Hefdak

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
rjstruijk
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:42

Hefdak



Bericht door rjstruijk »

Hallo

Ik ben nieuw op het forum.
Wij hebben een T5 gekocht LWB en willen die op korte termijn ombouwen
Interieur zelf maar dak en bank laten doen.
We vragen ons alleen af wat het beste dak is of dat het weinig uitmaakt ( Reimo of SCA )
We willen/hoeven niet het duurste dak maar wel goed en met slaapplaats boven
en wie kan ons goed adviseren wie in ieder geval degelijk en goed werk levert

Gr Rob
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Hefdak



Bericht door Mickel Moen »

Hoi,

Gefeliciteerd met je aankoop.

Wat het hefdak betreft, ben ik uiteindelijk bij SCA uitgekomen. Een pracht dak. Nog geen moment spijt van gehad. Wel prijzig, maar als je een slaaphefdak wilt zou ik deze zeker eens gaan bekijken.

Je bent welkom.

Voor meer zie mijn blog: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/hefdak.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Hefdak



Bericht door annoh »

Hoi,

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb een Atrion hefdak gekocht. Zeer plat, scherp aan de prijs, klappervrij, geen lekkerij bij regen en een foto zie je op mijn blog.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Hefdak



Bericht door durisotti »

Topic starter zoekt een slaap hefdak !
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Hefdak



Bericht door annoh »

excuses, ik was even aan het slapen!
Toedeledoki

Re: Hefdak



Bericht door Toedeledoki »

Atrion heeft ook wel slaaphefdaken. Daarnaast kwam ik deze nog tegen: http://link.marktplaats.nl/741475394 Ziet er ook wel strak uit.

Een daktent is ook mogelijk, op deze manier (dus met doorgang naar de bus): http://www.topsleeper.nl/website%20camp ... xhome.html
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Hefdak



Bericht door annoh »

De topsleeper kende ik nog niet. Jammer dat er geen prijzen bij staan. Op de foto's kon ik wel een keuken maar geen kast ontwaren.
rjstruijk
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:42

Re: Hefdak



Bericht door rjstruijk »

FSL levert kwalitatief goede daken
In 2005 onze bus daar laten doen. Goed en netjes werken. Toen had het dak het grote nadeel dat er telescopen aanzaten en het met pure mankracht moest
Vond ik toen echt niet erg.
Het sloot goed , geen lekkage en goede spotjes erin.
Had toen al verstand van zaken en zal zeker verbeteringen hebben aangebracht
Toedeledoki

Re: Hefdak



Bericht door Toedeledoki »

annoh schreef:De topsleeper kende ik nog niet. Jammer dat er geen prijzen bij staan. Op de foto's kon ik wel een keuken maar geen kast ontwaren.
Je hoeft voor het camperkenteken ook niet specifiek een "kast" te hebben trouwens. Afsluitbare vaste opbergmogelijkheden staat er. In de Transit Euroline waren de plastic opbergvakken aan de zijkant al genoeg bijvoorbeeld (met deksel). Soms vinden ze zelfs de 2 deurtjes onder het keukentje al voldoende.

Ik vind die topsleeper zelf niet echt zo geweldig, maar kwam het tegen en had het nog niet eerder gezien...
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Hefdak



Bericht door annoh »

Het klopt dat je bij omkeuren geen kast nodig hebt. Ik vind een kast wel handig om de zooi in op te bergen. Daarom heeft mijn camper een kast. Die heb ik tevens zo gemaakt dat ik de veiligheidsgordel, links achter, kwijt kan indien die niet gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
Mitsu
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:44

Re: Hefdak



Bericht door Mitsu »

paul snip schreef:Atrion heeft ook wel slaaphefdaken. Daarnaast kwam ik deze nog tegen: http://link.marktplaats.nl/741475394 Ziet er ook wel strak uit.
De vierde foto is onze auto (wit/oranje). Slaaphefdak is naar volle tevredenheid :)
Huidige bus: Ex-brandweer VW LT35 diesel 1987
Vorige bus: Mitsubishi L300 4WD camperproject
PE5JW
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 22:45
Locatie: Zwolle

Re: Hefdak



Bericht door PE5JW »

Ik heb die (4e) ook overwogen had een klein hek dat gaf te weinig sta ruimte.
Uiteindelijk toch voor een vast hoog dak (+40cm) gegaan dan heb je niet alleen sta hoogte maar ook extra opbergruimte.
Groet Joeri

Typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Toedeledoki

Re: Hefdak



Bericht door Toedeledoki »

PE5JW schreef:Ik heb die (4e) ook overwogen had een klein hek dat gaf te weinig sta ruimte.
Uiteindelijk toch voor een vast hoog dak (+40cm) gegaan dan heb je niet alleen sta hoogte maar ook extra opbergruimte.
Klopt, maar ook meer last van zijwind, meer brandstofverbruik en problemen met hoogtebalken op veel parkeerplaatsen. Dat was voor mij de reden om voor een hefdak te kiezen. Zeker als de bus ook "dagelijks" gebruikt wordt is dit ideaal.
PE5JW
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 22:45
Locatie: Zwolle

Re: Hefdak



Bericht door PE5JW »

;) ik gebruik hem ook dagelijks.
Verbruik is nauwlijks verandert, is wel iets wind gevoeliger geworden (of het stormt vaker :) )
En ja de hoogte is iets waar je wat meer rekening mee moet houden maar dat valt allemaal erg mee hoor.
Je moet het je ook gemakkelijk maken als je parkeerplek zoekt, ik hoef niet zo nodig vooraan te staan.
Als ik een plek je vind waar ik weer makkelijk weg kan dan loop ik wel een stukje verder.

Met een heftdak kan je ook niet alle parkeer garages in maar dat ligt dan wel weer aan het type dat je kiest.
Die FSL daken hebben dat probleem niet maar zijn niet zo groot als bv een reimo of sca.
Groet Joeri

Typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Plaats reactie