Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
380sl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 23:43

Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986



Bericht door 380sl »

hallo. john hier, ik heb een hymer fiat van 1986 gekocht, ben er mee bezig,,met het dashbord boven het voorraam. de mensen hadden dat zo vies gedaan, dat het weer terug moet in ze oude staat. de bovenste houten plaat, zat op een houte plaat geschroefd, de onderste plaat zitten allemaal latjes, waar de bovenste plaat zit opgeschroefd. hoord dat zo? en de bovenste plaat gaat over de luchtroosters van het dashbord bovenop.
de onderste plaat is bekleed met bruin skai, ongeveer 15cm om de randen. weet iemand van jullie of dat allemaal hoort?
vriendelyk bedankt vast. john
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986



Bericht door roze »

John,

Ik heb een hymer 534 gehad van 1989. De dashboard plaat is inderdaad dubbel uitgevoerd. Tussen de laatjes wordt de lucht uit de de ventilatieunit naar voren geleid t.b.v. De ontwaseming van de voorruit. Bj mij voldeed dat niet. Ik had tweevlosse ventilatorkacheltjes gericht op de voorruit. ( voor een APK moet de voorruitontwaseming ook voldoende zijn).
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
380sl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 23:43

Re: Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986



Bericht door 380sl »

dank uw. dus ik ken er ook 1 houtenplaat op maken, en zoals uw het had. bedankt.
roze schreef:John,

Ik heb een hymer 534 gehad van 1989. De dashboard plaat is inderdaad dubbel uitgevoerd. Tussen de laatjes wordt de lucht uit de de ventilatieunit naar voren geleid t.b.v. De ontwaseming van de voorruit. Bj mij voldeed dat niet. Ik had tweevlosse ventilatorkacheltjes gericht op de voorruit. ( voor een APK moet de voorruitontwaseming ook voldoende zijn).
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986



Bericht door roze »

Dat kan volgens mij, een plaat en da twee losse ventilatorkacheltjes erop. Goed isoleren (geluid) die plaat, want dat is de scheiding tussen het motorgedeelte en de camper.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
380sl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 23:43

Re: Fiat/Hymerdashboard opknappen van 1986



Bericht door 380sl »

ik heb hem weggebracht naar een zaagbedryf, maandag weer ophalen, eerst dan bovenkant bekleden, met bruin skaien dun filt eronder.
en dan isolatie er onder plakken, maar wat? op de oude zat van dat bitum, ik vind wel wat. pattex plakt alles toch. gr; john
roze schreef:Dat kan volgens mij, een plaat en da twee losse ventilatorkacheltjes erop. Goed isoleren (geluid) die plaat, want dat is de scheiding tussen het motorgedeelte en de camper.
Plaats reactie