Schuif kanteldak

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Schuif kanteldak



Bericht door Gommel »

Hoi allen,

zullen nog wel 100en vragen van mij voorbij komen, maar check liever alles voordat ik wat onherstelbaar aanpak...

Is het mogelijk om een schuif/kanteldak van een auto in de camper te monteren? Kan je tijdens het rijden open zetten en kosten in verhouding niet zo heel veel.

Hoor het graag.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1323
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Schuif kanteldak



Bericht door joske501 »

Beste,

Natuurlijk kan dat, maar vergeet niet dat je dan geen permanente verluchting hebt en als je dat wel wilt moet je dat schuifdak op een kiertje zetten en als het regent heb je water binnen. Ik zou het niet doen.
En dat een schuifdak uit een auto goedkoper is dan camperdaken, dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik plaatste klapdaken uit de bootwereld, sterk, duurzaam, inbraakwerend, beloopbaar, weinig opvallend maar duur en aangezien je kijkt naar goedkoop, zal dit waarschijnlijk niet aan de orde zijn.
Mijn klapdaken mogen ook open staan onder het rijden.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Schuif kanteldak



Bericht door Gommel »

Ik kijk naar gebruikte daken... In een beetje mooi formaat (Heki) zijn gewone caravan daken niet echt te vinden. En ik bedoelde het wel voor erbij. Er komen buiten dat drie kleine dakluiken in die ook bij regen open kunnen.
Gebruikersavatar
knuckle11
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:33
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Schuif kanteldak



Bericht door knuckle11 »

geen probleem om een schuifdak te monteren in een camper.

Het enige wat wel een issue kan zijn is de dikte van het dak.
Heb je een buscamper, geen enkel probleem.
maar heb je een geisoleerd dak van enkele cm's dan kan de afwerking wat minder zijn

Ikzelf heb ook een webasto schuifkanteldak. Ideaal, zeker bij wat hogere snelheden.
Maar zoals eerder gezegd, bij regen moet ik 'm sluiten.
Plaats reactie