Welke kit voor afdichten kieren tussen staalplaat?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
appie76
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 14:37
Locatie: Vlakbij De Wit...

Welke kit voor afdichten kieren tussen staalplaat?



Bericht door appie76 »

Mijn zelfbouw krijgt wand- en dakbekleding van voornamelijk gegalvaniseerde staalplaat, die vervolgens in kleur geschilderd zal worden (eerst een goede primer uiteraard). Omdat ik vanwege de vorm/afmetingen gebruik moet maken van meerdere platen ipv alles uit 1 deel, voorzie ik naden die afgedicht moeten worden.

Met welke kit kan ik dit het beste doen?

De kit moet overschilderbaar en UV bestendig zijn, lijkt me?

EDIT: misschien nuttig om te vermelden is dat de platen op het (stalen) frame gemonteerd gaan worden mbv 3M VHB Tape, dus niet met Sika of een dergelijke montagekit.
Zelfbouwproject: afzetbare camperunit voor Land Rover Defender 130 HCPU
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke kit voor afdichten kieren tussen staalplaat?



Bericht door hathi »

Ik weet niet wat je allemaal aan het maken bent ,maar als ik begrijp wat ik lees zou ik het i.v.m. Lekkage. ..net andersom doen, platen lijmen(neem aan dat ze op de koker v.h. Frame samen komen)met b.v. Ruiten kit/lijm,en afwerken met de tape.
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welke kit voor afdichten kieren tussen staalplaat?



Bericht door de Jonckheer »

Polymeerlijmkit. Waarom moet het uv bestendig zijn als je het gaat overschilderen? Maakt niet uit, alle witte Polymeerlijmkit is voor buiten en uv bestendig. Elke bouwmarkt heeft het van bekende merken zoals Bison maar ook onder eigen merk een stuk goedkoper. Zelf heb ik mijn halve camper in elkaar geplakt met lijmkit van Action, ook niks mis mee.
Plaats reactie