Achteruitrijcamera aansluiten

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Atoz »

Ik vond die 2 seconden nu net te lang, daarom dat ik alles met een schakelaar op het dashboard bedien.
Eerst schakelaar op dan pas schakelen.

En de tweede camera ingang gebruik ik om het dak te bekijken.

Succes ermee
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door kampo »

Eeuh , wat is er op het dak te zien ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door L4H3 »

Dan kan On4bgc kijken of zijn zonnepaneel er niet op de snelweg af is gewaaid.... :-B

Maar even zonder gekheid. Kan best handig zijn op de camping om bv laag hangende takken te zien zodat deze niet je dakluik of zonnepaneel kan beschadigen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door gsm »

Nou nu je het zegt, ik was op vakantie en huurde een Chevyvan waarmee ik van motel naar motel reed en bij één motel parkeerde ik achteruit onder een iets te lage balkon. :bang:
Was gelukkig niet mijn schuld want ze hadden het balkon hoger moeten maken :lol3:
Maar toch met een camera op het dak had het voorkomen kunnen worden
Maar ik doe het niet want teveel tierelantijn ben ik juist op tegen en je beloop de kans dat je juist weer afgeleid wordt, kijk je op het dak zie je de auto achter je niet :eh: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door gsm »

Ik heb even het scherm aangesloten maar jij bent verder dan ik want mijn beeldscherm komt helemaal niet in of ik doe wat fout :bang: maar dat lijkt me stug want er zit maar 1 stroomaansluiting op het scherm en daar heb ik de accu op aangesloten maar er gebeurd niets op het scherm
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Atoz »

kampo schreef:Eeuh , wat is er op het dak te zien ?

Nu had ik me wel aan dit soort opmerkingen verwacht, dat komt er ook van als je je eigen camper volgens je eigen idee maken wil.

So what!

Wij bouwden een camper die slechts twee centimeter lager was dan onze garagepoort.
Op die camper staan er vier radioamateur antennes en ook nog een snipe en ook nog vier zonnepanelen...
En omdat ik als gekke zelfbouwer het geen slecht idee vond om niet alleen bij het in de garage binnen rijden te zien of 'daar boven' alles in orde is durf ik dit dus soms ook onderweg te doen.

Maar vergeef het mij dat ik het soms echt beter denk te weten.
Eenheidsworst is nu echt niet mijn ding.

Alleen jammer dat het groepsgevoel primeren moet tov een technisch idee of een uitwerking er van.
Zelfs mijn voorzetels zijn niet draaibaar. (Dikke vette smiley)



Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door kampo »

Begrijp me niet verkeerd !
Eenheidsworst daar zitten wij ook niet op te wachten, wel op een goed of leuk idee.
Daarom is een camera op je dak is altijd goed ! en zeker als je nog naar antennes kan kijken.
Maar mijn eerste veronderstelling, ja ik heb fantasie, was dat je bij de buurvrouw kon binnenkijken :-B

Hier een camerasysteem op de 4 wielen bij de VEKA racetrucks.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Atoz »

kampo schreef:Begrijp me niet verkeerd !
Eenheidsworst daar zitten wij ook niet op te wachten, wel op een goed of leuk idee.
Daarom is een camera op je dak is altijd goed ! en zeker als je nog naar antennes kan kijken.
Maar mijn eerste veronderstelling, ja ik heb fantasie, was dat je bij de buurvrouw kon binnenkijken :-B

Hier een camerasysteem op de 4 wielen bij de VEKA racetrucks.

Jij bent dan ook nog gekker en ik...
:-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door gsm »

Zoals ik al schreef heb ik vandaag even het scherm aangesloten op de verlengkabel van de camera en voeding aangesloten op die zelfde kabel zoals te zien is op de foto van de opening van dit topic maar ik kreeg niets te zien op het scherm. Toen heb ik de voeding op de aansluiting van het scherm aangesloten maar ook dan geen beeld.
Ik heb het scherm er af gehaald en nu binnen gelegd en alleen voeding op het scherm aangesloten maar nog steeds geen beeld, helemaal niets te zien.
Houd dat in dat het scherm kapot is of ????
Als ik voeding zet op het verlengsnoer naar de camera kan ik dan zien of de camera aangaat of is dat alleen met een scherm te zien ?
Maw kan je de camera controleren of die werkt zonder scherm ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Atoz »

gsm schreef:
Maw kan je de camera controleren of die werkt zonder scherm ?
Ik kan dat...
Gebruik een voeding van 12 volt
Sluit de camera aan op de 12 volt
Gebruik je tv toestel
Zet deze op video in bij de source
Sluit de camera aan via een tulp kabeltje van camera naar tv video ingang.

Maar ik denk iets eenvoudigers
Zet in je camper het scherm op de 12 volt
Moet je dat scherm niet OP zetten
Is er enige led die in het scherm branden wil?

Zo ja

Sluit dan de camera aan op het scherm
Gebruik de juiste ingang als je er twee hebt.

Eventueel gebruik ik nog 1 van de Sony videocamera's om als videosignaal met het scherm te testen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja waarschijnlijk wel.
Kijk even met de fotofunctie van jouw GSM naar de lens van de camera. Als dat een zwart vlak wordt, dan doen de IR led's het in ieder geval en heeft de camera spanning.
De monitor moet je wel aanzetten met de aan/uit toets. Ik dacht dat hij de laatste stand onthoudt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door gsm »

Net spanning op het scherm gezet maar helemaal niets. Er zitten 3 push knoppen op de achterkant maar ook daar reageert die niet op.
Spanning op de camera gezet en dan zie ik de led lampjes branden
Ik heb geen scherm meer staan die ik even op de camera kan zetten maar ik hoop dat als de leds het doen dat de camera het dan ook doet en ik ben bang dat het scherm kapot is omdat die totaal geen teken van leven geeft.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door L4H3 »

Gisteren niet aan toe gekomen met de camera. Bezig geweest met de verlichting. Ga vanavond even voor je kijken hoe het bij mij zit. Maar ik heb volgens mij alle rode draadjes op de plus aangesloten en de zwarte op de min. Meer niet.
Zal ook effe foto plaatsen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Achteruitrijcamera aansluiten



Bericht door L4H3 »

Sorry gsm ben er vandaag weer niet aan toe gekomen. Druk bezig geweest met de bijrijdersstoel. Wat een gedoe. Maarja hij staat. Morgen maar eens met de camera aan de gang. Hoop ik. Nu nog effe snel voor 1 april belasting zooi invullen. Krijg namelijk nog wat centjes terug van mijn vrienden... :lol3:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Plaats reactie