Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door gsm »

Als ik alle foto´s zie die voorbij komen en ook in andere topics dan denk ik altijd hoe krijgen jullie dat allemaal zo mooi, het lijken wel fabriekscamperbussen. Top hoor en ik hoop als beginneling het ook zo mooi te krijgen. Vandaar dat ik meer tijd besteed aan de voorbereiding zodat alles goed overwogen is en ik tijdens de bouw niet meer hoeft te denken hoe ik dit of dat gaat doen.

De trekhaak heb ik nu bv nog niet nodig maar ga wel die van Paul kopen alleen of het de vaste wordt of afneembare weet ik nog niet. Ik wil hem niet onderuit de bus laten steken als de trekhaak er af is want ik wil de 6 meter niet overschrijven en mijn bus is af fabriek 599,8cm lang.

Bedankt voor de adviezen en we gaan eens kijken wat de mogelijkheden zijn, of vinyl op de wanden of naaldvilt maar één van deze twee gaat het worden. Vinyl is goed en gemakkelijk schoon te maken en ik denk naaldvilt minder maar is voor mijn gevoel weer warmer. Daarbij komt dat vinyl prettiger en beter is bij de keuken en kookplaat dan naaldvilt.
We gaan geen combi maken want we maken een breedte schuifbed die over het aanrecht en kookplaat heen schuift dus overdag is het een keuken en s´nachts een bed.
Tegen de dakplaten weet ik het nog niet. Wat hebben jullie gedaan ? Schilderen of vinyl of glasvezel behang of iets anders ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door intrudy »

Ik ben nu met het plafond bezig. Ik gebruik 3 mm populieren en
dat beplakt ik met Vilon dit is een 4 mm vinyl is goed te verwerken
en in alle vormen te plakken.
Zodra het plafond klaar is plaats ik wel een foto

Groet, André
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door gsm »

Ik lees dat vilon 140cm breed is, is dat goed aan te brengen boven je hoofd ?
Ik ben daar al benieuwd naar omdat ik het mooi zou vinden als het de breedte van het dak zou zijn maar dan lijkt het mij dat het aanbrengen nog moeilijker is.

Heb je de 3mm populieren platen alleen gelijmd of ook geschroefd / geniet ?
Ik overweeg om de wand- en dakplaten te lijmen en met een electrische tacker en 30mm nieten vast te nieten
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door Appiecamp »

Ik heb alles gelijmd... (denk de meesten)
Zijn heel wat tubes doorgegaan... :D
http://www.gotothemax.eu/nl/Products/Products11
Spul zit echt muurvast... en geen krakende delen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door Kroppie »

als iets los moet en het zit geniet dan trek je het zo los , zit het gelijmd dan trek je het stuk , de lijm is dus sterker dan het te lijmen deel ., dus waarom dan nog nieten .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door gsm »

De platen komen hol tegen de regels dus of lijmen en met stempels aan drukken of lijmen en vast schroeven of lijmen en met nieten vast zetten
Aangezien ik alles gaat beplakken met vinyl of naaldvilt maakt het dus niets uit of ik dat gaat schroeven of nieten
Het is anders als je de platen zo laat of gaat schilderen dan is verlijmen en met stempels vast drukken mooier
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door intrudy »

gsm schreef:Heb je de 3mm populieren platen alleen gelijmd of ook geschroefd / geniet

Ik heb de platen eerst pas gemaakt en toen eerst beplakt met vilon alvorens de plaat met vilon tegen het dak te kitten.
Daarna stempelen.
De stuiknaden heb ik omgeplakt zo creëer je een bilnaadje.
Afbeelding
Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door gsm »

Heeft iemand ervaring met kurk op de wanden en plafond ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trekhaak en afwerking binnenbeplating vraag



Bericht door Kroppie »

nee ik niet , ik heb wel kurktegels als vloerbedekking, ideaal, makkelijk te leggen, goedkoop, warm aan de voeten, makkelijk schoonmaken, en 3x gelakt ook nog waterdicht.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie