hymer interieur vernieuwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Jorn hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 17:36
Locatie: Noord Nederland

hymer interieur vernieuwen



Bericht door Jorn hofman »

Hallo,

Ik heb wat vragen over het verbouwen van een Hymer.
Ik wil de lijst die ze hebben gebruikt voor de voorkant van de kastjes zie foto verwijderen en vervangen voor een nieuwe bijv. aluminium profielen.
ik heb de schroefjes aan de binnenkant al los maar hoe kan ik deze verwijderen zonder allemaal dingen te slopen en hoe maak ik een nieuw hoekprofiel hier o-p vast gewoon met lijm/kit????? iemand ervaring... (VAN ACTION)

Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die tips hebben over het verven van het behang en de kastjes en hoe deze goed voor te behandelen.
Ook ben ik niet te spreken over de frontjes van de kastjes deze vind ik te kitscherig hoe kan ik deze mooi strak krijgen en wat kan ik hier nog meer mee doen om ze anders te maken iemand bijzondere ideeën.

Ik ben ook nog opzoek naar de correcte kleur voor de bumper en de zilveren biesjes aan de buitenkant.

Alvast bedankt :thumbup: :angel:

Groeten Jorn Hofman


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Het maakt niet uit hoe oud je bent, als je maar de juiste mensen kent.

Groeten Jorn (16)
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door ducati 900 »

Hallo John bij mijn Hymer hebben ze in 1998 alles, deurtjes maar ook de kasten, opnieuw gedaan met plakplastic en het ziet er nog steeds goed uit.
Dat heeft de voor vorige eigenaar gedaan, hoe je die lijst demonteert kan ik je niet zeggen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door Hymerferry »

Die lijst heeft een houten binnenkern die overtrokken is met de sky bekleding, en die zit weer in een gleuf geperst. De lat maakt deel uit van het kastje, verbindt bodem en frontpaneel dus die kan niet eenvoudig weg. Verbindingen zitten gelijmd. Zal niet meevallen om dat simpel te verwijderen. De print op de deurtjes zou je met nieuwe HPL plaat kunnen beplakken maar dat wordt nog een aardig klusje. Kun je beter gaan zoeken naar sloop of schade delen die wel aan je wensen voldoen.

grt Ferry
Jorn hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 17:36
Locatie: Noord Nederland

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door Jorn hofman »

Hallo,

Oké bedankt voor de antwoorden jammer dat deze moeilijk te verwijderen is heeft iemand misschien ideeën hoe ik deze wel mooier kan maken met aluminium hoek profiel of zo??????


Groeten Jorn
Het maakt niet uit hoe oud je bent, als je maar de juiste mensen kent.

Groeten Jorn (16)
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door ducati 900 »

Waarom zou je dat anders willen maken, het ziet er toch goed uit, het hoort bij dit soort campers, daardoor stijgen ze juist uit boven al die moderne Tupperware campers van tegenwoordig met al hun Alu lijstjes enzo.(sorry maar het moest even)
Ik zie trouwens alweer een trend naar dezelfde kleuren als die van jouw, het blauw-grijs is al weer helemaal uit.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
knuckle11
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:33
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door knuckle11 »

Ik zou ze idd zo laten, ze zijn strak.
Misschien met een ander greepje, doet ook wonderen.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door JAN60 »

Niets is moeilijk te verwijderen,dit is het makkelijkste,maar mooi weer plaatsen,dat is moeilijker :wink:
Ik zou hem zo laten en wat mijn voorganger al vermelde,andere greepjes doet wonderen.
Gr Jan
Gebruikersavatar
diana va
Berichten: 865
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 17:58
Locatie: sleeuwijk

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door diana va »

Als je de kastjes gaat verven ,0 gronden met kunstof pruimer. Dan blijft de gewone aflak verf goed zitten, anders stoot je de verf er zo weer af.
Dethleffs Globetrotter Esprit A 5480
Gebruikersavatar
stelnijmegen
Berichten: 392
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:47
Locatie: nijmegen

Re: hymer interieur vernieuwen



Bericht door stelnijmegen »

ducati 900 schreef:Waarom zou je dat anders willen maken, het ziet er toch goed uit, het hoort bij dit soort campers, daardoor stijgen ze juist uit boven al die moderne Tupperware campers van tegenwoordig met al hun Alu lijstjes enzo.(sorry maar het moest even)
Ik zie trouwens alweer een trend naar dezelfde kleuren als die van jouw, het blauw-grijs is al weer helemaal uit.

Ben.
kijk das iemand die weet wat hij zegt,,,,(lol)
lekker laten zitten als heel en netjes is,,,
kennis van me heeft da ook gedaan,,,veranderd en lopen schilderen,,,
waarde van dat soort hymers neemt veel af,,,
oude hymers van da type steviger,als de nieuwere,,
het blijft heel,,,,bijft lopen,,,en blijven hun waarde houden,,,
lekker niks aan doen,,
Plaats reactie