Ombouw Fiat Ducato L1H2
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Misschien een detail, maar toch... Heel erg blij met de schakelaars die vandaag zijn aangekomen !
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Vraagje: Mag je eigenlijk wel een dakluik/raam bijplaatsen in een lichte vracht? Ik lees overal van niet...
.
.
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
waar lees je dat , ik heb er in nederland nog nooit over gehoord of gelezen .
misschien enkel in belgie
jos
misschien enkel in belgie
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Jos, Rikt57 heeft het over lichte vracht, dan kun je toch wel bedenken waar hij vandaan komt.
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
waarom moeten wij bedenken waar ie vandaan komt hij kan toch ook bedenken dat ie op een nederlands forum een vraag stelt , ik heb niets tegen onze zuiderburen maar wetten en dus vragen en vooral de antwoorden daarover zijn nu eenmaal per land verschillend , al praten we (bijna) het zelfde
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Ook in België mag je zelf nog steeds een dakluik bijplaatsen als je dat volgens de regels doet.
Dus uitsnijden zonder de dragende structuur aan te tasten en voldoende verstevigen aanbrengen zoals
de ambtenaren dat hier noemen. Met het plaatsen van een volledig hefdak zit dat anders. Dan komen er andere eisen bij.
PS ik kom uit België en heb dat onder mijn avatar geschreven
Dus uitsnijden zonder de dragende structuur aan te tasten en voldoende verstevigen aanbrengen zoals
de ambtenaren dat hier noemen. Met het plaatsen van een volledig hefdak zit dat anders. Dan komen er andere eisen bij.
PS ik kom uit België en heb dat onder mijn avatar geschreven
Groeten Kampo
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
dat zouden meer mensen moeten doen .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Ja maar ik kom helemaal niet uit België..Kroppie schreef:dat zouden meer mensen moeten doen .
jos
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
De bus in dit topic is een belgische bus & ombouwer, verder niet bij nagedacht, je hebt gelijk. Ik heb het, zoals kampo vriendelijk suggereerde, even aangepast.Kroppie schreef:waarom moeten wij bedenken waar ie vandaan komt hij kan toch ook bedenken dat ie op een nederlands forum een vraag stelt , ik heb niets tegen onze zuiderburen maar wetten en dus vragen en vooral de antwoorden daarover zijn nu eenmaal per land verschillend , al praten we (bijna) het zelfde
Thanks!kampo schreef:Ook in België mag je zelf nog steeds een dakluik bijplaatsen als je dat volgens de regels doet.
Dus uitsnijden zonder de dragende structuur aan te tasten en voldoende verstevigen aanbrengen zoals
de ambtenaren dat hier noemen. Met het plaatsen van een volledig hefdak zit dat anders. Dan komen er andere eisen bij.
PS ik kom uit België en heb dat onder mijn avatar geschreven
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
ik zit gewoon te lachen over alle opmerkingen over België etc maar kijk nu eens op de 4e foto van deze topic opening
Zegt dat je niets
Zegt dat je niets
- Bijlagen
-
- Naamloos.jpg (17.02 KiB) 1811 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Ook het onderschrijft onder mijn naam is redelijk duidelijk
Woonplaats: Drongen, Gent, België
Woonplaats: Drongen, Gent, België
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Ja hoor,
Dit is de link waar ik hem gekocht heb, komt van Duitsland:
http://www.benl.ebay.be/itm/Original-Ar ... 6d9af33c42
Was een vlotte levering.
Groeten,
Sam
Dit is de link waar ik hem gekocht heb, komt van Duitsland:
http://www.benl.ebay.be/itm/Original-Ar ... 6d9af33c42
Was een vlotte levering.
Groeten,
Sam
Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2
Thanks! ,
Dat gaat het hier ook worden denk ik, die zelfklevende rand is echt handig. Ik ga nog wel effe wachten tot het voorjaar. Het is koud in de garage(hal) die ik huur en ik lees dat dat niet zo goed is voor het verlijmen.
Is er een reden waarom je geen isolatie hebt onder de houten balkjes die je vloerplaat dragen? Hoogteverlies of veren van de vloerplaat gok ik? Zou het geen idee zijn om die houten balkjes bovenop de armaflex te plakken? Of de balkjes onderaan te beplakken met dunner armaflex dan de hoofdisolatie.. Ik zou denken dat er condens ontstaat onder die balkjes en zo zou dat hout kunnen rotten... of ben ik aan het overdrijven?
Dat gaat het hier ook worden denk ik, die zelfklevende rand is echt handig. Ik ga nog wel effe wachten tot het voorjaar. Het is koud in de garage(hal) die ik huur en ik lees dat dat niet zo goed is voor het verlijmen.
Is er een reden waarom je geen isolatie hebt onder de houten balkjes die je vloerplaat dragen? Hoogteverlies of veren van de vloerplaat gok ik? Zou het geen idee zijn om die houten balkjes bovenop de armaflex te plakken? Of de balkjes onderaan te beplakken met dunner armaflex dan de hoofdisolatie.. Ik zou denken dat er condens ontstaat onder die balkjes en zo zou dat hout kunnen rotten... of ben ik aan het overdrijven?