Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door L4H3 »

Iedereen die aan zelfbouw doet petje af. 99% van de camperaars ziet dit totaal niet zitten en koopt liever een bestaand model. En iedereen doet het naar zijn eigen idee, kunnen en portomonee...
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Sam vdb »

Mooi en snel gewerkt Paul :thumbup: !
Stiekem jaloers op je "stealth" look !
Was ook ons oorspronkelijke plan, daar wij echt nooit op een camping staan, altijd wild.
Maar uiteindelijk zijn we een in- en uitlaat, 2 koelkastroosters en een luifel verder... ons plan is dus naar de knoppen :-B
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door gjvonk »

mooie velgen en banden! Ik ben even nieuwsgierig naar velgmaat, velgmerk, bandenmaat en bandenmerk.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Gerard Exis »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jij ben niet dol op langdurige projecten heb ik in de gaten :mrgreen:

wil ook een "Stealth" look.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door WoutvanAken »

Mooi gedaan Paul! Zelf ga ik het anders doen maar dat is net zoals je het zelf wilt. Dat is het leuke van zelf bouwen.
Ziet er in ieder geval netjes uit, ga je veel plezier aan hebben.
Wout.
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

gjvonk schreef:mooie velgen en banden! Ik ben even nieuwsgierig naar velgmaat, velgmerk, bandenmaat en bandenmerk.
Velgen zijn 18" MAK Stone. In de steekmaat 5x130 (Maxi onderstel).

Banden zijn Goodride 255/55r18 allweather.

Ik gebruik nu al een aantal jaren Goodride banden en ze bevallen mij prima.
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

AadenAnke schreef:Inderdaad mooi Paul. Maar nu pas laten keuren is dat niet nadelig ivm het gewicht? Inderdaad hel erg onherkenbaar als camper dus ook in 020 e.d. Gewoon lekker slapen.

Gr. Aad
Uit ervaring weet ik dat ze je vaak matsen als je met een helemaal afgebouwde camper komt. Ik haal er nog wat uit voor de keuring. Onder andere de dikke accu en het matras misschien. Heel veel gewicht zit er verder niet in. De wand beplating is kunststof en super licht.

Een kennis van mij had het andersom. Die kwam met een minimale inrichting en de keurmeester vond hem te licht. Heeft het een en ander naar boven afgerond.

Maar...eerst moet ik sparen voor de BPM :lol3: . Deze bus heeft een nieuwwaarde van 44.000 Euro en is nog maar van 2010. Dat wordt een beste aanslag op de portemonnee dus.
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door 2lions »

Gefeliciteerd Paul, bijzonder mooi geslaagd, en dat ook nog in relatief korte tijd.
Vraagje over de Becker,is dat de camper versie in 7 inch uitvoering? Wij hebben deze namelijk op het oog omdat er een achteruitrijd camera ingang op zit.
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

Het is de standaard 7" Becker. Met Wifi. Erg makkelijk toestel. De camper versie zal nog wel beter zijn denk ik. De software heb ik kunnen testen (draait ook op Chinese toestellen). Maar als je de camperplaatsen en campings in de standaard Becker zet zie ik er niet direct zo heel veel meerwaarde in.

De toekomst gaat voor mij iets op basis van Android worden. Omdat je dan veel flexibeler bent.
2lions
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 13:37

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door 2lions »

Dan heb je waarschijnlijk de Becker Active, heeft deze ook een ingang voor een achteruitrij camera? De transit serie heeft die n.l. wel.
Welke we nemen maakt eigenlijk niet uit, als die ingang er maar op zit.
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

Zou best kunnen. Ingang voor de achteruitrijcamera zit er niet op inderdaad. Niet nodig, want ik heb een standaard achteruitrijcamera.

Ik ben super tevreden over de Becker. Maar ik wil tzt over naar iets met Android. Biedt net even wat meer mogelijkheden en flexibiliteit. Zeker als het toestel via de telefoon constant met internet verbonden is. De Tomtom Go app werkt qua verkeersinfo dan fantastisch.
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

Vandaag echt een van de laatste dingen qua inbouw gedaan. Televisie en muziek:


Ik heb een 19" Tvtje van Ebay gemonteerd met DVB-T2. Werkt voor de publieke zenders prima.
http://www.ebay.de/itm/141265574852?_tr ... EBIDX%3AIT

Dit is nog gewoon een "domme" TV. Wel kan hij films etc van USB stick afspelen.

Achter deze TV heb ik een Android TV boxje gehangen. En de telefoon gebruik ik dan als mobiele hotspot. Dat werkt echt super. En aangezien de roamingkosten verdwenen zijn ook in het buitenland lijkt mij.
Sommige apps werken waarschijnlijk niet in het buitenland. Maar dat is op te lossen met een VPN-client.

In Nederland werkt het perfect.
-Alle zenders die ik thuis kijk kijk ik via de Ziggo Go app ook in de camper (dit werkt waarschijnlijk niet zondermeer in het buitenland)
-Via Kodi kijk ik de nieuwste films en series net als thuis. (Dit werkt wel in het buitenland)
-Via de internetradio apps zoals tunein heb ik alle radio zenders van over de hele wereld.
-En het schijnt dat in het buitenland de BVN app erg goed werkt om daar BVN te kijken.

Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk zoals YouTube en muziek streamen.

Het geluid van de TV was mij niet naar de zin. Kan ook bijna niet met zo'n klein speakertje. Daarom eerst bij de Media markt gekeken wat ze daar hadden op 12 volt. Ik dacht aan een soundbar ofzo. Helaas niks te vinden.
Dus zelf maar wat op maat gemaakt. Een Chineze Ebay "hifi" 12 volt versterker en een paar goeie Polk boekenplank speakers gesloopt. Het geheel in een MDF behuizing gebouwd die precies boven de schuifdeur past.

Digitenne:
Afbeelding

Smart TV (Film kijken via Kodi):
Afbeelding

En de home made Soundbar:
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door Toedeledoki »

Inmiddels is de Citroen grille naar de garage verdwenen en zit de Amerikaanse Dodge grille op zijn plek. Ziet er toch net even wat anders uit.

De bus is getest in een weekendje Hildesheim-Hann.Munden-Tecklenburg en goed bevonden :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Jumper 3.0 "Stealth" KLAAR :-)



Bericht door henk en lila »

Mooi man, de Jumper in zijn natuurlijke omgeving. 8-)
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie