wateropslag in T5

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
rjstruijk
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:42

wateropslag in T5



Bericht door rjstruijk »

Hallo

Ik heb mijn T5 omgebouwd en is helemaal klaar.
Het water reservoir ( nu een Yerrycan in een kastje ) bevalt me niet.
Het liefst zou ik iets onder de bus geplaatst hebben.
Wie heeft ervaringen met zoiets.
Bestaat er iets voor de T5 en die 2 van reimo uit de gids past bij mij niet meer dus moet iets anders
Hoor het graag

Gr rob
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22915
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: wateropslag in T5



Bericht door PaulBng »

Als je even Googlet zie je dat er ook oplossingen zijn voor in de wand...
Toedeledoki

Re: wateropslag in T5



Bericht door Toedeledoki »

Bedenk wel dat water in een grote tank snel "smerig" wordt. Het is al snel niet meer te drinken. Voor mij was dat een reden om juist niet voor grote watertanks te gaan in mijn huidige campers.

Grote tanks zijn ook lastig schoon te maken van binnen.

Voor de T5 bestaan er tanks in de wanden.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: wateropslag in T5



Bericht door Mickel Moen »

Mij bevalt de jerrycan juist uitstekend. Ik heb er twee van 10 liter naast elkaar voor het schone water, in een wisselsysteem. Is de een leeg, sluit ik de ander aan. Altijd vers water.

Voor het vuile water heb ik de tank van Reimo in de zijwand tussen de B en C-stijl. http://mickelmoen.blogspot.nl/p/techniek.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: wateropslag in T5



Bericht door Cee Pee »

paul snip schreef:Bedenk wel dat water in een grote tank snel "smerig" wordt. Het is al snel niet meer te drinken.
Ik heb nog nooit een camper gezien met een "grote" tank.
Als je een vergelijking maakt met de scheepvaart daar gaat een ton of 20 in en daar doe je weken mee en dat blijft gewoon drinkwater.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Toedeledoki

Re: wateropslag in T5



Bericht door Toedeledoki »

Volgens mij wordt er in de scheepvaart ook het een en ander aan nabewerking gedaan voordat het drinkwater uit de kraan komt.

Onze ervaring was dat het water smerig werd. Op de slang en pomp komt een slijmerig laagje. Het water gaat naar "Paddenstoelen" smaken en ruiken. Schoonmaken hielp bij ons maar tijdelijk.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19167
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: wateropslag in T5



Bericht door Aloys »

Wij hebben 4 tankjes op een rij, samen goed voor 50 liter.
In onze Dethleffs, 2 campers terug, hadden we een "grote" tank van 80 liter.
Die tank werd door Femma na élke reis, al was het maar een weekendje, volledig droog en
schoongemaakt. Droog met schone theedoeken. Vond ik altijd een heel gedoe, je kreeg 'm
ook nooit écht leeg met de pomp, altijd 'dweilen' met die theedoeken via dat servicegat...

Nu, met die 4 tanks naast elkaar is het een kwestie van even leeg gooien, daarna zetten we
ze open (met de dop eraf) weer terug. Kunnen ze drogen. Het vullen is trouwens ook een
fluitje: in Sarna (Zweden, rv70) heb ik nog een tankje gevuld aan de kraan van het lokale
kerkhof. Maar ik kan in geval van nood eigenlijk wel overal terecht. Niemand weigert mij een
tankje water van 12,5 liter :D . En gemiddeld doen we 4 dagen met onze 4 tankjes. Gaan
we uit eten, dan zelfs langer.
(Eh... nee: we hebben geen douche in de bus. Daarom zegt iedereen ook: "goh, wat hebben
jullie een boel ruimte!")
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie