Project Fiat Ducato L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@Pele en @Navigator: bedankt voor de complimenten!

En alhoewel ik de hele ombouw een mooi project vind, zal ik na zo'n 5 maanden heel blij zijn om er echt mee op pad te gaan. Heb nog steeds eerder last van Fernweh dan van Heimweh :wink:

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@AadenAnke: Ik heb begin augustus het kwarttarief aangevraagd middels het daarvoor bestemde formulier van de belastingdienst, inclusief een serie foto's. Ik ga er van uit dat dat geen enkel probleem oplevert. De verwerkingstijd van zo'n aanvraag bedraagt 4 tot 6 weken, hoorde ik vanochtend telefonisch van de dienst. Dus nog even afwachten.

Cheers,

Gee
Vdb
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 aug 2016, 12:29

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Vdb »

zou het ook mogelijk zijn om zo'n gordelbok in België te laten inbouwen ?
Ik zou dus graag een originele dubbele zitbank laten inbouwen die normaal vooraan staat op dit type gordelbok en zo meerdere zitplaatsen te verkrijgen. Ik contacteerde al een bedrief die voor vrachtwagens stoelen met attest kan bijbouwen maar die kon me niet helpen... Is dit dan zo moeilijk in Belgie?
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit in België werkt. Succes met de zoektocht!

Cheers,

Gee
Vdb
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 aug 2016, 12:29

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Vdb »

Wat zijn de afmetingen van de sekte raampjes in de achterdeur, heb je een foto van buitenaf? Prachtig werk :bow:
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@Vdb:

Dat zijn Seitz ramen van 50 x 45 cm.

Cheers,

Gee

Afbeelding
Vdb
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 aug 2016, 12:29

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Vdb »

bedankt gee voor de foto!
Ik dacht aan de 55cm x 55cm seitz raampjes voor mijn ducato achterdeuren. heb eens gekeken met karton het gat zou geen probleem geven maar het binnenframe wss wel. het grootste die erin zou passen is wss 50cm x 60cm maar ik weet niet of dit wel mooi zou uitkomen van buitenaf. mijn ducato is wel een h 3.

groeten
Vdb
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 aug 2016, 12:29

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Vdb »

Zit er een Europees attest bij de gordelbok van VSR? Of enkel TUV attest? Groeten
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

Ik heb geen attest gezien, maar voor de RDW inspecteur - in combinatie met het erkende bedrijf dat 'm inbouwt - voldoende om zonder problemen goed te keuren. Zij weten blijkbaar: dit type bok, speciaal ontworpen voor deze bus, en gemonteerd door een erkend bedrijf, is automatisch goedkeuring. Kost wat, maar dan heb je ook geen problemen met de keuring :D

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door intrudy »

complimenten Gee daar ga je hoop plezier mee beleven!!!

Groet André
Vdb
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 aug 2016, 12:29

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Vdb »

Wel Gee ik ben namelijk van Belgie en hier hebben ze blijkbaar een Europees goedkeuringen nodig van de gordelbok + plaatsings attest van een COP installateur. met de COP papieren kan dan een nieuw COC document aangevraagd worden. Wat een hel hier in België :bang: :crazy:
groetjes

VDB
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door myway »

Maar................. Foto................ Onderzijde
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door myway »

Een anderhalf jaar geleden met een Reimo gordelbok in een LT bij de RDW een hoop problemen, toen de vraag, wie heeft hem ingebouwd.
Dat was dat bedrijf, O dan zal het wel goed zijn GGGRRRRRR RDW.

Daarom ben ik zo benieuwd naar een foto.
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@myway:

er zit een watertank precies op de hoogte van de bok, dus een foto gaat zo niet lukken.
Mocht ik 'm binnenkort nog een keer op de brug hebben, heb ik wat mee speelruimte om foto's te maken, en zal ik dat zeker doen.

Cheers,

Gee
Plaats reactie