Ombouw Citroen Jumper L3H2
Ombouw Citroen Jumper L3H2
Hier het begin van mijn ombouw van bus naar buscamper.
Omdat is nog zit te wachten op de belastingdienst heb ik maar een begin gemaakt met
de mal voor de klepdeurtjes. Het kan maar vast gemaakt zijn.
Morgen beginnen met de bolling van de mal.
Groet, André
Omdat is nog zit te wachten op de belastingdienst heb ik maar een begin gemaakt met
de mal voor de klepdeurtjes. Het kan maar vast gemaakt zijn.
Morgen beginnen met de bolling van de mal.
Groet, André
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
De mal is klaar en het eerste klepdeurtje zit en de pers.
Groet, André
Groet, André
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
4 mm ocoumé multiplex en dan 4 lagen op elkaar gelijmd.
Deze worden aan weerszijde beplakt met hpl (formica) dus het deurtje word
dan 18 mm dik.
Deze worden aan weerszijde beplakt met hpl (formica) dus het deurtje word
dan 18 mm dik.
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Beste,
Deurtjes van 18 mm dik?, ben je een motorhome aan het maken of een gepantserd voertuig?
Denk aan je totaal gewicht, hopelijk bouw je in een HTG van 3.5 ton, denk dat je het dan nog niet redt als je zo door gaat.
Gebogen deurtjes zal wel een uitstraling hebben.
Joske
Deurtjes van 18 mm dik?, ben je een motorhome aan het maken of een gepantserd voertuig?
Denk aan je totaal gewicht, hopelijk bouw je in een HTG van 3.5 ton, denk dat je het dan nog niet redt als je zo door gaat.
Gebogen deurtjes zal wel een uitstraling hebben.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Kunnen jullie daar ook zelf (professioneel) HPL folie plakken?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Hoe ga je de kopse kanten afwerken?
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Zoals Joske al gewaarschuwd heeft zal je met zo een constructie eindigen met een veel te zware motorhome. Begin een te denken over een deurdikte van 10 mm en in populiertriplex die nog wat lichter is dan okoume.
Ik heb voor mijn zelfbouw eens de berekening gemaakt van het gewicht van HPL en kwam daarmee alleen al aan 50 kg!
Ieder doet maar wat hij wil maar reken eerst toch maar eens de gewichten want je staat versteld wat het eindgewicht is.
BP 2
Ik heb voor mijn zelfbouw eens de berekening gemaakt van het gewicht van HPL en kwam daarmee alleen al aan 50 kg!
Ieder doet maar wat hij wil maar reken eerst toch maar eens de gewichten want je staat versteld wat het eindgewicht is.
BP 2
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
ja dat kunnen wijGobert schreef:Kunnen jullie daar ook zelf (professioneel) HPL folie plakken?
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Joske en BP 2
Ik ben me zeker bewust van het gewicht.
Maar ik denk dat het allemaal wel zal mee vallen.
De deurtje zijn het enige wat van ocoumé multiplex (500 kg/m3) wordt gemaakt. Dit was nodig om voldoende stijfheid te krijgen.
De rest van de kasten wordt gemaakt van Spa plex (400 kg/m3) dit is nog lichter dan populieren multiplex (450 kg/m3).
In ieder geval bedankt voor het attenderen over het gewicht.
Groet, André
Ik ben me zeker bewust van het gewicht.
Maar ik denk dat het allemaal wel zal mee vallen.
De deurtje zijn het enige wat van ocoumé multiplex (500 kg/m3) wordt gemaakt. Dit was nodig om voldoende stijfheid te krijgen.
De rest van de kasten wordt gemaakt van Spa plex (400 kg/m3) dit is nog lichter dan populieren multiplex (450 kg/m3).
In ieder geval bedankt voor het attenderen over het gewicht.
Groet, André
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
De kopsen kanten worden afgewerkt met HPL.annoh schreef:Hoe ga je de kopse kanten afwerken?
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Hallo iedereen,
Gisteren eindelijk mijn kenteken gekregen van het RDW
Verzoek bijzonder tarief op de brievenbus gedaan en nu maar hopen
dat we snel bericht terug krijgen. Als alles rond is kunnen we eindelijk beginnen
me de bouw.
Eerste klepdeurtje is uit de pers en ben er zeer tevreden over, nog 4 te gaan.
Groet, André
Gisteren eindelijk mijn kenteken gekregen van het RDW
Verzoek bijzonder tarief op de brievenbus gedaan en nu maar hopen
dat we snel bericht terug krijgen. Als alles rond is kunnen we eindelijk beginnen
me de bouw.
Eerste klepdeurtje is uit de pers en ben er zeer tevreden over, nog 4 te gaan.
Groet, André
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: Ombouw Citroen Jumper L3H2
Hallo Andre mooi project!!
En ook mooi dat je deuren met een ronding durft te maken, lijkt me echt gaaf om te maken, maar best een uitdaging om ze af te hangen !
Natuurlijk, de beste stuurlui staan aan wal (of rijden in een andere zelfbouwer rond), daarom even een vraagje...,
Waarom heb je niet gekozen voor buigtriplex?
Dat is toch zulk mooi spul en de prijs valt ook best mee.
Dan had je met veel minder druk een gelijk resultaat kunnen behalen lijkt mij.
Als je voor de tussenliggende lagen alleen smalle stroken langs de kanten had gebruikt (dus op de plekken waar geschroefd moet kunnen worden) en voor de grotere deuren een extra strookje in het midden, dan had je volgens mij zonder de constructie te verzwakken het nodige aan gewicht (en materiaal) kunnen besparen.
Wat je al zegt, het gaat maar om vier deurtjes en dan zal de gewicht toename wel loslopen, maar gewicht besparen is natuurlijk ook een beetje een "camperaar tik"
Veel succes met de bouw, ben benieuwd naar de vorderingen.
Teake
En ook mooi dat je deuren met een ronding durft te maken, lijkt me echt gaaf om te maken, maar best een uitdaging om ze af te hangen !
Natuurlijk, de beste stuurlui staan aan wal (of rijden in een andere zelfbouwer rond), daarom even een vraagje...,
Waarom heb je niet gekozen voor buigtriplex?
Dat is toch zulk mooi spul en de prijs valt ook best mee.
Dan had je met veel minder druk een gelijk resultaat kunnen behalen lijkt mij.
Als je voor de tussenliggende lagen alleen smalle stroken langs de kanten had gebruikt (dus op de plekken waar geschroefd moet kunnen worden) en voor de grotere deuren een extra strookje in het midden, dan had je volgens mij zonder de constructie te verzwakken het nodige aan gewicht (en materiaal) kunnen besparen.
Wat je al zegt, het gaat maar om vier deurtjes en dan zal de gewicht toename wel loslopen, maar gewicht besparen is natuurlijk ook een beetje een "camperaar tik"
Veel succes met de bouw, ben benieuwd naar de vorderingen.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!