Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
als u die 85 gebruikt dan is inderdaad met starten de hh accu gekoppeld aan de start accu, en ja dan is als de hh accu enkel de startstroom moet leveren de zekering(en/of)relais het zwakke punt , niet gebruiken dus die 85, neem ipv daarvan, in geval van, een startkabel.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
@appiekamp
Nu neemt je verhaal een andere wending ... kan iedereen overkomen natuurlijk
@Kroppie
Ik heb de indruk dat het gebruik van een D+ eigenlijk heel zeldzaam geworden is.
De laatste jaren kom ik het alvast niet meer tegen. De stroomsterktes zijn toegenomen, zelfs basic voertuigen
hebben al jaren dynamo's van minstens 150A en het gaat nu tot 250A op bestelwagens en 150A/24V op vrachtwagens.
Bijna iedereen met een bus wilt nu dus een 120A en liefst nog veel dikker relais.
Zo een D+ relais goedkoop en grijpklaar in de handel aantreffen is niet eenvoudig. Voor de rest is er niets mis met een D+ relais.
Zoals je zegt omdat het gemakkelijk is om een cyrix te gebruiken.
Om onder die 45 € te blijven zal je met het D+ systeem toch heel wat goedkope spullen moeten combineren.
Maar we leven nu in de tijd dat er geen D+ meer is.
De vraag is vandaag (€6) meer hoe we met zijn allen zullen overstappen op die B2B oplossingen. Met al de voordelen ervan.
Veel echt nieuws is er nog niet op de markt, enkel zeer hoge prijzen, alhoewel ik ondertussen toch al een 7 tal fabrikanten van de B2B-of Buck Boost, DC/DC laders ontdekt heb.
Een alternatief kanaal, dat fel bediscuteerbaar is, blijkt het omprogrammeren van het dynamo/accu management op het voertuig te zijn...
Nog iets:
In aantal zijn de meeste gebruikers vandaag niet op zoek naar de goedkoopste schakeling maar wel naar die met de meeste stroom.
Nu neemt je verhaal een andere wending ... kan iedereen overkomen natuurlijk
@Kroppie
Ik heb de indruk dat het gebruik van een D+ eigenlijk heel zeldzaam geworden is.
De laatste jaren kom ik het alvast niet meer tegen. De stroomsterktes zijn toegenomen, zelfs basic voertuigen
hebben al jaren dynamo's van minstens 150A en het gaat nu tot 250A op bestelwagens en 150A/24V op vrachtwagens.
Bijna iedereen met een bus wilt nu dus een 120A en liefst nog veel dikker relais.
Zo een D+ relais goedkoop en grijpklaar in de handel aantreffen is niet eenvoudig. Voor de rest is er niets mis met een D+ relais.
Zoals je zegt omdat het gemakkelijk is om een cyrix te gebruiken.
Om onder die 45 € te blijven zal je met het D+ systeem toch heel wat goedkope spullen moeten combineren.
Maar we leven nu in de tijd dat er geen D+ meer is.
De vraag is vandaag (€6) meer hoe we met zijn allen zullen overstappen op die B2B oplossingen. Met al de voordelen ervan.
Veel echt nieuws is er nog niet op de markt, enkel zeer hoge prijzen, alhoewel ik ondertussen toch al een 7 tal fabrikanten van de B2B-of Buck Boost, DC/DC laders ontdekt heb.
Een alternatief kanaal, dat fel bediscuteerbaar is, blijkt het omprogrammeren van het dynamo/accu management op het voertuig te zijn...
Nog iets:
In aantal zijn de meeste gebruikers vandaag niet op zoek naar de goedkoopste schakeling maar wel naar die met de meeste stroom.
Groeten Kampo
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
ik geef enkel aan wat ook kan, niet wat moet, kan iedereen na onderzoek zelf beslissen wat ie gaat doen, er zijn meerdere wegen naar rome, met een privejet of met de benenwagen of iets er tussen in, mag men zelf kiezen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Heren graag hulp bij aansluiten koelkast.
Ik wil graag mijn koelkast op 12 volt aansluiten zodat hij onderweg ook aankan.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Hij neemt nogal wat vermogen op dus als ik de motor uit heb wil ik hem niet meer op de HH accu aanhebben gezien deze niet groot van capaciteit is.
Hoe en waar is deze dan het makkelijkst aan te sluiten?
Dometic RF 62
Inhoud: ca. 54 liter, inclusief 5 liter ** vries compartiment
Aansluitspanning: 230 volt AC, 12 volt DC en vloeibaar gas
Verbruik:
230 volt: 110 watt
12 volt: 110 watt
gas: 11 g/h
Ik wil graag mijn koelkast op 12 volt aansluiten zodat hij onderweg ook aankan.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Hij neemt nogal wat vermogen op dus als ik de motor uit heb wil ik hem niet meer op de HH accu aanhebben gezien deze niet groot van capaciteit is.
Hoe en waar is deze dan het makkelijkst aan te sluiten?
Dometic RF 62
Inhoud: ca. 54 liter, inclusief 5 liter ** vries compartiment
Aansluitspanning: 230 volt AC, 12 volt DC en vloeibaar gas
Verbruik:
230 volt: 110 watt
12 volt: 110 watt
gas: 11 g/h
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Dat zou je kunnen doen met een extra cyrix relais. Die alleen de koelkast schakelt op het moment dat de huishoudaccu geladen wordt.
Waarom niet gelijk voor een compressor koelkast gekozen trouwens?
Waarom niet gelijk voor een compressor koelkast gekozen trouwens?
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
via een relais gestuurd door de D+, gaat de koelkast met rijden op de start accu, maar wil je hem dan bij motor uit toch gebruiken, maar niet op de hhaccu dan moet ie op gas of op 230v/paal
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Hier kunnen we het lang over hebben....paul snip schreef:Waarom niet gelijk voor een compressor koelkast gekozen trouwens?
Ik heb voor absorptie gekozen omdat ik zeker wou zijn van een stille koelkast.
Is me vorig jaar prima bevalen zelfs met de hittegolf in zuid Limburg op de camping.
Zit vriesvak in waar ik koelelementen in had die ik vervolgens tijdens het rijden in de koelkast legde..(koelbox idee)
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Dit idee heb ik over na zitten denken.Kroppie schreef:via een relais gestuurd door de D+, gaat de koelkast met rijden op de start accu, maar wil je hem dan bij motor uit toch gebruiken, maar niet op de hhaccu dan moet ie op gas of op 230v/paal
jos
Zal dit de makkelijkste optie zijn?
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
dus dan zou de koelkast op klem 30 komen i.p.v. de HH accu.paul snip schreef:Dat zou je kunnen doen met een extra cyrix relais. Die alleen de koelkast schakelt op het moment dat de huishoudaccu geladen wordt.
Laatst gewijzigd door Appiecamp op vr 17 mar 2017, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
niet de makkelijkste want je moet hem dan bij stilstand wel op gas gaan zetten , maar wel de enigste mogelijkheid om hem bij stilstaande motor te kunnen gebruiken zonder je accu,s te belasten.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
dan kan ie tijdens het rijden net zo goed op de startaccu blijven, die word net als de hh accu tijdens het rijden geladenAppiecamp schreef:paul snip schreef:Dat zou je kunnen doen met een extra cyrix relais. Die alleen de koelkast schakelt op het moment dat de huishoudaccu geladen wordt.
quote]
dus dan zou de koelkast op klem 30 komen i.p.v. de HH accu.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
Ik heb (gelukkig) een compressorkast, maar heeft jou koelkast niet de intelligentie om eea zelf om te zetten? (12v, 230v, gas)
Re: Appie zijn nieuwe zelfbouw Ducato
nee. zit keuzeschakelaar op.blizard schreef:Ik heb (gelukkig) een compressorkast, maar heeft jou koelkast niet de intelligentie om eea zelf om te zetten? (12v, 230v, gas)