Plateaudrager

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Plateaudrager



Bericht door HeraAres »

Ik ben druk bezig met een Plateau drager voor achter de camper,en nu zit ik te twijfelen over de zijkant.
Zet ik hier een oranje reflector op of een markeringslampje,de afmeting van het plateau zijn 1600 bij 1000.
Onze camper is niet langer dan 6 meter dus deze heeft geen markeringslampen aan de zijkant.
De drager kan als vaste opstelling maar net zo gemakkelijke als een demontabel opstelling.
Graag u mening gevraagd.

Barry
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Plateaudrager



Bericht door de hoekies »

Als hij langer wordt als 6 mtr tijdens de keuring zal je er zijverlichting op moeten maken , ook op de camper dus .
Dit is mij eens verteld op een keuring omdat ik door de fietsendrager en deursteunen ( 6.03 mtr) boven de 6 mtr uitkwam er zijverlichting op moet.
Er is hier al een discussie over geweest maar als ze je camper daarvoor afkeuren heb je niet veel aan een discussie op een forum.
Ik zou kiezen voor een reflector en het plateau demontabel maken alleen al bij de APK en misschien voor de nodige tolwegen/veer/ bruggen kan je die extra lengte veel kosten.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Plateaudrager



Bericht door HeraAres »

Voor de APK gaat het plateau er van af,we gaan het alleen gebruiken in Nederland en de Grensstreken daar waar je mooi kan fietsen.
Gaan wij verder dan dat is dat 1 keer per jaar als ik vakantie heb dan blijft het plateau thuis samen met onze andere hobby.
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Plateaudrager



Bericht door arli »

:-B
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Plateaudrager



Bericht door HeraAres »

Ik wil inderdaad niet gaan rommelen met de kenteken papieren en maak hem zo dat alles demontabel wordt zonder gereedschappen dit is
de beste oplossing.
Plaats reactie