Ombouw Fiat Ducato L4H3

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door PaulBng »

Die laatste hou ik in gedachten!
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Boven de schuifdeur een regengoot met dimbare led verlichting geplaatst. Ik vond het altijd heel erg vervelend dat je smorgens je bus uit komt en je doet de schuifdeur open dat het regen water dan aan de binnenkant van de deur naar binnen loopt. Ook als je luifel is uitgedraaid en je zit er onder dan loopt het water zo de bus in. Ook in het donker nu mooi licht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gjvonk »

Mooi. Hoe heb je kabel weggewerkt, doorgevoerd naar binnen? Waar is deze goot/verlichting combi te krijgen? Hoe heb je de beugel op de plaat van de achterdeur bevestigd? Die plaat is immers heel dun.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Het is een dometic RT 100 en kost 140 euro. De draad gaat door een klein gaatje boven de rails van de schuifdeur. Dit gaatje zit eraf fabriek al in met een rubber dopje erin.

De plaat is met parkers vastgeschroefd op de verstevigingsbalk die in de deur zit.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gjvonk »

dankjewel!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Omdat ik tijdens de bouw helemaal vergeten was om de binnenkant van de deur te bekleden :bang: heb ik hem er maar even uitgeschroefd. Dit moest wel omdat de keuken er al in stond. Je kan er dan niet meer goed bij.Deur bekleed met 5 mm HPL en bij het raam met vloerbedekking.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gsm »

Even een rot klusje maar is toch weer gedaan. :thumbup:
Ik kan nu niets doen want hij staat in de stalling waar niet geklust mag worden, volgend jaar eens kijken naar een andere stalling.
Maar stil heb ik niet gezeten, inmiddels een automatische schotel gekocht en een passende TV van 22" en een Mifi
Volgend jaar ga ik dat plaatsen net zoals de acculader en de standkachel maar die heb ik nog niet
Waar ik niet aan gedacht heeft is de GPS tracker. Ik heb voor de stalling de min pool van de HH accu los gehaald maar daardoor liep ook de accu van de GPS tracker leeg en dus niet meer bereikbaar maar ben wel weer wijzer want dit moet ik ook volgend jaar aanpassen en ik weet dat de tracker werkt want ik kreeg enkele sms berichten dat de accu minder dan 5% was :D
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Ik ga geen tv maken in de camper. Mocht ik af en toe een filmpje willen bekijken dan doe ik dat met gedownloade films op de laptop. De Planar kachel moet ik nog kopen en dat wil ik nog wel doen voor het komende seizoen. Zaterdag nog een plank onder de kastjes maken om wat zooi op te kunnen leggen. Ach en zo zijn er nog wel wat meer dingen. Garage indeling ga ik anders maken want als het nu zit is niet naar volle tevredenheid. Ach zo komen we de winter wel weer door. Heb ook weken dat ik niks doe.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door Atoz »

@GSM
@L4H3
Na vijf jaar weet ik HET... Die camper van jullie raakt nooit af... De mijne trouwens ook niet ;)
Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gsm »

Bedankt voor de opbeurende woorden :lol3: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

25 jaar geleden heb ik mijn eigen huis gebouwd. Af is die nog steeds niet want er is altijd wel iets wat weer anders of mooier kan. En ik hoop dat het met de camper net zo gaat want vind het klussen aan de camper ontzettend Leuk. :cheers:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gsm »

Wij hebben 17 jaar geleden ons huis gebouwd maar geen aanpassingen meer hoeven te doen en in Zweden ook ons huis gebouwd maar ook daar geen aanpassingen meer hoeven te doen
Nu de camper gebouwd maar dat is toch heel anders al hebben we het best wel goed overdacht en het enige wat ik nog wil veranderen is het bankje omdat die te smal is.
Als de aanvullingen af zijn dan hoop ik dat het goed is en kan ik gaan uitkijken naar een volgend project.
Ons huis in zweden staat te koop en wie weet weer een klushuisje terug kopen in Zweden
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Het is niet zo dat mijn ontwerk van de camper niet goed was. Daar ben ik 99% tevreden mee. Maar ik vind het gewoon leuk om dingen nog efficienter en praktischer. Zuuk6 met de verkoop en hoop dat je weer wat leuks kan vinden. Als ik ooit een huisje ga kopen dan is het ergens in zuid europa. Ik heb de pest aan kou.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door gsm »

Ik begrijp je en soms wil ik ook wel iets net even wat anders maken maar op zich ben ik niet zo van veranderingen als het goed is ook al zou het net even wat beter kunnen door een aanpassing.
Ik ben wel een type die soms wat wil uitbreiden maar daar hou ik in het ontwerp al rekening mee, kan soms financiële redenen hebben zodat het niet gelijk kan maar bv pas na een jaar of wat dan ook maar ook tijd speelt soms een rol om later wat uit te breiden. Denk bv aan de standkachel, ruimte is gereserveerd maar tijd was er niet voor net zoals de schotel wat ik financieel teveel vond maar met een gebruikte schotel die ik nu gekocht heb kwam het leuk uit.

We zien wel als het huis verkocht is, zuiden is lekker maar voor mij veel te warm. Een vriend woonde in zuid Spanje en het was daar in de zomer over de 40°, dan zit ik liever in Zweden wat over het algemeen Nederlandse temperaturen heeft. Veel mensen denken dat Scandinavië koud is maar dat is niet waar, het wordt daar ook steeds warmer.
Als vergelijk 10 jaar geleden was het in de winter in ons onverwarmd huis -22° en de laatste jaren mag je blij zijn als het binnen vriest terwijl het afgelopen zomer 30° was.
Moet niet te warm worden want dan moet ik op de noordpool iets kopen :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie