Ford Transit custom

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit custom



Bericht door Dafluc »

Ik weet niet of je deze al kent.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit custom



Bericht door Dafluc »

Als je geen hefdak wilt, hou er dan rekening mee dat je een verhoogd vast dak zult moeten nemen.
De minimale binnenhoogte om een bus op camperkenteken te krijgen is 170 cm.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting vast moet zitten. En een keuken met stromend water is verplicht (minimaal 60 cm hoog).
Kijk op de site van de belastingdienst naar de inrichtingseisen.
Die van de RDW zijn minder streng maar die geven je niet het kwarttarief. Dat doet de belastingdienst, dus hou die eisen aan.
Haal je er na de keuring alles uit en houden ze je aan of komen ze langs (dat eerste doet de douane en dat tweede doet de belastingdienst, je zou echt de eerste niet zijn) dan krijg je behalve een boete ook nog een fikse naheffing mrb. Moet je niet willen. Je zult dus altijd aan de inrichtingseisen moeten blijven voldoen.
Wil je niet bang maken, maar voorkomen is beter dan enzovoort :wink:
Afbeelding
cgb

Re: Ford Transit custom



Bericht door cgb »

Ik ben wat in de war met de type-aanduidingen van Ford; wat voor Transit heb je precies? Het nieuwste model zoals in het bericht van ¨Dafluc¨ naar verwezen wordt?
Wij hebben vorige jaar een Transit zoals die tot 2011 gemaakt werd gekocht en tot camper omgebouwd. Was een zo goed als nieuwe personenbus uit het faillissement van een taxibedrijf.
Met een hefdakje om aan de keuringseisen te voldoen, en verder erg simpel en voor twee personen ingericht.
Kijk eventueel even hier: http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=99
Denk je ook aan zoiets, kan ik je tal van tips geven, tot en met werktekeningen van de kastjes en dergelijke.

groet,
Carel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit custom



Bericht door Dafluc »

Googel even op Ford Custom, dan zie je het verschil met een Transit. Een Custom is een kleinere bus dan de Transit is/was.

De nieuwe Transit:
Afbeelding

De Custom:
Afbeelding
Afbeelding
cgb

Re: Ford Transit custom



Bericht door cgb »

Dafluc heeft gelijk, de nieuwe Custom is iets kleiner dan mijn Transit 2012, en ik heb de indruk dat de nieuwe Transit iets groter is dan het vorige model.
De maten die Patrick opgeeft verschillen overigens niet veel met die van mijn T., iets korten en wat minder hoog, maar breder.
Wij hebben onze Transit echt als campertje ingericht, bed doet dienst als bank als we binnen eten. Misschien heb je dus niets aan ons voorbeeld, als dat toch zo is laat het maar even weten.

Carel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit custom



Bericht door Dafluc »

Het zou handig zijn geweest als je had aangegeven dat je in België woont en geen Nederlands camperkenteken hoeft.
Door in het eerste bericht te spreken over "de keuring" dacht ik dat je de keuring naar camper bedoelde (want welke anders in het zelfbouw-gedeelte?).
Als je geen Nederlands camperkenteken hoeft kun je inderdaad doen en laten wat je wilt.
Veel plezier met de ombouw.
Afbeelding
Elwood
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 14 dec 2014, 22:47

Re: Ford Transit custom



Bericht door Elwood »

Netjes Lotte!

En dat busje ziet er ook stoer uit moet ik zeggen :thumbup:
Dolce far niente
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ford Transit custom



Bericht door 't Busje »

Dafluc schreef:Het zou handig zijn geweest als je had aangegeven dat je in België woont en geen Nederlands camperkenteken hoeft.
Wie heeft het in Nederland over een "mobilhome"?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ford Transit custom



Bericht door Dafluc »

Mobilhome is inderdaad een uitdrukking die bij onze zuiderburen in gebruik is.
Maar als ik bij mij de hoek omdraai sta ik in België, dus hier is dat verschil een stuk kleiner denk ik zo.
Maar okee, er had bij mij een lampje moeten gaan branden. Dus point taken.
Verder zie ik dat er een mooie oplossing bedacht is en Lotte heeft er zin in.
Leuk om straks een foto te zien van het resultaat.
Afbeelding
Plaats reactie