgeklapt. Onder de opklapbare bank is de tweede bergruimte.

Afbeelding

Om vereiste stahoogte te maken zit er een hefdak in.

Afbeelding

En rijklaar krijg je dan.

Afbeelding

Goedgekeurd door de Benlastigdienstdienst als kampeerauto (ook op kenteken) en dus op kwarttarief, want het is een diesel met nu toch wel 43000 km op de teller. Was ooit van Duitse rode kruis voor de Katastrophenschutz een manschapswagen.
Voor de preciese eisen van de Belastingdienst voor een kampeerauto zie hier
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Kroppie »

2 luciferdoosjes aan de wand geplakt , zijn ook 2 opbergruimtes , staat nergens dat er een minimale maat vereist is .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door L4H3 »

Ik wil mijn bus binnenkort ook laten keuren. Ben bijna klaar met de eisen. Vraag.
.. Moeten er ook kussens op het zitje.
.. zijn alleen de lattenbodems genoeg of moet er ook een matras op.
.. Moet er een resevewiel onder de auto zitten of mag deze thuis blijven
..wil nl zo licht mogelijk op de weegschaal
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door gsm »

@kroppie, klopt wel want er past best een string in van mijn vrouw :lol: :lol:

@L4H3, ik las ergens dat bij de één wel een matras nodig was en bij de andere weer niet.
Wat de kussens weet ik het niet en ben daar ook benieuwd naar
Reserve wiel is niet verplicht, huidige auto´s hebben vaak geen reserve wiel meer.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Kroppie »

je hebt ook grote lucifers .
ik ken iemand die had dus ook de minimaalste uitrusting , dus die luciferdoosjes , en als bed een rechthoek van de juiste afmetingen op de vloer geschilderd met de tekst :BED , en een deken als matras , behalve de maten worden er geen eisen aan je bed gesteld .

beetje creatief denken .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Cee Pee »

En was die ook goedgekeurd als camper :?:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Kroppie »

ja , de persoon had een vrij hoge functie bij de rdw , dus of ie daar gebruik van gemaakt heeft ?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Cee Pee »

Waarschijnlijk wel, wie appelen vaart ................ of wie het dichtst bij het vuur zit..............
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Kroppie »

het hoeft geen misbruik te zijn , als je de regels heel goed kent kun je daar creatief mee omgaan , daarom plaats ik dit ook , als iemand iets minimalistisch wil ,,mss een idee , keuren ze het niet goed kost het een paar lege lucifersdoosjes en 2 druppels lijm , en meer creatieviteit voor een volgende keer .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door L4H3 »

Nog even 2 vraagjes betreffende de rdw keuring.

Mag je ook een coleman benzine brander als kookgelegenheid gebruiken ipv gas. Dit vraag ik omdat de rdw schrijft dat er een kookgelegenheid moet zijn voor gebruik in een binnenruimte. Kan me voorstellen dat bezine niet geschikt is voor binnen. Ik gebruik deze brander alleen voor de keuring. Na keuring komt er een gasfornuis met oven in.

Ook schrijven ze ..
U moet alle faciliteiten op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.
Nu is het nog zo dat ik een bestuurdersstoel en een bankje heb in de cabine. Tussen stoel en bank is er geen ruimte dus kan het leefgedeelte in de bus niet benaderen. Dit kan alleen buitenom via de schuifdeur. Na keuring gaat de bank eruit en komt er een stoel in maar die heb ik nog niet.

Gaat de rdw akkoord als ik het zo laat.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door annoh »

Over bereikbaarheid het volgende: De kookgelegenheid moet van binnenuit te bedienen zijn. Dus een opstelling zoals gebruikelijk is in bv Nieuw Zeeland waarbij je bij het kooktoestel kan komen door achterklep te openen wordt niet goedgekeurd.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door Gerard Exis »

Maak het je eigen toch niet zo moeilijk, gewoon goed lezen wat er staat aan eisen.
Ik heb een brandweerwagen (vrachtwagen 10 ton) compleet met rolluiken voor de slangen en al laten keuren als camper.

Kookinrichting, staat nergens (of het moet afgelopen 3 jaar gewijzigd zijn) dat het moet werken of dat het moet functioneren op gas.
Opbergruimte, nergens minimale maten, sloten etc... dus ....
Mijn keukenblok was een oude aluminium aanrechtje met 2 kookpitten erin, niet aangesloten, niet werkend.
Bouw erin wat vereist is, slaapgelegenheid minimaal maat is aangegeven, maar nergens iets vermeld over matras, keus van materiaal etc...
Zitbank, waar staat dat er kussens in moet zitten ?
Is echt niet moeilijk.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: wat zijn 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten?



Bericht door 't Busje »

Bij onze vorige Kia Pregio bus kon je helemaal niet vanuit de cabine naar achteren, omdat de drie voorstoelen boven de motorruimte zaten. Het gaat erom dat je vanuit het woongedeelte niet buitenom naar je kookplaatje en je gootsteentje hoeft gaan.

Waarom zou een benzinebrander niet mogen? Hij moet wel vastzitten.

En verder: het gaat niet om goedkeuring door de RDW, maar door de Belastingdienst in verband met de toepassing van het kwarttarief.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie