Kangoo wordt micro camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Dafluc »

En nog een keer het vriendelijke verzoek: als je rechtstreeks reageert zou je dan de knop Nieuw Antwoord willen gebruiken. Die staat links onderaan.
Je hoeft dan namelijk het bericht niet te herhalen. Door de knop Citeer te gebruiken doe je dat wel. Dat hoeft alleen als je op een bericht wilt reageren dat al een stuk hoger staat. Dan is het citeren wel gewenst om zo te laten zien op welk bericht je reageert. Mijn dank is groot :wink:
Afbeelding
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door roma »

Fotootje van mijn micro staat ergens in deze topic: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... ste+camper
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Dafluc »

Deze.

Afbeelding
Afbeelding
Dropmans
Berichten: 58
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 9:52

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Dropmans »

@Dafluc; TS, Gijs en ik komen alle drie van een heel actief forum waar het heel normaal is om te reageren met een quote. Waarschijnlijk geboren uit het feit dat sommige topics daar soms met hoge snelheid vol lopen, zodat als je niet snel genoeg typt er al weer een aantal reacties tussen zitten.


Maar ik zal er op proberen te letten ! ( kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Dafluc »

Fijn Dropmans. Denk dat de vraag en het waarom duidelijk zijn. Het leest gewoon een stuk prettiger als niet elk bericht onnodig dubbel staat.
Afbeelding
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Oliviervier »

Zo, de eerste oefening om iets te verbouwen is zo'n beetje klaar; we hebben alles gebeitst (die reuk bleef lang hangen, volgende keer wat anders gebruiken!), een lichtrail gemaakt, oprolbare gordijnrails opgehangen (gordijntjes komen komende week) en de kopplaat van de rechterkist is de grondplaat voor het 2-pits kookstel. Wat moet er afsluitend nog gebeuren? Nog op zoek naar een uitschuifbare tafelpoot voor onder de kookgrondplaat, met een lengte van max 120 cm, maar niet een of ander lomp ding. Wellicht een Leki wandelstick ombouwen? Ook een tweede kleine accu staat op de verlanglijst zodat de auto accu ontlast kan worden, eventueel nog een bull bar met mistlampen (misschien wel erg overdreven.... nog maar eens goed over nadenken!) en dan het geheel eens gaan uitproberen!
De huiden die vastgeniet zijn, zijn gewoon geitenhuiden, kleden het geheel een beetje af en zitten ook best lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Oliviervier »

Zo, weer eens een bericht over de voortgang, die toch wel ingrijpend is geweest. De eerste "poging" was goed, alleen heb ik daar niet goed over nagedacht. Ik had twee slaapplaatsen gecreëerd, maar me niet afgevraagd wie dan toch die tweede persoon zou zijn..... Mijn vrouw ziet dit soort dingen echt niet zitten!

Daarom, de handen uit de mouwen gestoken, de eerste "poging" weer helemaal afgebroken en opnieuw begonnen, maar eerst maar eens goed nagedacht.
Dus eerst maar eens de vloer isoleren en bekleden; daarna een kastje vermeubeld en twee kastjes van gemaakt en die aan elkaar geknoopt. Het bed was een ander verhaal, ik heb 150cm ruimte maar het bed moet toch echt 190cm lang worden! Dus op internet gezocht en daar iemand gezien die een uittrekbaar bed had gemaakt; ideaal.

Koken wil ik niet IN de auto doen, bij mij is al eens een huis half afgebrand dus heb ik veel ontzag voor vuur; een kameraad had nog een munitiekist van 105cm dus die loopt op zware rails onder het bed uit, en wordt dan goed ondersteund. Dan kunnen we zowel in als op de kist koken, klaar.

Wat ik nog wil, is een zonnepaneel op het dak, maar ik heb totaal geen verstand van elektriciteit; is me vroeger ook bij natuurkunde niet gelukt er ook maar iets van op te steken. De camperdealer vraagt € 1350 voor een paneel incl installeren, maar dat moet echt beter kunnen. Ik zoek dus iemand bij voorkeur in Oost Brabant of Limburg die die kennis wél heeft, en mij met monteren en installeren wil en kan helpen!

Nou, onder staan de foto's met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Peter LMC »

Ziet er leuk uit :thumbup:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Kroppie »

mag ik graag zien zulk werk, goed en fuctioneel, geen overbodige franje of luxe, kortom prachtig, :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door waarnaartoe »

Ja mooi en inventief... maar ik vrees dat je matras (kussens) zullen openschuiven, ze liggen tegen elkaar in de lengterichting. Daar zal je nog iets moeten aan doen.

bedankt om je project te delen.

Martin,
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Oliviervier »

Het heeft allemaal ff geduurd, maar goed werk heeft tijd nodig, luidt het gezegde. De laatste conversie voldeed, maar toch bleef het kriebelen: kan het nog beter, benut ik de ruimte wel optimaal? Het antwoord was dus nee, het kan beter! Een mede Kangoo rijder had het beter voor elkaar, en dat heb ik bij hem afgekeken. Kijk maar eens het resultaat, alles zit erin: koeling, toilet, 2-pits gasstel, stromend water, opbergkisten, fatsoenlijk bed/bank, kortom, het wachten is nog op de Ali soundbar en dan zijn we klaar! Dan lonken de vakanties!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, en ik heb ook nog eens een stopcontact aan de buitenzijde, zodat ik nu 220 van de paal heb, of stroom van het zonnepaneel op het dak. Volledig onafhankelijk wanneer het kan dus, en in de winter heb ik verwarming. We hebben hem ook nog eens (sort of) geïsoleerd. Mooi toch?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Kroppie »

mooi, zeker weten. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door veetee »

Toppie! :thumbup:
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Kangoo wordt micro camper



Bericht door Nugget1 »

??????Één stopcontact buiten voor aan de paal 220volt of stroom van zonnepaneel? Als dat maar goed gaat!
Plaats reactie