Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Alleen het stuk boven de laadruimte verhogen is ook een optie en ziet er beter uit dan helemaal verhogen wat mij betreft. Ik heb zo'n bus gehad en niet verhoogd. Nooit echt als een probleem ervaren. Bij verkoop is het wel een mega probleem!
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Wij hebben ook het laagste model en deze ook niet verhoogt.
Net weer 1 maand op vakantie geweest, geen last van gehad.
Net weer 1 maand op vakantie geweest, geen last van gehad.
Mercedes 408 '70
- eddies-customs
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 18 aug 2013, 17:49
- Locatie: Ven-Zelderheide
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
heb nog eens nagedacht over het verhogen van mijn dak, en heb besloten om het toch te verhogen.
heb een tekeningetje een beetje aangepast zoals ik het van plan ben om te gaan maken
tevens zit ik te denken om de achterdeuren dicht te maken, en een luik aan beide zijkanten te maken zodat ik een opbergruimte krijg die van buiten af toegangkelijk is
achterin de bus wil ik een rondzit maken die ik om kan bouwen tot bed.
heb een tekeningetje een beetje aangepast zoals ik het van plan ben om te gaan maken
tevens zit ik te denken om de achterdeuren dicht te maken, en een luik aan beide zijkanten te maken zodat ik een opbergruimte krijg die van buiten af toegangkelijk is
achterin de bus wil ik een rondzit maken die ik om kan bouwen tot bed.
i don't have problems, only solutions
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Er zijn ook complete polyester verhoogde daken te koop voor deze wagens. Is dat niks?
Forum verlaten.
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Is natuurlijk een optie.
Maar, ik zie vaak dat de goot waar het polyesther dak op staat, gaat roesten.
Waarom dat dat gebeurt, weet ik niet.
Bij mijn ouders, hadden we de goot gezandstraald, roestbehandeling, gelakt en daarna afgekit.
Maar steeds na een paar jaar het zelfde euvel. verrotte goten.
Sindsdien op gaan letten, en ben er maar weinig tegengekomen, die niet geroest waren.
Misschien door verschillende uitzettingscoëfficiënt van beide materialen?
Wie het weet, mag het zeggen.
Maar, ik zie vaak dat de goot waar het polyesther dak op staat, gaat roesten.
Waarom dat dat gebeurt, weet ik niet.
Bij mijn ouders, hadden we de goot gezandstraald, roestbehandeling, gelakt en daarna afgekit.
Maar steeds na een paar jaar het zelfde euvel. verrotte goten.
Sindsdien op gaan letten, en ben er maar weinig tegengekomen, die niet geroest waren.
Misschien door verschillende uitzettingscoëfficiënt van beide materialen?
Wie het weet, mag het zeggen.
- vanHooltje
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Oorzaak licht vaak in foutive kit/ lijm, vroeger werd er vaak cilecone gebruikt maar daar zit zuur in en dat veroorzaakt roest.
Zaak is dus ook om een lijm te nemen waar geen zuur in zit.
Zaak is dus ook om een lijm te nemen waar geen zuur in zit.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
- eddies-customs
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 18 aug 2013, 17:49
- Locatie: Ven-Zelderheide
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
dat zou inderdaad wel een optie zijn ware het niet dat ik een hekel heb aan polyester, ik maak mijn dak liever zelf van plaatstaal.Navigator schreef:Er zijn ook complete polyester verhoogde daken te koop voor deze wagens. Is dat niks?
i don't have problems, only solutions
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
De enigste plek waar het voor komt dat ik langer moet staan is bij het aanrecht.
Hierboven een groot uitzetraam gemaakt, kan ik met mijn 1,78 meter mooi staan zonder dat het raam open moet.
Hierboven een groot uitzetraam gemaakt, kan ik met mijn 1,78 meter mooi staan zonder dat het raam open moet.
Mercedes 408 '70
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Mooi, weer een Dusseldorfer erbij
Dat je kan leven met de lage "niet verhoogde" versie hangt natuurlijk ook af van je eigen lengte.
Een verhoogde versie was voor mij echt een vereiste, ik ben zelf 1.94m.
Ik kan _bijna_ rechtop staan in mijn bus, zou er niet aan moeten denken om 1.78 stahoogte te hebben..
Kijk ook hier eens:
http://www.mb-mobil.de/galerie/rtw-dach.htm
De rotte dakgaten zijn een Dusseldorfer-kwaal, als jou goten nog te redden zijn, kan je ook het dak in
het midden verhogen. Je laat dan een plaat van zo'n 70 cm breed en een mooie boog van voor tot achter
lopen, de zijwandjes vul je vervolgens met plaatstaal en kleine raampjes
Heb ooit een 407 gezien die dit gedaan had, zag er erg mooi uit!
Wat betreft Mercedeskennis, kijk ook eens op http://www.campertechniek.eu
Dat je kan leven met de lage "niet verhoogde" versie hangt natuurlijk ook af van je eigen lengte.
Een verhoogde versie was voor mij echt een vereiste, ik ben zelf 1.94m.
Ik kan _bijna_ rechtop staan in mijn bus, zou er niet aan moeten denken om 1.78 stahoogte te hebben..
Kijk ook hier eens:
http://www.mb-mobil.de/galerie/rtw-dach.htm
De rotte dakgaten zijn een Dusseldorfer-kwaal, als jou goten nog te redden zijn, kan je ook het dak in
het midden verhogen. Je laat dan een plaat van zo'n 70 cm breed en een mooie boog van voor tot achter
lopen, de zijwandjes vul je vervolgens met plaatstaal en kleine raampjes
Heb ooit een 407 gezien die dit gedaan had, zag er erg mooi uit!
Wat betreft Mercedeskennis, kijk ook eens op http://www.campertechniek.eu
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 30 sep 2010, 18:38
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Ik zou echt nooit een bus nemen met een dak dat niet verhoogd is.... Het is heerlijk om te kunnen staan overal, het is dan echt een rijdend huisje... Dus verhogen dat dak!
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Ja, kwam de advertentie ook zojuist tegen. Jammer hoor Ed, ga je het avontuur niet aan?
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19156
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Hij kan er altijd achteraf nog een uitzetdakje van 1 x 1 meter opzetten ter hoogte van het keukenblok.
Dan kun je daar rechtop staan, bij het koken en afwassen.
Het lijkt mij dus dat dat achteraf nog wel zou kunnen, paar plafondplaten eruit, door de isolatie zagen...
Dan kun je daar rechtop staan, bij het koken en afwassen.
Het lijkt mij dus dat dat achteraf nog wel zou kunnen, paar plafondplaten eruit, door de isolatie zagen...
Re: Totale restauratie Mercedes L406D uit 1968
Maar dat is dan voor de volgende eigenaar.
Groeten
Klaas
Klaas