Ombouw Fiat Ducato L4H3
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Hopelijk krijg je het taxatierapport snel binnen en kan je toch nog lekker ontspannend op vakantie.
Alvast een hele fijne vakantie toegewenst en veel plezier met je mooie zelf gebouwde camper
Alvast een hele fijne vakantie toegewenst en veel plezier met je mooie zelf gebouwde camper
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Dank gsm. Jij nog veel fun in Zweden. De man van de taxatie belde net. Bus is oke bevonden. Het rapport gaat per mail vandaag nog naar de NKC. Dus morgen is hij verzekerd. Kan ik er zaterdag mee op pad. Taxatie waarde is geschat op 35000. Ik had dit zelf rond de 37500 verwacht maar dit is ook goed. Vrijdag even naar de weegbrug.
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Top!L4H3 schreef:Dank gsm. Jij nog veel fun in Zweden. De man van de taxatie belde net. Bus is oke bevonden. Het rapport gaat per mail vandaag nog naar de NKC. Dus morgen is hij verzekerd. Kan ik er zaterdag mee op pad. Taxatie waarde is geschat op 35000. Ik had dit zelf rond de 37500 verwacht maar dit is ook goed.
Ben ook heel benieuwd naar dat resultaat!Vrijdag even naar de weegbrug.
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Net de bus laten wegen bij 2 verschillende weegbruggen
Exact hetzelfde geven ze aan dus de weegbruggen zijn goed geijkt.
Gewogen met...
Mezelf
120 ltr volle tank
25 ltr water
Alle potten en pannen
Alle pakken hagelslag en pindakaas
2 fietsen
Alle kleding
Enz
Enz
Komt alleen mijn vriendin bij van 60 kg en 2 toilettassen.
Totaal 3420 kg
Vooras 1760 kg
Achteras 1680 kg
Owja wind in de banden komt er ook nog bij. Mss vullen met helium.
Exact hetzelfde geven ze aan dus de weegbruggen zijn goed geijkt.
Gewogen met...
Mezelf
120 ltr volle tank
25 ltr water
Alle potten en pannen
Alle pakken hagelslag en pindakaas
2 fietsen
Alle kleding
Enz
Enz
Komt alleen mijn vriendin bij van 60 kg en 2 toilettassen.
Totaal 3420 kg
Vooras 1760 kg
Achteras 1680 kg
Owja wind in de banden komt er ook nog bij. Mss vullen met helium.
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Beste,
Gezien de kwalitatieve inbouw valt het eigenlijk nog mee, ik had nog meer verwacht, je komt ongeveer in de buurt van mijn rijklaar gewicht. Zo een grote auto is bijna onmogelijk in te richten voor meer dan 2 personen, wij zijn ook slechts met zijn twee.
Joske
Gezien de kwalitatieve inbouw valt het eigenlijk nog mee, ik had nog meer verwacht, je komt ongeveer in de buurt van mijn rijklaar gewicht. Zo een grote auto is bijna onmogelijk in te richten voor meer dan 2 personen, wij zijn ook slechts met zijn twee.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Heb je het vooraf toch goed ingeschat alleen als die 2 toilettassen van de vrouw zijn zou ik het goed in de gaten houden
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Zo...het weekje Moezel zit erop. Wat een mooie omgeven om met de camper te toeren. We zijn een weekje geweest en elke dag een andere camping of camperplaats gehad. En die zijn er genoeg daar. En mooi.
Deze week hebben we gedaan om de camper te testen. En dat is goed gegaan. Alles in de camper zit nog op zijn plek waar het voor vertrek ook zat. geen piepjes en geen kraakjes geconstateerd. Enige wat niet goed was was de afvoer van de wasbak. Bij opentrekken van de la onder de wasbak stond deze half vol water. ik had vergeten de slang op de uitloop van de wasbak vast te draaien. De elektrische installatie doet het zeer goed. Het zonnepaneel laat als een razende Roeland en we hebben geen dag aan de paal gestaan. Zelfs de fietsen opladen en 3x per dag de waterkoker op 230 v gebruiken geen probleem. 1 ltr water koken op 230 v gebruikt rond de 15 AH. Maar ja dat is met het zonnepaneel zo weer opgewekt. En wat een heerlijke motor die 180 pK. Moet zeggen dat ik niet harder heb gereden dan 105km/h. al met al 1100km gereden en de tank is nog niet leeg. Heb 8 ltr per 100 km gebruikt en dat is 1 op 12,5 en dat is ver bovenverwachting. De praktijk zal wel ergens tussen de 1 op 10-11 zijn omdat we straks naar het zuiden gaan en dan wel 120 km/h gaan rijden. en dan zijn er meer dikke bulten. Nu weer aan het werk Het weekend weer op pad en over 2,5 week lekker naar oostenrijk/ Slovenie en Kroatie. Zin an.
Deze week hebben we gedaan om de camper te testen. En dat is goed gegaan. Alles in de camper zit nog op zijn plek waar het voor vertrek ook zat. geen piepjes en geen kraakjes geconstateerd. Enige wat niet goed was was de afvoer van de wasbak. Bij opentrekken van de la onder de wasbak stond deze half vol water. ik had vergeten de slang op de uitloop van de wasbak vast te draaien. De elektrische installatie doet het zeer goed. Het zonnepaneel laat als een razende Roeland en we hebben geen dag aan de paal gestaan. Zelfs de fietsen opladen en 3x per dag de waterkoker op 230 v gebruiken geen probleem. 1 ltr water koken op 230 v gebruikt rond de 15 AH. Maar ja dat is met het zonnepaneel zo weer opgewekt. En wat een heerlijke motor die 180 pK. Moet zeggen dat ik niet harder heb gereden dan 105km/h. al met al 1100km gereden en de tank is nog niet leeg. Heb 8 ltr per 100 km gebruikt en dat is 1 op 12,5 en dat is ver bovenverwachting. De praktijk zal wel ergens tussen de 1 op 10-11 zijn omdat we straks naar het zuiden gaan en dan wel 120 km/h gaan rijden. en dan zijn er meer dikke bulten. Nu weer aan het werk Het weekend weer op pad en over 2,5 week lekker naar oostenrijk/ Slovenie en Kroatie. Zin an.
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Gefeliciteerd met het positieve resultaat en ja de afvoer is gelukkig geen groot probleem maar wel hinderlijk geweest haha
Verbruik is inderdaad zeer gunstig. Die van ons loopt in Zweden tijdens het rond rijden 1:11,7
Elektra is nog niet volledig uitgeprobeerd omdat ik nog niet alles klaar heb bv de inverter is nog niet aangesloten.
Leuk om te horen dat eigenlijk alles goed is.
By the way, ik moet straks de tanken voor schoon en vuilwater onderbouwen en de zonnescherm plaatsen en daar heb ik een blindklinkmoertang voor nodig en die ik toen geleend had is weer uitgeleend
Weet jij waar ik zo één kan huren of lenen ?
En jij heb toch ook de beugels van het zonnescherm vast gebouD met zo´n blindmoer ?
Heb jij de blindmoeren van de tanken in de vloerplaat gemaakt of in de balken ?
Verbruik is inderdaad zeer gunstig. Die van ons loopt in Zweden tijdens het rond rijden 1:11,7
Elektra is nog niet volledig uitgeprobeerd omdat ik nog niet alles klaar heb bv de inverter is nog niet aangesloten.
Leuk om te horen dat eigenlijk alles goed is.
By the way, ik moet straks de tanken voor schoon en vuilwater onderbouwen en de zonnescherm plaatsen en daar heb ik een blindklinkmoertang voor nodig en die ik toen geleend had is weer uitgeleend
Weet jij waar ik zo één kan huren of lenen ?
En jij heb toch ook de beugels van het zonnescherm vast gebouD met zo´n blindmoer ?
Heb jij de blindmoeren van de tanken in de vloerplaat gemaakt of in de balken ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
( in de balken ) kijk even in mijn topic op pagina 5gsm schreef:
Weet jij waar ik zo één kan huren of lenen ? ( ik heb een tang gekocht. kost 60 euro) ( huren weet ik niet waar )
En jij heb toch ook de beugels van het zonnescherm vast gebouD met zo´n blindmoer ? ( ja dat moet zelfs en die zitten ook bij het scherm )
Heb jij de blindmoeren van de tanken in de vloerplaat gemaakt of in de balken ?
?[/quote]
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Dank je wel, ik wist dat het ergens stond over de tanken maar waar ??? wist ik niet meer
Ik ga kijken voor zo´n tang.
Ik ga kijken voor zo´n tang.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Dank je wel voor de link en voor dat geld niet duur want deze gaat tot M12 en andere zijn vaak al duurder en die gaan dan tot M10
Past die onder de auto om de blindmoeren er in te maken zonder dat die op een brug staat ?
Ik zit nu in Zweden maar heb de link opgeslagen en gaat die bestellen als ik naar huis gaat net als de tanken en casetteluifel
Past die onder de auto om de blindmoeren er in te maken zonder dat die op een brug staat ?
Ik zit nu in Zweden maar heb de link opgeslagen en gaat die bestellen als ik naar huis gaat net als de tanken en casetteluifel
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
bij mij paste hij net onder de auto. en anders rij hem even op een stoeptegel of iets dergelijks. Met deze tang hoef je ook niet heel veel kracht te zetten. zuuk6. Tis dat je niet bij mij in de buurt woont anders had je hem van mij kunnen lenen.
Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: KLAAR
Bedankt voor het aanbod maar ik zag ze staan voor duurder en dan tot M10 en dan denk ik dan huur of leen ik er wel even één voor die paar moeren maar voor €60 haal ik deze wel en nu helemaal nu ik weet dat die goed werkt.
Je weet maar nooit of ik er weer één gaat bouwen
Je weet maar nooit of ik er weer één gaat bouwen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie