Verzekeringsvraag

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door gsm »

Verwarrend voor mij.
Je krijg niet gelijk je kenteken na de keuring dus kan je hem niet gelijk verzekeren lijkt mij !
Krijg je een tijdelijk kenteken om naar huis te rijden of doe je dat op je oude platen waarvan het kentekenbewijs is ingenomen ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10204
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Peter LMC »

Je kunt nog gewoon op het oude kenteken naar huis rijden.
Het oude kenteken is niet meteen ongeldig en dus nog verzekerd lijkt me.
Je dient eenrst nog de belastingdienst te passeren.
Kijk iedere dag dan even op de site van de RDW of je oude kentekennr nog de info geeft.

https://ovi.rdw.nl/

Op het moment dat je oude kenteken hier niet meer bestaat is je nieuwe nr naar je onderweg. :DD
Als je je nieuwe kentekencard binnen hebt dan kun je de verzekering inlichten en nieuwe platen
laten maken enz.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Kroppie »

1 komplete vraag naar de betreffende instantie had toch alle antwoorden in 1x gegeven .?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door gsm »

@Peter, als je kentekenbewijs wordt ingenomen lijkt het mij dat het kenteken ongeldig wordt maar zoals jij schrijft is dat niet het geval al schrijf je gelijk "lijkt me"
Ik bekijk het formeel en stel je krijg op de terugweg een ongeluk gaat de verzekering dan wel betalen ? Als die iets vinden om niet uit te hoeven betalen zullen ze dat zeker aangrijpen.

@Kroppie, sorrie maar dan zijn vele overheids- en verzekeringsvragen hier overbodig al hebben velen hier wel de ervaring en dus kennis van zaken.
Maar je heb volkomen gelijk, ik ga dat doen en dan kan er hier een slotje op
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Kroppie »

gezien de vele verschillende en afwijkende of onvolledige antwoorden hier op verzekering en overheids vragen , lijkt het mij overbodig om ze hier te stellen en zinvol om ze bij de betreffende instanties te stellen , ja dat vind ik
maar iemand anders mag gerust wat anders vinden .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Cee Pee »

En jij denkt dat je van die overheids instanties wel het juiste antwoord krijgt.
Vraag het vijf keer en je krijgt steeds een ander antwoord.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Kroppie »

zelf nog geen last van gehad , maar antwoorden hier allemaal verschillende, soms meerdere pagina,s ,

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door henk en lila »

Gewoon je verzekeraar bellen en melden dat "hij deze week wordt gekeurd en een nieuw kenteken krijgt" en dan na de keuring gewoon verzekerd naar huis rijden.
Ik bleef bij dezelfde verzekeraar en ik heb in de wacht periode gewoon door gereden (in Nederland).

Je krijgt het nieuwe kenteken pas als de Belastingdienst aan de RDW heeft doorgegeven dat de BPM is betaald. Dat kan even duren, zeg max 2 weken. Aan jou om hem dan te schorsen (en buiten de weg te parkeren), bij de oude verzekeraar te laten of al bij de nieuwe aan te melden (kan ook op type hoor als die verzekeraar een beetje commercieel is.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Ares »

gsm schreef:@Peter, als je kentekenbewijs wordt ingenomen lijkt het mij dat het kenteken ongeldig wordt maar zoals jij schrijft is dat niet het geval al schrijf je gelijk "lijkt me"
Wat Peter schrijft klopt, je krijgt namelijk een brief mee als bewijs dat het kentekenbewijs is ingevorderd en met die brief mag je van het keuringsstation terug naar huis rijden.
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door gsm »

Morgen naar het RDW en Centraal Beheer heeft de auto verzekerd op voertuigindentificatienummer dus blijft die verzekerd.
Centraal Beheer wil hem straks gewoon overzetten naar camper verzekering maar die hanteert de cataloguswaarde van de Ducato wat €41.594 is en dat betekend een vrij hoge AR premie.
NKC vraagt naar de aankoopwaarde en die kan je gemakkelijk berekenen door de aankoop en de ombouwkosten op te tellen maar ik mag ook een vrije verkoopwaarde als aankoopwaarde nemen.
Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe kwamen jullie aan de verzekerde waarde ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Bob Diesel »

Laat hem door de verzekering taxeren
ben je 5 jaar tegen taxatie waarde verzekert
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door gsm »

Doet CB niet en die verzekerd ook niet tegen taxatiewaarden, zo werd mij telefonisch gezegd
Buiten dat als de bus morgen omgekeurd wordt naar camper dan moet ik hem nog verder afbouwen dus kan ik hem nog niet laten taxeren
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Verzekeringsvraag



Bericht door Saviemeke »

Ik heb onze camper nadat hij gespoten was, laten taxeren en ben overgegaan naar de NKC.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Plaats reactie