Wollies Dailey
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Wollies Dailey
Eindelijk maar toch heb ik een start kunnen maken met de restauratie van onze camper. Hij staat al geruime tijd (nog maar ander half jaar......) voor de deur, klaar om aangepakt te worden maar door familie omstandigheden steeds maar niet aan toe gekomen.
Om wat voor camper gaat het, het gaat hier om een Iveco Daily type 1 van 1984. Zowel van binnen als van buiten is er het nodige werk te doen.
Wat is de planning: eerst de carrosserie in orde maken. Inmiddels heb ik het hele front gedemonteerd, de motor en aandrijflijn gedemonteerd. De cabine bijna helemaal leeg gemaakt. Ik zit nog in twijfel of ik ook de kabel boom weg zal halen of niet. Dit omdat er een hoop loze draaden zitten waar niets meer op aangesloten is (hoog knutsel gefrutsel gehalte). Nu nog alles isolatie van de vloer af zien te krijgen, iemand nog een tip? En de vooruit er nog heel uit zien te krijgen.
Daarna is de bedoeling om alle rotte plekken in de carrosserie aan te pakken en nieuwe stukken in te lassen.
Als de carrosserie weer in orde is begin ik met de opbouw, deze word zoveel mogelijk gestript om waterschade te herstellen. Maar zo ver is het nog lang niet. Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen van de vorderingen.
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Om wat voor camper gaat het, het gaat hier om een Iveco Daily type 1 van 1984. Zowel van binnen als van buiten is er het nodige werk te doen.
Wat is de planning: eerst de carrosserie in orde maken. Inmiddels heb ik het hele front gedemonteerd, de motor en aandrijflijn gedemonteerd. De cabine bijna helemaal leeg gemaakt. Ik zit nog in twijfel of ik ook de kabel boom weg zal halen of niet. Dit omdat er een hoop loze draaden zitten waar niets meer op aangesloten is (hoog knutsel gefrutsel gehalte). Nu nog alles isolatie van de vloer af zien te krijgen, iemand nog een tip? En de vooruit er nog heel uit zien te krijgen.
Daarna is de bedoeling om alle rotte plekken in de carrosserie aan te pakken en nieuwe stukken in te lassen.
Als de carrosserie weer in orde is begin ik met de opbouw, deze word zoveel mogelijk gestript om waterschade te herstellen. Maar zo ver is het nog lang niet. Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen van de vorderingen.
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Re: Wollies Dailey
Leuk Project ik heb zelf ook een 82 er bjna geheel gedaan dus weet een beetje wat je tegen gaat komen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
http://www.stichtingdts.nl http://www.camperclassics.nl
Iveco turbo daily/Niesmann Clou 670p
http://www.stichtingdts.nl http://www.camperclassics.nl
Iveco turbo daily/Niesmann Clou 670p
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Wollies Dailey
Ik zou die kabelboom maar laten zitten want ik elke kabelboom zitten veel losse draden. Afhankelijk welke uitvoering je hebt zijn er meer of minder draden in gebruik. Als je niet thuis bent in auto elektra haal je je een boel nodeloos werk op de hals, vooral als verder alles normaal werkt.
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
Met loze draden bedoel ik meer alle draden die door vorige eigenaren zijn getrokken en nu geen functie meer hebben, b.v. voor twee autoradio's die er niet meer inzitten. Deze kabels zitten met plakband bij de standaard kabelboom getaped. Vanwege laswerkzaamheden wil ik de kabelboom zover losmaken dat ik die niet kan beschadigen met lassen.
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
ga ik proberen,gatti500 schreef:als het koud genoeg is , klop je de bitumenlaag op de vloer er zo met een rubberhamer af....
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
wiwiwes schreef:Leuk Project ik heb zelf ook een 82 er bjna geheel gedaan dus weet een beetje wat je tegen gaat komen
Als de mijne er net zo uit gaat zien als die van u word ik nu al blij maar dat duurt nog wel even Misschien nog tips voor mijn zoektocht naar onderdelen, ben nog op zoek naar binnen spatborden,
eric
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
Voor het begin van de restauratie, zo lijkt het nog wat...
Maar van dichtbij... toch wel een klein beetje roest.
En zo moet het er uiteindelijk uit gaan zien.
Eerst begonnen met het front te demonteren, motorkap, beschermen, gril end.
Motorblok en aandrijflijn demonteren.
En dan klaar voor de volgende fase, roestbestrijding, slijpen, plaatjes inlassen.
Maar voor het zo ver is om te gaan lassen eerst de cabine strippen.
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
Weet iemand toevallig wat dit is?
Dit zit aan de buitenkant van de vorige foto.
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Re: Wollies Dailey
Ik zie een koud- en warm water aansluiting, een gasleiding en volgens mij een luchtuitgang.
En aan de buitenkant een schoorsteen
Lijkt op een kachel/warmwater voorziening.
En aan de buitenkant een schoorsteen
Lijkt op een kachel/warmwater voorziening.
Re: Wollies Dailey
lijkt wel een alde verwarming
wat zit er verder aangesloten op de onderste leiding ???
zitten er een soort radiators in meestal achter de rugleuningen van het zit gedeelte ???
of uitblaas openingen met van die slangen van ongeveer 8 cm doorsnee ??
wat zit er verder aangesloten op de onderste leiding ???
zitten er een soort radiators in meestal achter de rugleuningen van het zit gedeelte ???
of uitblaas openingen met van die slangen van ongeveer 8 cm doorsnee ??
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Wollies Dailey
Ik zou het klepje aan de buitenkant eens openmaken, kun je zien wat er achter zit, ik denk een boiler
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
Ik zal hem komend weekend demonteren en dan wat foto's maken, als het weer meewerkt tenminste :D
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
- WolliesDaily
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 17:37
Re: Wollies Dailey
Vandaag de hoofdremcilinder uit elkaar gehaald, helemaal geschuurd, schoongemaakt en weer gespoten. Morgen nog een laklaag erop en dan weer monteren.
Het luchtfilter, ook lekker vies en roestig. Gelukkig is de roest oppervlakkig en met een schuurschijf verdwijnt de roest als sneeuw voor de zon. Morgen weer verder om alles verf er af te halen en opnieuw spuiten.
Klopt het dat dit type een luchtfilter heeft waar olie in hoort? Weet iemand dit soms.
Verstuurd vanaf mijn LG-E610 met Tapatalk
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Wollies Dailey
Oliebad filter? Dat kun je toch zien als je hem open maakt? Zit er een metaalgaas filter in en een merkteken voor de olie is het duidelijk genoeg. Ik heb zelf een 30-08 gehad maar dan van 1988 en die had een papierfilter. Heeft de jouwe een oliebadfilter zou ik op de sloop een nieuwer type halen met een papierfilter.