Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
lolokanarie
Berichten: 114
Lid geworden op: di 01 jul 2014, 19:00
Locatie: België

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door lolokanarie »

martinelke schreef:
Ik heb biotechnologie gestudeerd en werk in een labo. Niet echt mijn ding maar ik ben nog aan het bijstuderen voor onderwijs. Ik ben ook wel veel bezig met dieren, ik heb paarden en rij eventing.

Ik wist zelf ook niet dat ik het er zo goed van af zou brengen toen ik aan de camionette begon want ik heb nog nooit echt handig uit de hoek moeten komen. Maar ik zou met minder niet tevreden geweest zijn dus de druk lag hoog en waarschijnlijk daarom dat het zo'n mooi resultaat geworden is.
Inderdaad ,het dierendingetje zag ik meer in je terug, hier heeft mijn meisje altijd endurance gereden en nu doet ze dressuur.
Dit is ook een deel van de reden en camper te bouwen geweest hier.
Voor mij is dit ook een reden. ik ga in de zomer vaak op wedstrijd en dat zijn soms lange weekends, en dan slaap ik daar ook.
Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper-->
viewtopic.php?f=7&t=8446138
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door martinelke »

Heb je mooi goed, helemaal lekker je trailer er achter hangen en fijn op wedstrijd en alle rust van een slaapplaats hebben.
Het eindresultaat is dan ook super geworden en daarin 100 verschillende mensen en 100 verschillende smaken.
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door Transitje »

Een mooi gebouwde camper, helemaal naar eigen smaak. Je zult er nu al wel behoorlijk wat gebruik van hebben gemaakt.
Is de bus nog steeds naar tevredenheid, en heb je er intussen veel aan veranderd of toegevoegd?
Groeten

Klaas
lolokanarie
Berichten: 114
Lid geworden op: di 01 jul 2014, 19:00
Locatie: België

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door lolokanarie »

Mocht de bus kunnen schrijven dan zat hij ondertussen al een hondertal paginas. Ik heb er al heel veel plezier aan gehad. Vooral weekendjes gedaan, en er vaak in blijven slapen na een nacht uitgaan. Komende zomer neem ik een paar maanden vrij en dan zullen we een verre reis maken ermee.
Hij zit ondertussen al aan 85000 km.

Ik heb hem ondertussen al wat bijgewerkt. Er zit een draaistoel in, en van de lange bank heb ik een stuk genomen voor een lavabo met stromend water en een uitklapbaar tafeltje. Er hangt nu ook een luifel aan. En een buitendouche.
Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper-->
viewtopic.php?f=7&t=8446138
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hallo,

Mooie bus en bekleding!
Ben zelf nu bezig met een ombouw en wil ongeveer zelfde stijl toepassen kwa materialen.

Ik vraag mij af welke afmetingen en dikte schrootjes je hebt gebruikt? Welke houtsoort heb je gebruikt?

Gr.

Thomas




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
lolokanarie
Berichten: 114
Lid geworden op: di 01 jul 2014, 19:00
Locatie: België

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door lolokanarie »

Ik heb de lichtste schrootjes gebruikt die verkrijgbaar waren. Ik denk dat ze 50mm dik zijn. Hoe dunner, hoe plooibaarder en hoe makkelijker te bevestigen. Een maal ze vasthangen zijn ze zeker sterk genoeg.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 12 jan 2018, 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren aub knop Nieuw Antwoord gebruiken.
Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper-->
viewtopic.php?f=7&t=8446138
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Mijn ombouw van Jumper L2H2 naar camper



Bericht door joske501 »

lolokanarie schreef:
Ik heb de lichtste schrootjes gebruikt die verkrijgbaar waren. Ik denk dat ze 50mm dik zijn.
Beste,
Staat hier geen nulletje te veel?
De lichtste houtsoort is Balsa maar daar kan je in de kamperwereld weinig mee aanvangen, schroeven houden er moeilijk in.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Balsa_(houtsoort" onclick="window.open(this.href);return false;)

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Plaats reactie