Ford Transit goede investering?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
walter ford
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 13:40

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door walter ford »

hmm dat zijn wisselende berichten over Ford... ik had elders ook al gelezen over het roestprobleem, maar als ik dit lees is roest toch echt een serieus issue. Ik zag dat een ander topic daar ook al op in ging, nog maar eens goed nalezen...

@ Gerard; Ik heb je blog bekeken en dat ziet er erg goed uit. Veel informatie te vinden waar ik zeker mijn voordeel mee ga doen als de plannen doorgaan. Dank hiervoor!
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door ellan vannin »

linus schreef:Mijn transit had ik nieuw gekocht in 2007 en eind vorig weer verkocht. De bus zag er nog goed uit maar als je onder de wagen kroop en goed keek was de roestduivel overal (ik bedoel echt overal) bezig zijn sloopwerk te doen ondanks alle preventie vanaf dag één en periodische controles en na-bescherming. Ik ben er zeker van dat mijn (ex) transit over een paar jaar serieuze problemen heeft door roestschade.
Ook mechanisch had ik met de transit geen geluk: vier keer olielekkage op verschillende plaatsen en nog een paar andere dingen waarvan de reparatie's bij ford elke keer extreem duur waren plus waardeloze service....
Voor mij geen ford meer :thumbdown:
Linus
Zo heeft ieder zijn eigen goede of slechte ervaringen met bepaalde merken, wat Ford betreft kan ik je een hand geven: nooit meer een Ford vanwege technische problemen aan motorische gedeelte (Ford Transit Connect)
All4dogs
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door de Jonckheer »

Ik kan je maar één advies geven; op de brug ermee en kijken hoe het zit met de roest. Is er nergens roest is ie goed en zou ik hem een ML behandeling laten geven, dan is ie voor jaren beschermd. Ik snap trouwens niet goed waarom dat met bestelbussen niet standaard wordt gedaan als ie nieuw is, die dingen rotten allemaal. Kijk maar eens hoe sommige sprinters er uit zien. Ford heeft de naam maar Mercedes . . die wint het.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door Mirte »

WhiteVanMen schreef:Mijn vraag ging over roest bij de transit bouwvakkersbus welke hier de basis zou moeten worden.

Ja nou en. :crazy:

Kennelijk is er verschil tussen een bouwvakkersbus en een fabrieksnugget? (van wie die is doet uiteraard niet ter zake).

Maar áls je de moeite neemt om op dat forum te kijken, dán kun je conclusies trekken over de Ford en de roest. Is maar een idee hoor. Voor de TS, niet voor anderen. Tssss. :lol:'
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door AadenAnke »

Is het niet zo dat elke diesel waar het kenteken de eerste maal is afgegeven in of na 2004 gewoon de groene sticker krijgt?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13435
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door hathi »

Leuk dat alles van hetzelfde merk,hier weer op een hoop geveegd word!....lees eerst eens welk bouwjaar TS wil kopen,daar is dat echt niet aan de orde ,ik schrijf ook niet dat Alle Ducato,s roest hebben,zeker niet van het bj.dat TS zoekt
Hans
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door lazise1973 »

Precies zo is het ! Als je een slechte ervaring met een merk hebt klaag je terecht , maar het merendeel hoor je niet , want is tevreden!
Ook speelt de persoonlijke voorkeur bij bij een bepaald merk een rol.
Objectief zijn is erg moeilijk, zo niet onmogelijk.
Kijk idd wat je koopt ,onderhoud hem goed en je zult er meestal tevreden over zijn.

Bij klachten over producten en bedrijven komen 90% van de klachten van 10% van de belanghebbenden en eigenaren/omwonenden Etc Etc
Zo zal het over roestvorming mijns inziens niet veel anders zijn.

Gerard
Laatst gewijzigd door lazise1973 op ma 23 feb 2015, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door VAN-tastique »

Wat Nico zegt....., Op de brug met die bus en de bodem goed inspecteren!
Dat is beter dan alle (voor)oordelen bij elkaar 8-)
Mijn Citroën GSen reden GODDELIJK, maar je kon ze horen roesten,was ook een publiek geheim.
Maar mijn laatste vier Citroëns konden wat roest betreft gerust de strijd aan met alle gevestigde merken!
En daarbij is het bouwjaar ook nog eens belangrijk, eens roest hoeft niet altijd roest te zijn.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door lazise1973 »

Wijs gesproken Teake :-B

Gerard
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door durisotti »

Roest, slechte motoren (2.2), slechte oncomfortabele zit met weinig uitzicht, problemen met het aangrijpen van de koppeling, problemen met het motormanagement....
Matige (Turkse) bouwkwaliteit/afwerking in vergelijking met de Europese concurrentie.
Er is bijna geen enkel camper merk die de transit nog gebruikt en daar zullen ze wel een reden voor hebben.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken !
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4178
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door beatrix18 »

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken !
Dat is een heel goed advies.
Zoek naast de genoemde problemen van Ford ook op de problemen bij de andere merken.
Dan wens ik je veel leesplezier.
Ik heb toevallig een Ford die niet al deze genoemde problemen heeft. Al die andere miljoenen hebben die problemen natuurlijk wel. Daarom staat Ford, onbegrijpelijk, toch meestal al jaren in de top drie met verkopen...
Ik wil ook best wel wat anders maar als ik de prijzen zie en de problemen lees......, dan ben ik eigenlijk best wel blij met mijn (Engelse) Ford.
Maar het zal ooit wel weer een Mercedes, VW of Fiat worden want dat is ook allemaal nix. :lol:
Wikipedia:The Transit has been the best-selling light commercial vehicle in Europe for 40 years, and in some countries the term "Transit" has passed into common usage as a generic term applying to any light commercial van in the Transit's size bracket.
http://left-lane.com/light-commercial-v ... rope-2013/

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -wint.html
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford Transit goede investering?



Bericht door de Jonckheer »

Je hebt een naam of je hebt niet een naam. 5 Transits heb ik bezeten,zonder noemenswaardige technische problemen. Ook heb ik een aantal jaren in een Amerikaanse Ford bus, een Econoline E150 gereden. Die wist niets van roest want die was verzinkt. Ik was met dat ding lid van een Van club. Die jongens wilden niets weten van Ford, terwijl de Chevy's, waar ze wél allemaal gek van waren, roestten als een waanzinnige. Die Ford met zijn onverwoestbare 5.8 V8 was technisch ook veel beter dan de Chevyvan, getuige dat de halve wereld met ambulances op basis van de E serie rondrijd. Daarnaast is de E serie wereldwijd de best verkochte Van, al decennia.
Maar van een vooroordeel kom je niet af, wat je ook doet.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering?



Bericht door annoh »

Als je wat vrij interpreteert dan stelt TS 2 vragen:
- Is een Transit een goede inverstering?
- Krijg je nog wat terug van je inbouwkosten?

Over Transit weet ik nks meer dan de gemiddelde googelaar.

Over inbouwen het volgende: Een aantal keer kon ik mijn zelf omgebouwde VW T5 verkopen zonder verlies te lijden.
walter ford
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 13:40

Re: Ford Transit goede investering?



Bericht door walter ford »

''Over inbouwen het volgende: Een aantal keer kon ik mijn zelf omgebouwde VW T5 verkopen zonder verlies te lijden.''

gelukkig, er zijn ook positieve geluiden over het investeren in zelfgebouwde campers!

@ anderen; wees vrij om nog te reageren op mijn oorspronkelijke vraag. Ik ben benieuwd naar de visie van jullie als ervaringsdeskundigen.
Plaats reactie