Wollies Dailey

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

Na het verbouwen van ons huis, nieuw dak, nieuwe aanbouw, hele indeling verandert, cv aanleggen enz enz ben ik niet zo bang voor dit projectje... en anders hebben we dit forum toch;);)

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Wollies Dailey



Bericht door Meine »

Ik zal er diep respect voor hebben als je dit "projectje" tot een goed einde brengt. Ikzelf zou het niet op kunnen brengen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wollies Dailey



Bericht door Transitje »

RoelofH schreef::
Zo , dat is geen kattepis zo'n project :clap: :clap:
en ook nog eens niet onderdak , nait bange :thumbup:
Niet bedoeld als kritiek, maar het is handiger om te citeren zonder de foto's, die kun je zo verwijderen. Op deze manier wordt een topic wat onoverzichtelijk als dezelfde foto's steeds terugkomen.
(Je zou ze zelf, via de "wijzig" knop, die alleen is te zien in je eigen bijdragen, alsnog kunnen verwijderen.)
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

AfbeeldingAfbeelding
Heeft iemand toevallig nog een reservoir liggen, mijn angst is waarheid geworden:mad:. Op het eerste gezicht leek alles nog goed te zijn maar er zit toch een lek/scheur in, vandaar dat er dus ook tie-rips omheen zaten :roll::roll:

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Wollies Dailey



Bericht door Meine »

Ik denk, dat het moeilijk is om van dit type een goed exemplaar te vinden, in de Ferrari oldtimer wereld wordt tot 300 dollar betaald voor zo'n tankje van dit merk. Het merk Benditalia is eind tachtiger jaren van de vorige eeuw opgehouden te bestaan. Op de Mercedes w123 van 30-40 jaar terug zit eenzelfde soort tankje, maar dan van Ate, de kans is groot, dat dat past. Ook kun je 2 slangpilaartjes monteren in plaats van het tankje, je kunt dan twee universele tankjes (of een dubbele natuurlijk) op het schutbord monteren.
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wollies Dailey



Bericht door vanHooltje »

Informeer eens bij Kareltje Cola hier op het forum, die heeft er vast nog wel een op de plank liggen.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Wollies Dailey



Bericht door RoelofH »

[/quote]Niet bedoeld als kritiek, maar het is handiger om te citeren zonder de foto's.[/quote]


:thumbup: Bedankt voor de tip .Is idd beter , ach , 'k ben ook nog maar een beginner hé . :oops:
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

Zo leren we allemaal wat hier;)

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

Meine schreef:Ik denk, dat het moeilijk is om van dit type een goed exemplaar te vinden, in de Ferrari oldtimer wereld wordt tot 300 dollar betaald voor zo'n tankje van dit merk. Het merk Benditalia is eind tachtiger jaren van de vorige eeuw opgehouden te bestaan. Op de Mercedes w123 van 30-40 jaar terug zit eenzelfde soort tankje, maar dan van Ate, de kans is groot, dat dat past. Ook kun je 2 slangpilaartjes monteren in plaats van het tankje, je kunt dan twee universele tankjes (of een dubbele natuurlijk) op het schutbord monteren.
Gelukkig heb ik geen Ferrari :cool:
Maar wat bedoel.je met slangpilaartjes? Kan me daar geen voorstelling van maken. Ben ook nog een redelijke leek op autotechnisch gebied:geek:

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

vanHooltje schreef:Informeer eens bij Kareltje Cola hier op het forum, die heeft er vast nog wel een op de plank liggen.
Ik heb kareltje een pb gestuurd, nu maar afwachten, bedankt voor je tip vanHooltje.

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Re: Wollies Dailey



Bericht door de Jonckheer »

WolliesDaily schreef:
Maar wat bedoel.je met slangpilaartjes? Kan me daar geen voorstelling van maken. Ben ook nog een redelijke leek op autotechnisch gebied:geek:
Afbeelding
Dit is een voor jou bruikbare slangpilaar. De ene helft duw je in het rubber van de hoofdremcilinder en op de andere helft een slang die weer op een reservoir komt. Dit is inderdaad een goede oplossing van Meine want je kunt dan simpelweg een reservoir van de sloop halen, onverschillig van welke merk auto (niet een te kleine uiteraard) en deze op het schutbord vastmaken. Mocht je geen passend reservoir kunnen vinden zou ik het zo oplossen.
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

Nu begrijp ik wat Meine bedoelt, ik noem dat altijd koppelstukjes;). Als ik geen passend reservoir kan vinden dan ga ik dat zeker zo oplossen. Dank je wel voor de uitleg/tip, daar word ik nu zo vrolijk van:cool:

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Wollies Dailey



Bericht door Meine »

Maar dit soort direct goed passende slangpilaartjes is los te koop

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=3298
Gebruikersavatar
WolliesDaily
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37

Re: Re: Wollies Dailey



Bericht door WolliesDaily »

Dank je wel Meine, ik zet de link in mijn favorieten, goede oplossing zo ter vervanging van een origineel reservoir. Zodra ik er aan toe met monteren zal ik een foto plaatsen van het resultaat.

Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Plaats reactie