Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door WhiteVanMen »

Dat zou geen slechte keuze zijn 8-)
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door Meine »

de Jonckheer schreef:Ik zou het C1 rijbewijs halen, dan kun je een 28 persoons toerbus kopen waar 28+1 zitplaatsen zijn geregistreerd. En aangezien een touringcar een camperinrichting mag hebben kun je het aantal plaatsen laten staan wat je nodig hebt en de rest inrichten als camper. Volledig legaal. En de mrb voor touringcars is en stuk lager dan van een veel kleinere camper, ondanks dat je daarvoor geen kwarttarief kunt aanvragen. Dat komt omdat een touringcar een bedrijsauto is met als inrichting bus.
Zoiets van deze lengte bedoel ik, heb je ook genoeg plek en zit je niet op elkaars lip
Dat red je toch niet met C1, daar moet je toch D rijbewijs voor hebben?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door de Jonckheer »

Da's waar, foutje. :oops:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door PaulBng »

Antwoord RDW.....
Hartelijk dank voor uw e-mail. U wilt graag weten of de bank/gordelbok door de RDW wordt geaccepteerd die wordt aangeboden door het bedrijf Reimo. Ik vind het vervelend om te horen dat u, inmiddels een maand later, nog geen antwoord heeft gekregen op deze vraag. Ik kan niet aangeven waarom u nog geen antwoord heeft ontvangen.
Helaas kan ik uw vraag zelf niet beantwoorden. Ik heb uw e-mail daarom nogmaals doorgestuurd naar de medewerkers van de afdeling die uw vraag in behandeling zullen nemen. U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door PaulBng »

Goh.
RDW heeft gebeld. Excuses over dat het zolang duurt etc.

Bank van Reimo in in principe OK. Daar gaat het niet om.
Het is de bevestiging van de bank/gordels in de bus waar het probleem ligt. Die moet door de fabricant gegarandeerd worden. Wat in de praktijk betekent dat die bevestigingspunten er af fabriek in moeten zitten.

Nou worden voor de meeste buscampers geen personenbusjes maar bestelbusjes gebruikt voor de ombouw. De vraag is dus of de fabrikant voor eenheidsworst gaat en overall zulke punten inzet. Weet iemand hoe dat zit? Bijvoorbeeld bij een Peugeot Boxer?

Net voor het ophangen vertelde de RDW man me nog wel even dat de simpelste manier om meer plaatsen op kenteken te krijgen, het gebruik van langsbanken is. En aan zijn toon hoorde ik "en daarna doet u maar"....

En dat gebeurt dus. Mijn bus is van 2000. En hij kon zien dat de bus in 2000 voor het laatst bij de RDW is geweest. De drie zitplaatsen zijn dus bestuurder plus bijrijdersbank. Het bedrijfje wat me de bus verkocht heeft, heeft daar een bank van Burow in gefreubeld, maar is er dus niet mee naar de RDW geweest.
Wel precuies zoals wij dat allemaal zouden doen....
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door WhiteVanMen »

Slim he die rdw.
Niks op papier , en dan die langbanken anno 2014 :crazy:
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Zelfbouwen voor gezin met 5 personen?



Bericht door Gele banaan »

Kijk maar eens hier

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... &start=126

3 banken in de langsrichting geeft 6 zitplaatsen zonder gordels.
bestuurdersstoel en bij-rijdresstoel geeft nog eens 2 zitplaatsen
En een klapstoeltje tegen de rijrichting in geeft nog eens zitplaats met gordels.
is bij elkaar 9 zitplaatsen.
Gewoon omdat het kan.
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Plaats reactie