Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
@ Durisotti:
Ja.
Tussen de wanden is ca 187 cm bij deze bussen. En nu heb ik 195 cm. Net even wat extra. Gewoon omdat het kan.
Ja.
Tussen de wanden is ca 187 cm bij deze bussen. En nu heb ik 195 cm. Net even wat extra. Gewoon omdat het kan.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Altijd handig wat extra breedte ! 1,95 dat red je bij geen enkele andere bus !
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Klopt. Dat was voor mij ook de reden om weer voor een Ducato (achtige) te kiezen.
Al het andere is beduidend smaller.
Zelf had ik ook wel een mooie roestvrije Sprinter willen hebben. Maar dan wordt dwars slapen weer lastig.
De uitsparingen zijn trouwens nog wel geisoleerd met 2 cm extreme. Daaroverheen zit een plaat multiplex van 9mm.
Al het andere is beduidend smaller.
Zelf had ik ook wel een mooie roestvrije Sprinter willen hebben. Maar dan wordt dwars slapen weer lastig.
De uitsparingen zijn trouwens nog wel geisoleerd met 2 cm extreme. Daaroverheen zit een plaat multiplex van 9mm.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Dan moet zo'n sprinter wel van RVS gemaakt zijn...
Denk vaak dat de naam sprinter te maken heeft met de snelle aantasting door roest...
Denk vaak dat de naam sprinter te maken heeft met de snelle aantasting door roest...
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Een begin gemaakt met de "Relax-Sofa". Onder de bank komen 2 laden van 70x70x25cm:
Hieronder komen straks ook de stankachel en wat andere technische dingen. De vloer voor de bank komt nog 14 cm omhoog. Om gelijk te lopen met de cabinevloer.
Beetje passen en meten met de keuken en koelkast. Op de vloer de lijnen voor de verhoging en het gangpad. De tafel komt waarschijnlijk op een centrale poot en is dan op 2 plaatsen te gebruiken. (Wordt nog even passen en meten)
Hieronder komen straks ook de stankachel en wat andere technische dingen. De vloer voor de bank komt nog 14 cm omhoog. Om gelijk te lopen met de cabinevloer.
Beetje passen en meten met de keuken en koelkast. Op de vloer de lijnen voor de verhoging en het gangpad. De tafel komt waarschijnlijk op een centrale poot en is dan op 2 plaatsen te gebruiken. (Wordt nog even passen en meten)
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Ik heb gekozen voor een langsbank omdat:
-Ik de bank bij de stoelen kreeg
-De zitplaatsen zo op kenteken komen
-Bij gedraaide voorstoelen kan ik languit liggen. Dat geeft een hoop comfort. En ik heb zo een extra (nood)slaapplaats erbij. Kan handig zijn als ik eens met iemand op pad ga waarmee ik niet lepeltje lepeltje wil liggen
-Ik de bank bij de stoelen kreeg
-De zitplaatsen zo op kenteken komen
-Bij gedraaide voorstoelen kan ik languit liggen. Dat geeft een hoop comfort. En ik heb zo een extra (nood)slaapplaats erbij. Kan handig zijn als ik eens met iemand op pad ga waarmee ik niet lepeltje lepeltje wil liggen
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Vraagje: De originele stoelen hebben die zij airbags ? Zo ja hoe doe je dat met de nieuwe stoelen.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Nee, geen airbags. De Audi stoelen hadden die wel. Maar die heb ik eruit gehaald.
Anders is het vaak een kwestie van een weerstandje (meestal 2 Ohm) ipv de airbag of gordelspanner. Dan krijg je geen foutmelding. Lijkt een beun-methode, maar de inbouwer van Scheel en Savas stoelen doet vaak precies hetzelfde.
Anders is het vaak een kwestie van een weerstandje (meestal 2 Ohm) ipv de airbag of gordelspanner. Dan krijg je geen foutmelding. Lijkt een beun-methode, maar de inbouwer van Scheel en Savas stoelen doet vaak precies hetzelfde.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
OK, dacht dat airbags zo ongeveer standaard waren bij een moderne auto.
Krijg je geen problemen bij de APK als er stoelen zonder airbags gemonteerd worden in een auto waar deze wel in zitten af fabriek ?
Krijg je geen problemen bij de APK als er stoelen zonder airbags gemonteerd worden in een auto waar deze wel in zitten af fabriek ?
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Nee, (nog) niet.
Zelfs het branden van het airbaglampje leidt volgens mij alleen nog maar tot een adviespunt.
Maar de regels veranderen continu wat dat betreft.
Zelfs het branden van het airbaglampje leidt volgens mij alleen nog maar tot een adviespunt.
Maar de regels veranderen continu wat dat betreft.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Het wordt denk ik steeds lastiger om zelf iets aan een auto te veranderen, zeker nu auto's zo vol zitten met elektronica en draadjes. Even een motor van een andere auto inbouwen is bijvoorbeeld erg lastig en soms onmogelijk.
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Klopt!
Gelukkig zijn er nog techneuten die niet in problemen maar slechts in uitdagingen denken.
22 februari gaat de Jumper naar de chiptuner. Het roetfilter wordt dan verwijderd, de EGR uit geprogrammeerd en het vermogen gaat naar een 200 pk (leuke bijkomstigheid).
Gelukkig zijn er nog techneuten die niet in problemen maar slechts in uitdagingen denken.
22 februari gaat de Jumper naar de chiptuner. Het roetfilter wordt dan verwijderd, de EGR uit geprogrammeerd en het vermogen gaat naar een 200 pk (leuke bijkomstigheid).
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
Waar laat je dit doen?
Ik zit hier ook aan te denken en zover woon je niet van mij vandaan..
Hoe kom je aan het plaatje en pakking voor het afdekken van het gat?
Wat zijn de kosten?
Ik zit hier ook aan te denken en zover woon je niet van mij vandaan..
Hoe kom je aan het plaatje en pakking voor het afdekken van het gat?
Wat zijn de kosten?
Re: Jumper 3.0 "Stealth"
De bus is inmiddels bij de tjoener geweest
197pk nu. EGR softwarematig dichtgezet. Roetfilter verwijderd en uitgeprogrammeerd. En de nerveuze gaspedaal reactie is aangepast.
Hij reed al niet verkeerd. Maar nu stijgt ie bijna op. Vooral het doortrekken boven de 2000 toeren is sterk verbeterd. De tuning is verantwoord gedaan. Zodat motor en versnellingsbak heel blijven. De motor rookt niet zichtbaar meer. Ook niet zonder roetfilter.
De gaspedaalrespons is nu zoals je verwacht. Normaal filerijden is weer mogelijk.
Uiterlijk komt er ook een kleine wijziging:
197pk nu. EGR softwarematig dichtgezet. Roetfilter verwijderd en uitgeprogrammeerd. En de nerveuze gaspedaal reactie is aangepast.
Hij reed al niet verkeerd. Maar nu stijgt ie bijna op. Vooral het doortrekken boven de 2000 toeren is sterk verbeterd. De tuning is verantwoord gedaan. Zodat motor en versnellingsbak heel blijven. De motor rookt niet zichtbaar meer. Ook niet zonder roetfilter.
De gaspedaalrespons is nu zoals je verwacht. Normaal filerijden is weer mogelijk.
Uiterlijk komt er ook een kleine wijziging: