Zitplaats vastmaken

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
bartvanbokhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:56

Zitplaats vastmaken



Bericht door bartvanbokhoven »

Hoi..
Ik ben nieuw op dit forum...heb de volgende vraag.
Ik heb een voormalige DHL bus waarbij op het kenteken 3 zitplaatsen staan. Nu zijn deze eruit gesloopt bij de ombouw naar de DHL variant. Ik ben op zoek gegaan naar de orginele bevestigingspunten van de orginele zitplaatsen maar kan deze niet meer terug vinden.
Heeft er iemand ervaring met het vastzetten van een stoel, uiteraard moet deze stoel voldoen aan de wettelijke richtlijnen en moet het een M1 gekeurde stoel zijn. Mijn vraag gaat over de bevestiging aan het chassis en hoe gaat RDW hiermee om..
Iemand suggesties??

Thanks
Bart
Rolf t5
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 19:17
Locatie: Drenthe

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door Rolf t5 »

Goeiemorgen,
Wat voor een bus heb je? Er zijn verschillende DHL bussen in omloop dit kan vaak schelen in het beantworden van je vraag. Verder heb ik de ervaring dat als het afwijkt van origineel een probleem kan zijn bij het rdw...
Hoe ik het heb gezien bij een medecamperaar is het volgende;
Dit was een VW LT omgebouwd voor gehandicapten vervoer met een speciale instap rechtsvoor. Hier ontbrak ook de rechter voorstoel en was de instaptrede veeeel groter. Bij een sloperij werd een stuk voorkop gekocht waarbij de rechter zijde nog intact was. Deze voorzijde op maat gesnede en in en gedeeltelijk over de bestaande instap gelast. Toen waren de originele punten voor stoelbevestiging weer aanwezig. Het was even werk maar goed dan heb je ook wat.

Het is maar een idee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door Dafluc »

Kijk even hier bij het topic van Iroquois en de Gele Banaan. DHL-bussen en nu camper met zitplaatsen.
Misschien niet precies het antwoord op de vraag, maar wel veel info.
Zelf een stoel plaatsen en goedgekeurd krijgen zal denk ik moeilijk worden.
Afbeelding
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door Navigator »

Mijn DHL Sprinter (2002) had een bestuurdersstoel en een zogenaamde 'Klappsitz': 2 zitplaatsen op kenteken. Het plaatsen van een originele passagiersstoel was geen enkel probleem bij de RDW. Montagepunten waren afgedopt maar goed te vinden, als je eerst de 1mm dikke 'plaat' verwijderde. Meer info hier: http://www.iroquois.nl/styled-10/index.html

Afbeelding

Afbeelding

Jij hebt het over drie, wellicht de recentere exemplaren van Mercedes (enkel lucht) of Iveco, (dubbellucht)?
Forum verlaten.
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door BOKKIE »

Hallo Camperbouwers,

Er was wat met het inbouwen van zitplaatsen in de camper ruimte.
Vanaf een bepaalde leeftijd krijg je zitplaatsen in de camperruimte niet zonder meer gekeurd door de RDW als zitplaats.
Ik heb het bouwjaar van het voertuig niet zo bij de hand helaas.

Zitplaatsen moeten tegenwoordig CE ingebouwd en gekeurd zijn.

t' Is maar dat je het weet.

MVG,

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door Navigator »

@Bokkie

Dit gaat over originele zitplaatsen in de cabine, niet in het camper deel. Als de originele bevestigingspunten er nog zijn is dat geen enkel probleem.
Forum verlaten.
bartvanbokhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 20:56

Re: Zitplaats vastmaken



Bericht door bartvanbokhoven »

Thanks voor de reacties, ik zal eerst is gaan kijken naar de orginele zitplaatsen. Wagen is uit 2007... dat is nog niet zo oud. Ik zal eerst is de metalen platen wegslijpen dan kijken wat ik overhoud. Mag dan neem ik wel andere gekeurde stoel zijn of moet dit ook orgineel zijn?
Een gedeelte herplaatsen is natuurlijk ook een mogelijkheid of mag dit ook niet, moet de chassis in 1 geheel blijven?

Morgen meer van dit alles...
Plaats reactie