Ombouw Fiat Ducato L1H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Kroppie »

eerst maar eens een beetje acclimatiseren met een lekker :cheers: , dan gaat het daarna weer vanzelf, niet te snel weer willen :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door L4H3 »

Idd. Dat heb ik al als ik er 3 dagen niet mee bezig ben geweest. Alles zit in je kop. En dat moet eruit :-B ... Er zijn ook zo veel dingen waar je aan moet denken. Alles loopt gelukkig op rolletjes bij mij alleen ben ik zo stom geweest om eerst de keuken te plaatsen alvorens de binnenkant van de schuifdeur te doen. Nu kan ik er lastig bij. Dussss mss de deur er maar effe uit halen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

Ondertussen nog wat verdergedaan:

Kachel plaatsen:

Daar onze wanden gebroken/ivoorwit zullen worden de kachel alvast ook een kleur gegeven, zal wat mooier op gaan in het geheel zo:
Afbeelding

Gaten gemaakt voor in- en uitlaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sokkeltje gemaakt voor de kachel, want er was een aansluiting voor condensatievocht, deze wordt dan opgevangen in plastic bakje
Afbeelding


Zitbankje, opbergruimte, potti-plaats:

Afbeelding

Afbeelding

Meten, passen, meten, meten, meten,...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbergruimte
Afbeelding

potti:
Afbeelding

Afbeelding

Ook met het bed uitgeschoven moet de potti uiteraard bereikbaar zijn:
Afbeelding
Rikt57
Berichten: 68
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 14:15
Locatie: Belgie

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Rikt57 »

Netjes hoor! :clap:
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

Nog wat verder gedaan:

Kastje gebouwd
Afbeelding

"tussenwand" tussen cabine en achterruimte, Ventilatieroosters koelkast, zitblokje/kastje links van kachel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

Nog wat verder kunnen werken.

Bezig aan keukenblok:
Afbeelding

Keukenblok. Rechts ervan de plaats voor proper- en vuilwater. Rechterkant wordt extra kastje.
Er komt nog een soort "extra klep" bovenop het toekomstige deksel, zodat het ook als extra zitje zal kunnen dienen. We vonden het belangrijk 2 zitplaatsjes tegenover elkaar te hebben bij de deuropening om 'smorgens onze broodnodige koffie te drinken zonder eerst het bed te moeten inschuiven :)
Afbeelding

Afbeelding

De totaalinrichting wordt eindelijk een beetje zichtbaar :cheers:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door intrudy »

Lekker bezig Sam
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

nog klein beetje verder kunnen doen:

Ventilatoren bij koelkastrooster bevestigd:

Afbeelding

Afbeelding


Keukenblad gemaakt. Er zit nog niks vast van de toestellen. Als mijn voorbereidingen klaar zijn komt mijn vader voor de gasaansluitingen. Heb ik meer vertrouwen in :thumbup:

Eerste poging: prachtige plank van de buurvrouw gekregen: massief schaaldeel van boom, 90cm breed uit 1 stuk.
Jammer genoeg merkte ik plots houtworm tijdens het zagen :-( Jammer, want wou graag een 'natuurlijke, organische' rand aan het blad.
Afbeelding

Toevallig een kennis die net een massieve tafel ging weggooien. Perfect!
Denk dat het beuk is. ( en nee hoor, in dit formaat, met de uitsparingen is het het heus niet zo zwaar :wink: ) Dan met de wipzaag in verstek de lijn van het hout volgen om zo een natuurlijke rand na te bootsen. Blij met het resultaat :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als wasbakje heb ik gekozen voor een oude kom uit emaille gevonden op de rommelmarkt. Gat boren in de emaille was spannend maar is gelukt.

Afbeelding
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door pele »

Sam,

Je houten is zo te zien geen beuk. Ik denk dat het essen is. In ieder geval: mooi!

Wel zeker goed behandelen tegen vochtaantasting.
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door HAK »

Heb je ook een "afvoer" in de kast waar de gasfles staat?
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

Bedoel je een gat naar de bodem voor een eventuele gaslekkage? deze komt er nog :wink:
pele schreef:Sam,

Je houten is zo te zien geen beuk. Ik denk dat het essen is. In ieder geval: mooi!

Wel zeker goed behandelen tegen vochtaantasting.
Bedankt :thumbup: ben niet zo goed in houtsoorten . Een goede bescherming komt er zeker op.
Rikt57
Berichten: 68
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 14:15
Locatie: Belgie

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Rikt57 »

Hoi Sam,

Een detailvraagje:
De latten die je op de vloer hebt gekleefd, heb je die 'even dik' gekozen als de isolatie? Of heb je een luchtspleet? Ben je er tevreden van? Geen last van 'schuurgeluiden' ? :hug:

Ik ga ook 13mm armaflex op de vloer plakken en ik denk dat ik blokjes/vierkantjes van 12mm dik op de vloer ga kleven. Wat denk jij/jullie hiervan?

Thanks,
R.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door gsm »

Ik heb latten van 18mm dik in de gleuven van de vloer gelijmd en in de andere gleuven isolatie geplakt en toen daar overheen tussen de latten weer isolatie
Isolatie zit niet strak opgesloten dus er zit een minimaal luchtlaag tussen de isolatie en vloerplaat.
Ik zou geen blokjes lijmen i.v.m. de doorzakking van de plaat die rust dan alleen op de blokjes
Ik heb 5 regels van de achterkant naar de cabine geplakt zodat een stevige ondergrond ontstaat die niet beweegt of doorzakt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Sam vdb
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 17:48
Locatie: Drongen, Gent, België

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Sam vdb »

Rikt57 schreef:Hoi Sam,

Een detailvraagje:
De latten die je op de vloer hebt gekleefd, heb je die 'even dik' gekozen als de isolatie? Of heb je een luchtspleet? Ben je er tevreden van? Geen last van 'schuurgeluiden' ? :hug:

Ik ga ook 13mm armaflex op de vloer plakken en ik denk dat ik blokjes/vierkantjes van 12mm dik op de vloer ga kleven. Wat denk jij/jullie hiervan?

Thanks,
R.
De vloer bestaat uit " ribbels" (dialect wsl maar kan het niet anders verwoorden :-) )
ik heb de armaflex hard ertegen geplakt zodat hij mooi de vorm volgt van de vloer. tussen de vloer en de diepere 'ribben' is er wat lucht tussen, bij de hogere ribben komt de armaflex 2 mm of zo hoger dan de latten. platen van 12mm(denk ik) er op geschroeft. er is wel extra stevigheid omdat er ook nog een laminaat opligt. Niks van geluiden te horen, nergens een 'doorzak'- gevoel.
Hoewel, als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik ze lijmen én schroeven. toen de vloer er lag waren er namelijk 2 plekjes waar het hout wat "piepte" als je er op liep. Maar enkele extra schroeven erin en dit was helemaal weg.
zoals gsm al zei zou ook ik zeker geen blokjes plaatsen. zeker dat de platen dan wat gaan doorbuigen, of je zou echt wel dikke platen moeten gebruiken.
Denk dat er ook helemaal niks mis is met lange latten te kleven. in enkele hoekjes heb ik wel wat blokjes/kortere stukjes moeten nemen omdat dit niet anders kon.
Plaats reactie