Ombouw Fiat Ducato L4H3

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: Bevindingen



Bericht door gsm »

Ja de bergruimte is voor mij ook nog een raadsel hoe ik die moet gaan indelen maar als we naar Zweden gaan dan ga ik daar de ruimte indelen want daar staan de stoeltjes etc en dan heb ik daar weer wat te doen haha
Ik weet niet meer welke maat alu hoeklijn jij gebruikt heb maar ik dacht 40x40 en dan een heel frame en ik heb 50x50 gebruikt en alleen stukken van ±15cm en dan alleen op de langszijde, op de kopzijde heb ik helemaal niets en ik heb het paneel een paar mm boven het alu hoeklijn uit steken om meer luchtruimte onder het paneel te creëren
Is het niet mogelijk voor jou om het frame alsnog af te zagen op het dak zodat je ook alleen stukken overhoud ? Is maar een suggestie hoor.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (23.67 KiB) 2392 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: bevindingen



Bericht door L4H3 »

Daar zat ik idd ook aan te denken om het op jou manier te doen. Ben alleen bang dat het allemaal moeilijk is los te krijgen met die polymeerkit. ik heb een gatenpers dus druk die gaten er zo in dat is het probleem niet. Ik kijk nog wel even hoe ik het doe. Jij veel plezier in Zweden. Owja wat is jou laadstroom met het paneel?...bij mij max 11 A maar meestal rond de 9A. Moet er wel bij zeggen dat de afname van de koelkast is meegerekend.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: bevindingen



Bericht door gsm »

Als je gaten gaat maken dan gaan die toch ook door je randprofiel van het paneel heen en dan maak je het paneel zwakker

Ik heb net even gekeken en de accu is 100% vol geen verbruik (0) en een laadstroom van 0,86A = 13W door de lampjes die branden
Ik moet het zien als de accu meer ontladen is en dat is bij mij nog niet gebeurd. Elke keer als ik kijk zie ik dat de accu 100% is en rond de 13,5V staat
Ik heb ook wel eens gezien dat met de volle zon op het dak de accu spanning op loopt naar 14,3V
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: bevindingen



Bericht door L4H3 »

Dat er wat gaten in het profiel komen maakt voor de sterkte niet zoveel uit. Hij zit immers in het L profiel vast en deze geeft ook stevigheid. En anders mischien maar op jou manier.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3: bevindingen



Bericht door L4H3 »

Effe een vraagje betreffende de Maxxfan. 'S nachts zet ik altijd de kap open met ventilator aan. smorgens wil ik dan de ventilator uit doen maar dat wil niet. Dan moet ik alles uitdoen zodat de kap weer naar beneden gaat en de ventilator gaat dan ook uit. Vervolgens kan ik dan de kap weer open doen dmv het knopje "kap open" Om zo open te laten zonder ventilator aan. Vreemd.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door PaulBng »

Apart, die foto van L4H3. Op mijn buscamper (Peugeot Boxer) zitten de ribbels dwars ipv in de lengte....
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door L4H3 »

Mijn bus staat naast die grote camper. Met dat blauwe zonnepaneel erop is mijn bus de L4H3 bus. Ribbels op het dak in de lenhte dus.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door kampo »

Hele mooie foto !
Wat mij opvalt is dat zo een voertuigen gemiddeld erg weinig solarpanelen hebben.
Velen hebben er slechts één kleintje en dat ligt dan nog is de schaduw van hun schotelantenne of dakluiken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door L4H3 »

Hele mooi foto idd maar het was wel op een plek waarvan ik zeg nooit meer. Het was gelukkig even overnachten op onze doorreis. Hutje mutje op elkaar. Zelf ik met mij toch wel grote bus voelde me daar klein duimpje. :-B Maar idd kampo hoe groter de camper hoe minder panelen. Maarja op die grote campers zitten ook vaak 8 dakluiken, 2 schotels en weet wat niet meer. Ja dan is er geen plek meer. Ik ben blij met mijn grote paneel met veel WP want hoef nooit aan de paal te staan. zelfs in die 4 weken dat ik ben weggeweest niet aan de paal gestaan. :thumbup:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door gsm »

Heb je die foto genomen vanuit je hotel kamer :lol3:
Maar ik ben net terug in ons huis in Zweden na een 2 weekse trip naar de Lofoten en ook ik niet één keer aan de paal gezeten.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door L4H3 »

Foto is bemaakt vanuit het kraaiennest van mijn zeljacht. :P Welkom terug gsm. Heb nog effe fun in je mooie huis in Zweden. Blijf daar maar want hier is het takke weer. Ik heb nog geen ene reet gedaan afgelopen weken aan de bus. Ben elk weekend op pad met de camper. Bevalt zo goed dat ding. Had ik 52 jaar geleden al moeten doen. :D Aanpassingen ga ik wel na mijn vakantie in sept/ okt doen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door henk en lila »

Super foto maar hoeveel dakluiken kan je nodig hebben??
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door L4H3 »

Helaas weer terug van 3 weken zonnig Spanje. Nu de komende maanden af en toe wat wijzigen of verbeteringen aanbrengen.
1. LED verlichting bij de opstap gemaakt.
2. WCD gemaakt voor de opladers van de fietsen. Die er nu zitten zaten achteraf niet op de meest ideale plek. De oude blijven wel lekker zitten.

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Vanavond plekje voor de oprijblokken gemaakt.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Plaats reactie