Eisen belastingdienst: vast bed

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravenpad
Berichten: 6
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 7:57

Eisen belastingdienst: vast bed



Bericht door Ravenpad »

Ik heb een bestelbus Peugeot Boxer 2H2L (2002) gekocht, om een camper van te maken.
Ik had, volgens mij, een simpele vraag mbt de inrichting aan de belastingdienst. Maar na dagen wacht ik nog steeds op antwoord. (ook naar herhaaldelijk bellen).
Misschien dat ik op dit forum sneller een antwoord kan krijgen.

Ik wil achterin over de breedte een vast breed maken (1.90 x 1.30).
Ik zie op internet vele voorbeelden van kamperwagens, die zo zijn opgebouwd.
Maar mag dit, van de fiscus?

Mijn twijfel zit 'um hierin:
de lege bus is (vanaf bestuurdersstoel) 2.80 lang, 1.90 breed en 1.90 hoog.
De regel is:
"De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht. "
De hoogte boven het bed is dus geen 170 cm meer. De afstand van bed tot bestuurdersstoel is nog maar 150 cm.

Nogmaals mag dit volgens de fiscale regels?
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Eisen belastingdienst / vast bed



Bericht door Navigator »

:silent:
Laatst gewijzigd door Navigator op wo 09 okt 2013, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Eisen belastingdienst / vast bed



Bericht door 't Busje »

Dat is geen helpen maar tegenwerken:
Er staat: De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.

Het "blok" moet er dus in passen voordat je de (bestel)auto als camper inricht. De tekst is duidelijk en er is geen sprake van "algemeen aanvaarde uitleg".
Om nog maar te zwijgen van dat twee-persoonsbed met een verplichte minimale breedte van 110 cm. Dat zou al nooit in de 90 cm breedte van het "blok" passen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
henka
Berichten: 199
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 0:12
Locatie: gelderland
Contacteer:

Re: Eisen belastingdienst: vast bed



Bericht door henka »

Maar mag dit, van de fiscus?
Hiervoor staan de officiele teksten al, maar inderdaad je voldoet met de Peugeot Boxer 2H2L ruim aan de eisen van de fiscus en douane(!).
het "blok' is een virtueel blok wat erin moet passen in de lege camper. (Ik denk dat het zelfs niet fysiek te plaatsen is in een Camper van 7 meter..., en dat hoeft dus ook niet)
en wat minder wetenschappelijk: onze bus (een Nissan Interstar L1H2 met een bed van 130 x 192) is dit voorjaar ook goedgekeurd, dus dat gaat echt wel legaal lukken!
groet

Henk
Afbeelding
Nissan Interstar, 4.99m zelfbouw, 100Pk, 2006
http://www.mijnbuscamper.nl
Plaats reactie