eerste zelfbouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door martinelke »

Het verschil is dat ik over ongeblazen motoren praat en dat de vergelijking met een geblazen niet te maken is.

:wink:
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door martinelke »

De rdw keuring heb ik doorstaan en nu wachten op het kenteken en het kwarttarief aanvragen.
Dan hebben we de hele winter de tijd om er een echte camper van te maken en in alle rust de passende spullen te zoeken.

:thumbup:
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Martinelke,
Dat wordt hard werken (één wintertje!!), als je er een "echte" camper van wilt maken.
Of heb je er 7 dagen in de week de tijd voor.......?
martinelke schreef:De 5 cilinder is eigenlijk best een herriemaker en klinkt als een blik met knikkers als hij koud is en trekkracht zit er ook niet echt in.
Als ik een 4 cilinder heb met meer inhoud dan voel ik meer koppel en vind ze beter trekken.
Tevens is een T4 eigenlijk best een kleine bus en aangezien ik hem niet als dagelijkse auto hoef te gebruiken,heb ik liever iets meer ruimte.

Buitendat geloof ik dat je alles even moet houden, 2,4,6,8.
Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Ik zet met regelmaat tijdens het rijden de muziek uit om naar die mooie 5 pitter te luisteren 8-)

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door martinelke »

Dat wordt hard werken (één wintertje!!), als je er een "echte" camper van wilt maken.
Of heb je er 7 dagen in de week de tijd voor.......?


Heb zeker geen 7 dagen in de week tijd, maar het is maar wat voor eisen je gaat stellen. Bij ons is het vrij simpel, een goed bed, een gasstel,koelkast en stromend water.
Daaromheen een goede isolatie.
Lijkt mij toch te doen in een winter?

Ik had hem rdw klaar in 3 dagen en dan incl. veerpoot lager.

Ik zet met regelmaat tijdens het rijden de muziek uit om naar die mooie 5 pitter te luisteren
Nogmaals, ik praat over een 2.4 ongeblazen diesel, die zijn niet vooruit te branden en hebben het trekvermogen van een slappe worst en klinken als een blik met knikkers als ze koud zijn.
Dit blok is niet te vergelijken met een nieuwer 5 cillinder,geblazen blok met intercooler en waarschijnlijk ook nog injectoren inplaats van verstuivers?

Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Bakker Gerard
Berichten: 1006
Lid geworden op: za 08 jul 2006, 10:45
Locatie: Wijk en Aalburg
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door Bakker Gerard »

een van de eerste T4s met een vijfcilinderblok gekocht in 1992 na 600.000 km verkocht aan een Noord-Afrikaan die er veul geld voor heeft betaald. Niet kapot te krijgen. We hebben er wel 20 versleten. Allemaal meer dan 5 ton op de teller.
Verbeter de wereld, begin! (loesje)
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door martinelke »

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, ze trekken alleen geen worst van tafel.
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw 5 cilinder VW motor



Bericht door BOKKIE »

Hoi allen,

Ook ik wil even wat zeggen over de 5 cilinder.
De 2,4liter 5 cilinder was een heel andere motor en met oudere technieken dan de huidige.
Ze zijn ook niet te vergelijken met de 2,5liter 5cilinder van tegenwoordig.
We hebben 155000km (totaal 241000km) in onze VW LT35TDI maxi gereden, een heerlijke motor die ons overal naar toe heeft gebracht.
Ook nu hebben we weer gekozen voor een Volkswagen met een 5 cilinder 2,5liter motor. Inmiddels hebben we al weer 6000km met de VW Crafter L4 TDI 80kW gereden. De motor van de Crafter loopt weer heel anders als die in de VW LT.
Vanzelfsprekend door de nieuwe en toegepaste technieken.

Rijden in een Volkswagen bus, we proberen zo lang mogelijk met de 5 cilinder te blijven rijden.
Tegenwoordig heeft VW alleen nog maar de 2liter, motoren, die naar horen en zeggen niet al te best zijn en ook regelmatig problemen geven.

Succes met de ombouw.

Haije Bekkema.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: eerste zelfbouw



Bericht door Vertrokken2 »

@Bokkie,

Even off-topic: die waterbuffels van je intrigeren me mateloos. 4 stuks, wow!

On-topic maar weer.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: eerste zelfbouw



Bericht door Transitje »

Ho, ho, mannen, dit topic ging over de ombouw van een bus naar camper. Even pas op de plaats met dat, terechte, enthousiasme voor een 5-cylinder. :P
Groeten

Klaas
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: eerste zelfbouw



Bericht door martinelke »

Om er gewoon heel kort over te gaan , niets loopt mooier dan een Chevy 400 cui motor,maar zo heeft iedereen ook zijn eigen mening en dat is ook helemaal goed.

En een punt is gewoon dat een 2,8 ongeblazen fiat diesel gewoon meer trekkracht heeft dan oud type vw 2,4 ongeblazen diesel, en dat is geen mening, maar gewoon een feit :D
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Plaats reactie