Ombouw Fiat Ducato L1H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Ekua
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 dec 2017, 15:16

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Ekua »

Dag Sam,

I like your style man! :)

en dank voor dit inspirerende verslag.

Ik vroeg mij af welk een houtmateriaal je gebruikt hebt voor het tussenschot en het aangrenzende bankje/opbergruimte?
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door Bringamosa »

Ha, je raadt het nooit, maar ook dit topic ga ik volgen :)
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Fiat Ducato L1H2



Bericht door kampo »

@Bringamosa
Goed van al deze bouwtreads te volgen ! Kan ik alleen maar aanbevelen.
Zonder enige afbreuk te willen doen aan iemands resultaat zou ik de volgende opmerking willen maken. Blijf het net zoals ik, kritisch bekijken.
Het is moeilijk en gedurfd om daarover te communiceren maar het leuke verhaal en de werkelijkheid lopen soms uit elkaar.
Om het te begrijpen moet je in eerste instantie een onderscheid zien te maken tussen “normale” en de heel speciale en “individuele” werkwijzen.
Daarnaast moet je een oog hebben voor keuzes die misschien erg éénvoudig of goedkoop zijn maar een storend of minderwaardig resultaat opleveren.
Als voorbeelden zou ik het laten zitten van de tussenwand willen geven. Meteen 1000 € uitgespaard maar je bent wel 30% van je leefruimte kwijt ten opzichte van draaizetels.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Hiermee is veel tijd gespaard en de 3de rijzetel is misschien doorslaggevend.
Een gebruikte gaswandkachel is erg goedkoop maar eigenlijk niet geschikt voor de toepassing in een bus.
Meestal staat er zelfs ergens geschreven dat die enkel in caravans en niet in campers mag gebruikt worden…Net hetzelfde bij bepaalde types van warm water boilers.
Op de foto’s niet maar in werkelijkheid is er een groot verschil in afwerkingsgraad tussen de verschillende zelfbouwers.
Voor de rest kunnen we natuurlijk enkel respect hebben voor die zelfbouwers hun prestatie. En daarom ook veel respect voor samvdb.
Groeten Kampo
Plaats reactie