Eerste plattegrond gemaakt

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Bluesart »

Mij lijkt het eerlijk gezegd nogal krapjes om met zo'n kleine bus met twee (kleine) kinderen te camperen.
Waar laat je enig speelgoed, fietsjes, wandelwagen enz.?
En je tekent een om te bouwen bed dat overdag en tijdens het rijden als zitjes en tafel dient, waar laat je dan je matras?
Of wil je deelmatrassen maken?
Wij hebben een bedbank die we op reis altijd neergeklapt als bed laten.
We hebben zelf twee deelmatrassen met hoezen gemaakt voor aan het hoofd en voeteneind.
Bij het hoofdeind ligt er één op de "hoedenplank" en aan het voeteneind één op een plank die op twee opbergkratten rust.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door VAN-tastique »

Gommel,
Ik heb in de LT 220v vloerverwarming (185w) in het gangpad en onder de dinette, aangesloten op de Victron 12v-1200w-50ah.
Het is inderdaad héél prettig en comfortabel in de situatie waarbij de gewone kachel net niet nodig is en bij vochtig weer.
We staan regelmatig op een camping en doen dan vaak de noodzakelijke was, welke we dan 'snachts drogen.......... jawel op de vloer:-)
Maar het totaal ongeschikt om de hele bus in koude omstandigheden te verwarmen.
De vloerverwarming kunnen we trouwens alleen gebruiken als we aan de paal staan, onze 165 ah accu zou anders binnen de kortste keren leeg zijn.
Om ruimte te besparen heb ik een gat in de vloer gezaagd en daar een bak van traanplaat ingehangen, in deze bak zit de Eberspächer standkachel.

Henk,
Ik heb net met veel plezier jouw site met de bouw van jullie camper bekeken, hij ziet er echt prachtig uit!
Mooi licht interieur en zo ingedeeld dat een compacte camper ook nog héél ruim oogt, complimenten!!

Meint,
Geen idee of Sprinters en Lt's van dezelfde band rollen, maar ik geloof je gelijk!
Toch zie ik bij Sprinters veel meer roestplekken spontaan op het plaatwerk dan bij LT's.
Of zou dat 't gevolg zijn van slechte bescherming in het laadruim?

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Gommel »

Hoi allen, ten eerste weer super bedankt voor het medenken.

Donor is gevonden, na lang nadenken gaan we onze hobby 550 met klapband schade gebruiken als donor. Zit eigenlijk alles in wat we nodig hebben.

@Bluesart,
Speelgoed gaat in de dakkoffer, fietsen achterop en wandelwagen gebruiken we allang niet meer.
Bed wilde we idd met deelmatrassen opbouwen die dan tijdens het rijden op het stapelbed liggen bij stilstand op de stoelen voor.

@Van-tastique,
Vloerverwarming was inderdaad voor ons bedoeld als extra luxe, maar hoopte wel wat te vinden wat op de 12v werkte. Voor gewone verwarming (winters rijden bijvoorbeeld) weten we nog niet wat we moeten, of een gas of standkachel.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Gommel »

Dit is dan een beetje het idee:

VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door VAN-tastique »

Ben benieuwd of er al vorderingen zijn gemaakt!
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Gommel »

Hoi,

ja sorry erg druk gehad. Wel een camper aangeschaft, maar dus geen bus. Gaat wel helemaal leeg van binnen om hem naar onze wens op te bouwen (willen graag een stapelbed vandaar). Afmetingen zijn ook redelijk gelijk als in onze opzet alleen de indeling word nu wat anders ivm de huidige ramen. Zal zsm weer eens een definitief ontwerp posten.

Maken veel foto´s dus er zal nog wel eens een x een site gebouwd worden als het allemaal lukt...
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door VAN-tastique »

Een busje heeft natuurlijk zijn charmes, maar ook zijn beperkingen vooral met meerdere personen.
Ik denk dat jullie gezien de gezinssamenstelling een hele verstandige keuze hebben gemaakt door voor meer ruimte te kiezen!
Ben benieuwd naar het project.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Gommel »

Dat gezellige, knusse vonden wij ook in veel buscampers. Maar gezien de prijs en ruimte konden we dit niet laten staan. Tevens hebben we zo gewoon wat meer opbergruimte (alkoof) en past de door ons gewenste indeling beter.

Hier een primitieve tekening voor het idee.

Afbeelding
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Eerste plattegrond gemaakt



Bericht door Trebor953 »

Mooie kleuren!
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Plaats reactie