Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Hoe gaat dit straks met de keuring?
Vopper
Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
- Peter LMC
- Berichten: 10179
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Als er bij de gebruikte voorkop nog een kenteken bij zit zal het wel meevallen.
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Dat wordt vast erg mooi. Hoe heb je naven en remklauwen zo mooi gekregen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Volgens mij zaten er er trommelremmen onder en nu schijf ?
Erg leuk om te zien !
Erg leuk om te zien !
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
GMC’s hadden standaard schijven voor en trommels achter.
Ook in de VS (en enkele in Europa) worden er op schijven omgebouwd.
Ok aan de voorzijde wordt vaak een zwaardere variant, de een tons Front End Version II gemonteerd.
Bijkomend voordeel is aast de vergrote draagkracht, het toegenomen remvermogen (grotere schijven)
Je ziet ook veel vaak innovatieve vervangingen voor het luchtverrsysteem, waar de originele balgen, niet meer voor leverbaar zijn. Naast het enkele balg-systeem, dat nog het meest “origineel” is, is er ook een dubbel balg systeem ontwikkeld, voordeel daarvan is dat bij een lekke band op een band een stuk doorgereden kan worden, om van de weg te komen. Bedenk even dat ze achter aan beide zijden twee wielen hadden. Eigenlijk hadden ze puur technisch gezien geen dubbele achteras ... Maar dat terzijde. De vering wordt daardoor “stijver” wat de wegligging iets verbeterd. Bijkomend, bij een blow-out van de balg zak je niet meteen volledig door je “veren”.
Groot voordeel van het een-balg design was de onderlinge beïnvloeding van de voorste en achterste band. Het nemen van wegoneffenheden werd daardoor “a smooth ride” ....
In principe is de GMC zo ontwikkeld, dat je op de grote weg, de luchtvering in de Auto stand zet of Drive, de achterkant zelfs iets lager dan de voorkant kwam te hangen, dat is geen fout maar was “intentional” dus bewust n het ontwerp, daardoor kwamen de voorwielen iets anders tov de weg te staan en nam de rechtuit stabiliteit toe. Terug in de stad werd je door het instructieboekje geadviseerd om de boel hoger te zetten.
Veel tegenwoordige GMC bezitters hebben vaak grote problemen met de goede instelling van de stuurinrichting, die schijnbaar moeilijk af te stellen is. In de USA is met name Alex Ferrara in Florida de specialist op dat gebied. Ook beheerst hij als een van de weinigen het nog optimaal instellen van uitlijning etc ....
Vaak is het achterframe, in de loop van de jaren iets verbogen.
Gr. Daniël
Ook in de VS (en enkele in Europa) worden er op schijven omgebouwd.
Ok aan de voorzijde wordt vaak een zwaardere variant, de een tons Front End Version II gemonteerd.
Bijkomend voordeel is aast de vergrote draagkracht, het toegenomen remvermogen (grotere schijven)
Je ziet ook veel vaak innovatieve vervangingen voor het luchtverrsysteem, waar de originele balgen, niet meer voor leverbaar zijn. Naast het enkele balg-systeem, dat nog het meest “origineel” is, is er ook een dubbel balg systeem ontwikkeld, voordeel daarvan is dat bij een lekke band op een band een stuk doorgereden kan worden, om van de weg te komen. Bedenk even dat ze achter aan beide zijden twee wielen hadden. Eigenlijk hadden ze puur technisch gezien geen dubbele achteras ... Maar dat terzijde. De vering wordt daardoor “stijver” wat de wegligging iets verbeterd. Bijkomend, bij een blow-out van de balg zak je niet meteen volledig door je “veren”.
Groot voordeel van het een-balg design was de onderlinge beïnvloeding van de voorste en achterste band. Het nemen van wegoneffenheden werd daardoor “a smooth ride” ....
In principe is de GMC zo ontwikkeld, dat je op de grote weg, de luchtvering in de Auto stand zet of Drive, de achterkant zelfs iets lager dan de voorkant kwam te hangen, dat is geen fout maar was “intentional” dus bewust n het ontwerp, daardoor kwamen de voorwielen iets anders tov de weg te staan en nam de rechtuit stabiliteit toe. Terug in de stad werd je door het instructieboekje geadviseerd om de boel hoger te zetten.
Veel tegenwoordige GMC bezitters hebben vaak grote problemen met de goede instelling van de stuurinrichting, die schijnbaar moeilijk af te stellen is. In de USA is met name Alex Ferrara in Florida de specialist op dat gebied. Ook beheerst hij als een van de weinigen het nog optimaal instellen van uitlijning etc ....
Vaak is het achterframe, in de loop van de jaren iets verbogen.
Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Staalborstel, schuren en spuitbus met engine paintgjvonk schreef:Dat wordt vast erg mooi. Hoe heb je naven en remklauwen zo mooi gekregen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Re: Restauratie GMC Nomad 2000 (1978)
Twee stabilisator stangen geplaatst voor minder zijwind gevoeligheid en betere wegligging in de bochten.
Standaard heeft de GMC Motorhome dit niet.
Standaard heeft de GMC Motorhome dit niet.