Ford Transit goede investering?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
walter ford
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 13:40

Ford Transit goede investering?



Bericht door walter ford »

Beste allemaal,

Wij hebben plannen om een Ford Transit (L2H2) om te bouwen tot camper. Wij hebben de bus zelf nog niet gekocht, maar zitten te denken aan een model tussen 2006 en 2009 met circa 100.000 - 150.000 km op de teller. Kosten zo'n 9000 euro. Met de kosten van het ombouwen erbij hoop ik onder de 15.000 euro klaar te zijn. We verwachten de camper minimaal 5 jaar te gebruiken en willen 'm daarna wellicht verkopen. Waar wij benieuwd naar zijn is in hoeverre de camper na die tijd nog te verkopen is. Wat zou je er voor terug moeten kunnen krijgen over 5 jaar? Haal je het aankoop en verbouw bedrag er uit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door Kroppie »

als je er 5 jaar mee doet heb je als het goed is er ook 5 jaar plezier van/mee gehad dat moet je ook rekenen .
bij gebrek aan een glazen bol kan ik je geen verder antwoord geven ,ma in ieder geval welkombij de club

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door Mirte »

Verkopen over 5 jaar? Natuurlijk lukt dat.
Maar voor de zekerheid zou ik er maar niet op rekenen dat je over 5 jaar + tig-duizend km er €15.000 voor krijgt omdat je er zelf €15.000 in hebt gestopt. Die tijden komen niet meer terug.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door VAN-tastique »

Welkom!
De verkoopprijs in de toekomst hangt natuurlijk ook sterk af van de kwaliteit van het materiaal, de gekozen indeling ennnnn..... de kwaliteiten van de bouwer :wink:
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
walter ford
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 13:40

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door walter ford »

Dank alvast voor de snelle reacties. Ik vind het leuk om wat tips te horen want op het gebied van campers heb ik heel weinig ervaring. Op het gebied van bouwen wel en het lijkt mij dus vooral ook een leuk klusproject om zo'n camper om te bouwen.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door VAN-tastique »

In mijn kluscarriere de mooiste klus, waar we elk jaar weer veel plezier van hebben
Eerst een.goed plan voor je de decoupeerzaag erin zet 8-)

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
cgb

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door cgb »

Goed idee!
Wij hebben zelf een kampeerbusje gemaakt van een Transit L1H1, met een hefdak.
Mocht je ooit van plan zijn naar Duitsland te gaan, dan is het handig er even op te letten dat er een Euro5 motor in zit, in verband met de Duitse milieusticker. Kan ook relevant zijn wanneer je hem weer verkoopt.

Succes er mee!
Carel
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door lazise1973 »

Hallo Walter,

Een transit is een prima bus , en als je hem wil verkopen hangt het van af hoe mooi hij nog is !
Zelf heb ik een jaar geleden een L3 semihoog gebouwd.
Kijk maar eens naar mijn blog !

Gr Gerard

http://gerardvanhout.blogspot.com
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door ellan vannin »

Alles op wielen is een slechte investering :lol:
All4dogs
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door WhiteVanMen »

Zijn die roestproblemen eigenlijk wel opgelost bij de Ford transit ?

Over het algemeen wordt er bij een bouwvakkersbus toch al geen lange economische waarde aan toegekend en is de conservering van een geheel andere orde dan een personenauto.
Zou toch sneu zijn als over 5 jaar de gaten er in vallen.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door Mirte »

WhiteVanMen schreef:Zijn die roestproblemen eigenlijk wel opgelost bij de Ford transit ?
Tip: het Duitse Nugget-forum ?
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
loeki

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door loeki »

Wees gerust, sprookjes bestaan niet.
Over 5 jaar moet U echt rekenen dat Uw investering niet lonend was.......................financieel gezien toch

Kijk misschien eens rond en zie wat je voor dat bedrag kunt vinden en dan kun je gelijk genieten van een echte mobi
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door linus »

Mijn transit had ik nieuw gekocht in 2007 en eind vorig weer verkocht. De bus zag er nog goed uit maar als je onder de wagen kroop en goed keek was de roestduivel overal (ik bedoel echt overal) bezig zijn sloopwerk te doen ondanks alle preventie vanaf dag één en periodische controles en na-bescherming. Ik ben er zeker van dat mijn (ex) transit over een paar jaar serieuze problemen heeft door roestschade.
Ook mechanisch had ik met de transit geen geluk: vier keer olielekkage op verschillende plaatsen en nog een paar andere dingen waarvan de reparatie's bij ford elke keer extreem duur waren plus waardeloze service....
Voor mij geen ford meer :thumbdown:
Linus
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Ford Transit goede investering??



Bericht door WhiteVanMen »

Mirte schreef:
WhiteVanMen schreef:Zijn die roestproblemen eigenlijk wel opgelost bij de Ford transit ?
Tip: het Duitse Nugget-forum ?
Dit is toch geen antwoordt op mijn vraag.

Mag toch hopen dat er aan jullie Ford Nugget fabriekscamper iets meer aandacht is besteedt , al is het maar om het prijskaartje te rechtvaardigen.

Mijn vraag ging over roest bij de transit bouwvakkersbus welke hier de basis zou moeten worden.
Plaats reactie