Ombouw gereed!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Gommel »

Ik ook niet daarom vraag ik het ook.
Marcogiani
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 18:01
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Marcogiani »

henka schreef: vraagje: luifel met opzet heel kort gehouden?
Luifel was een krijgertje, mocht dus niet te kieskeurig zijn :-B
Op zich voldoet hij prima gelukkig.
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Ombouw gereed!



Bericht door vagebond »

Afbeelding

ziet er geweldig uit

even een fotootje zichtbaar gemaakt
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ombouw gereed!



Bericht door VAN-tastique »

Heel veel plezier met jullie zelfbouwer, hij ziet er echt heel mooi uit!
Het geeft even een beetje bende, maar je hebt je bus op deze manier perfect geisoleerd en hij klinkt gelijk niet meer zo blikkerig.
Ben ook benieuwd wat zon grapje kost!
Ik vroeg me af waarom je eerst van die hoekige opbouwtjws hebt gemaakt op de verbinding van de wanden en het dak.
Je zult er zeker een reden voor hebben, maar het kost wel ruimte in de bovenkastjes.
Nogmaals......... Chapeau!!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Toedeledoki

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Toedeledoki »

Ziet er echt geweldig uit, complimenten!

Wat ik me wel afvraag is waarom je bij dit formaat bus niet gekozen hebt voor een vast bed. Als je de bus ooit wilt verkopen is dat echt een heel groot pluspunt! Ik geef wel toe dat een ombouwbare dinette meer ruimte in de bus over laat!
Gebruikersavatar
henka
Berichten: 199
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 0:12
Locatie: gelderland
Contacteer:

Re: Ombouw gereed!



Bericht door henka »

Wat ik me wel afvraag is waarom je bij dit formaat bus niet gekozen hebt voor een vast bed. Als je de bus ooit wilt verkopen is dat echt een heel groot pluspunt! Ik geef wel toe dat een ombouwbare dinette meer ruimte in de bus over laat!
De reden van marcogiani ken ik niet , maar het geeft wel lekker veel ruimte, die anders de hele dag bezet wordt gehouden door iets wat je dan niet gebruikt. Wij gaan vaak (ook vroeger met caravan) naar landen waar het weer niet op z'n 'spaans' is. dan kun je binnen de bus met iets ruimte veel meer doen. dus ik kan me goed voorstellen dat het geen vast bed is. 8-)
groet

Henk
Afbeelding
Nissan Interstar, 4.99m zelfbouw, 100Pk, 2006
http://www.mijnbuscamper.nl
Marcogiani
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 18:01
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Marcogiani »

VAN-tastique schreef:Heel veel plezier met jullie zelfbouwer, hij ziet er echt heel mooi uit!
Het geeft even een beetje bende, maar je hebt je bus op deze manier perfect geisoleerd en hij klinkt gelijk niet meer zo blikkerig.
Ben ook benieuwd wat zon grapje kost!
Ik vroeg me af waarom je eerst van die hoekige opbouwtjws hebt gemaakt op de verbinding van de wanden en het dak.
Je zult er zeker een reden voor hebben, maar het kost wel ruimte in de bovenkastjes.
Nogmaals......... Chapeau!!

Teake
Het isoleren is gedaan door een vriend van mij ( eigen bedrijf ), wat het voor een particulier kost zou ik niet weten.
Wellicht zijn de vierkante meter prijzen te vinden op zijn website, als je wilt kan ik je deze sturen in een pb?
Wat betreft de kastjes, ik wilde deze aan de binnenzijde ook afgewerkt hebben, kost idd ruimte.

Bedankt voor je bericht!

Gr.Marco
Marcogiani
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 18:01
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Marcogiani »

paul snip schreef:Ziet er echt geweldig uit, complimenten!

Wat ik me wel afvraag is waarom je bij dit formaat bus niet gekozen hebt voor een vast bed. Als je de bus ooit wilt verkopen is dat echt een heel groot pluspunt! Ik geef wel toe dat een ombouwbare dinette meer ruimte in de bus over laat!
Het was in eerste instantie de bedoeling om een vast bed te creeren, maar doordat ik geen goedkeuring van de RDW kreeg om mijn tweepersoonsbank naar achteren te plaatsen heb ik gekozen voor deze oplossing.
Achteraf vind ik het prima zo.

Er moeten nu nog twee zaken gebeuren: Een Webasto airtop 2000 inbouwen en twee mooie draaistoelen voorin.
De Webasto heb ik inmiddels, ( maar mis nog wat onderdelen, iemand een tip waar ik inbouw onderdelen kan vinden zoals kabelboom en brandstofpomp? ) en voor mooie stoelen moet ik nog op zoek.

Mvgr.Marco
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Paul Willem »

Hallo Marco,

Perfect stuk werk hoor, beter dan fabrieks!!!!!
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Gele banaan »

Erg mooi en functioneel geworden. :thumbup:
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Ombouw gereed!



Bericht door waarnaartoe »

idd mooi en goed passende stof voor de bekleding

geniet van je camper
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Toedeledoki

Re: Ombouw gereed!



Bericht door Toedeledoki »

Aha, nu snap ik hem!

Waarschijnlijk heb je dan ook een stuk of 6 zitplaatsen op je kentekenbewijs staan nu. :D

Persoonlijk wil ik niet meer zonder vast bed. De eerste camper had een vast bed, de tweede niet (beviel een stuk minder), en nu komt er weer een vast bed in.

Het blijft een kwestie van keuzes. Wel weet ik dat een grotere camper zonder vast bed tegenwoordig een stuk lastiger te verkopen is.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ombouw gereed!



Bericht door VAN-tastique »

Paul,

Je bouwt een camper toch niet om te verkopen?
Gewoon bouwen zoals hij voor jezelf 't beste past en doe dat netjes en goed, dan heb je er zelf 't meeste plezier van.
Met deze indeling heeft Marcogiani een mooie douche/toilet kunnen bouwen en toch nog een ruimtelijke indeling, als je dat met een vast bed had moeten doen, dan was 't een erg krappe boel geworden vrees ik.
En hij kan ook nog een aantal passagiers meenemen, ik zou daar wel (heup)gordels voor inbouwen.
Ik mag aannemen dat de bevestigingspunten met de bouw al wel gemaakt zijn.
Hopelijk heeft hij er heel lang plezier van en mocht 't een keer nodig zijn, zo'n bus verkoopt zichzelf.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Plaats reactie