Minimini-camper Peugeot 107

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

De Peugeot staat, nu bij mijn ouders, in de garage en kan nu verder met de ombouw voor de vacantie periode.

Situatie nu.
Afbeelding

Dit komt op de plaats van de passagiersstoel.
(Het voetengedeelte van het slaap gedeelte.)
Afbeelding


A.s. vrijdag moet ik toch naar de dealer, dan vraag ik of zij de passagiersstoel met hun toraxsleutel los willen maken hier heb ik geen sleutel voor.

Deze dummy zal dan geplaatst gaan worden, net als vorig jaar.
Afbeelding

De plaats waar het reserve wiel zit komt ook nog een nieuwe vloer deel.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peugeottje op zo 08 mei 2016, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
josvandenbroek61
Berichten: 4
Lid geworden op: za 30 aug 2014, 17:05

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door josvandenbroek61 »

:-B goed bezig man, wil zoiets eigenlijk ook doen maar dan op basis van een hyundai atos, net iets meer ruimte, ;)
maar ben nog een beetje angstig om te beginnen.
Misschien maar gewoon beginnen!!
Suc6 verder ik blijf het volgen :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Van middag aan de knutsel geweest, met resten van een "oude Ikea" kast.
Zelf had ik nog een restant houtboard, en 4 korte balkjes.

De panelen van de kast daar hoefde niets aan gedaan te worden en kon rechtstreeks op de carrosserie van de auto gelegd worden alle kanten paste precies!
Daarboven op de 4 balkjes en kwam iets aan hoogte te kort, geen probleem het andere paneel van de kast paste daar ook weer boven op.

De vloerbedekking van de carrosserie overgetrokken op het houtboard en met de decoupeerzaag opmaat gezaagd.
De vloerbedekking van het bestaande gedeelte is langer maar net niet lang genoeg tot aan binnenkant carrosserie waar de achterklep begint, 10 cm tekort :bang:
Dan maar het grijze kleed hier overheen gelegd, het dunne matras die ik heb komt hier toch onder te liggen :wink:

Een uur later was dit het resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

De ruimte die tussen de 2 vlonders is, daar twijfel ik nog mee wat hier mee ga doen.
Is maar 15 cm, want ik weet nog niet zeker of het reservewiel in de dakkoffer komt te liggen tijdens de vacantie.
Als deze wel benut zou worden komt er nog een 30 cm bij onder het vlonder, hoe dat praktisch te gebruiken is ben ik nog niet over uit.



@ josvandenbroek61
Twee jaar geleden kwam ik een Hyundia Atos tegen (waren trouwens ook een Nederlands echtpaar) in midden Noorwegen.
Daar zat een twee persoon bed in, met daaronder aan de achterklep kant een enkele boxen met spullen daarin.
De goede man had wel hulpveren laten monteren!

Ik heb namelijk ook hulpveren, want anders gaat het niet helemaal goed. Spreek uit ervaring.
Morgen wil ik een schets maken van het nieuwe keukenblok, via het internet heb ik een soort gelijk blok gezien.
Maar moet wel iets anders in gedeeld gaan worden, met de bestaande middelen die ik heb. Low budget :eh:

Wordt vervolgd :thumbup:
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Gisteren was het een hele mooie dag.
Dus op naar Veghel, de luifel opgehaald.
De allesdrager gemonteerd en wilde de buis door de bevestiging heen steken, de eerste lukt maar de tweede kwam het voor geen mogelijkheid doorheen! Is de diameter een fractie te klein :bang:
Afbeelding
Daar moet ik dus vandaag mee aan de slag om dit probleem op te lossen, want de luifel wil ik heel graag gaan uit proberen.

Toch maar verder gegaan met de verdere opbouw en aanpassingen.
Het achterste vlonder aangepast en vast gezet.
Enige nadeel, moet niet snel een lekkenband krijgen dan ben ik wel 5 minuten extra bezig :think:
Afbeelding
Afbeelding

Moest toch nog bij de dealer wezen, direct de passagiersstoel los geschroefd en dummy geplaatst, thuis de stoel verwijderd.
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog het de voorste opbouw van de vlonder realiseren.
Dus monteren maar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo deze klus is weer volbracht.
Nu komt het praktische gedeelte hoe en waar ga ik de spullen laten.
Wil de nieuwe vloer zo leeg mogelijk houden, hoe meer ruimte hoe gemakkelijker er heerlijk geslapen kan gaan worden.

De vacantie plannen zijn omgegooid, het wordt geen Scandinavië.
Ik ga naar de Franse zoals Spaanse Pyreneeën, wil deze van west naar oost gaan rijden en op municipal campings gaan staan.

Maar nu eerst camper proef maken 8-)

Op naar het volgende project....
Het keukenblok op de Twinny Load.

Wordt vervolgd....
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Gisteren wilde ik de luifel (op een camping hier vlakbij) gaan uit proberen op de manier zoals ik het vorig jaar had gedaan, dit bleek geen succes te hebben volgens mijn verwachtingen.

Dus terug naar huis.
Alles nog eens bekeken en kwam tot de volgende conclusie, ik ga weer knutselen maar het moet er wel beter op worden.
Het resultaat is dat er nu twee haken aan gemaakt zijn, dit ga ik weer uitproberen als het niet regent.
Hieronder enkele foto's.
Tips zijn altijd welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Jouke88
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 19:10

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Jouke88 »

Haha gaaf project(je)! Zo zie je maar weer dat iedereen andere wensen heeft!

Misschien is het al eerder aangegeven: ik zie dat je probeert de airbag te omzeilen met een stekkertje, maar kun je hem niet gewoon uitschakelen met de knop aan de zijkant van je dashboard? Daar kun je de sleutel insteken en een slag draaien, waarmee de airbag uit staat. Dit is voor wanneer je kinderen in een babyzitje op de voorstoel vervoert. Weet niet of het werkt, maar klinkt logisch.
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Dat weet ik, maar als de stekker er uit gehaald wordt krijg je direct een airbag storing.
Zelf heb ik een aangepaste Recaro stoel en daar is het precies het zelfde mee gedaan.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Het moment was dan daar, het was droog dus gauw in de PeugeotCamper.....
Naar de naast gelegen camping hier om de hoek, en hier is dan het voorlopige resultaat....

Afbeelding

Afbeelding
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door c.westerman »

Leuk gedaan :thumbup: . Blijft er als het regent niet teveel water in het midden of vergis ik mij?
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

@
c.westerman

De kans is aanwezig maar dat zal altijd wel blijven, maar ik heb nu de mogelijkheid om hem schuin te kunnen plaatsen.
Maar de tijd zal het wel uitwijzen.
Maar nogmaals kan nu veel beter droog zitten als het regent, èn meer ruimte bij het koken.

Denk er wel over na om toch een paar rubberringen mee te nemen, kan hem dan iets netter afspannen.

En ondanks dat ik hier op het forum een vreemde eend ben....
Vind ik het zeker leuk hoe jullie hiermee omgaan en jullie support.

:thumbup:

Dank jullie wel.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Mickel Moen »

Ziet er mooi uit. :thumbup:

Op de camping krijg je gegarandeerd veel bekijks.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Toedeledoki

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Toedeledoki »

@Peugeottje:

Als je een project overweegt op basis van een Caddy/Transit/Berlingo, kijk dan ook eens naar het concept van de Romahome R10 solo:

https://www.youtube.com/watch?v=ic7CNAKTq8s

De Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper wordt standaard geleverd met neerklapbare stoel rechtsvoor.

Deze is bijvoorbeeld op grijs kenteken:

http://link.marktplaats.nl/m1066959514

Wij rijden de Fiat Fiorino prive. Ook met de 1.4 benzine motor. Bevalt ons erg goed. Is echt handzaam qua formaat en rijdt als een peronenautootje. Verbruik is zo 1 op 15. Wegenbelasting op grijs kenteken ook voor de particulier een schijntje.
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Peugeottje »

Dat is ook een leuk idee.
Maar ik ben nu met mijn minimini camper oppad.....
Het is voor mij wel duidelijk, ga na mn vacantie eens contact op nemen met bedrijven die in gespecialiceerd zijn. Om te kijken de mogelijkheden. Om een beter beeld te krijgen.

Merk gewoon dat ik alles wel 10x beet moet pakken en verplaatsen, daar wil ik gewoon van af.
Een Fiat Doblo maxi of een Renault Kangoo L2.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Toedeledoki

Re: Minimini-camper Peugeot 107



Bericht door Toedeledoki »

Oke, iets minder mini dus!

Misschien ook niet verkeerd.

Een auto in deze categorie krijg je alleen op camperkenteken als je als basis een Ford Connect neemt volgens mij. Als alternatief kun je een benzine-uitvoering nemen en deze op grijs kenteken laten staan.

Het heen en weer pakken lijkt in de kleine Romacamper mee te vallen. De Nemo/Fiorino/Bipper heeft standaard al een neerklapbare stoel rechtsvoor. Lijkt mij dat een soortgelijk concept makkelijk te maken is. Of te laten maken door een inbouwer.
Plaats reactie