Mijn Transitje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Toedeledoki

Re: Mijn Transitje



Bericht door Toedeledoki »

Ford heeft gewoon een slecht imago, of geen imago. Het is een auto zonder pretenties, zonder spannende dingen. Saai... Boerenauto...hoe je het maar wilt noemen. Ze hebben volgens mij ook nooit iets aan merkbeleving gedaan...

Daarnaast vind ik persoonlijk de Ford-dealers erg onvriendelijk. Maar dat geldt ook voor VW...

Eerlijk is eerlijk, Fords zijn gewoon prima auto's door de bank genomen. De Focus is een erg fijn karretje om te rijden. En technisch eigenlijk ook gewoon goed.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Mijn Transitje



Bericht door de Jonckheer »

Welke merk heeft dan wél pretenties? VW? Welke dan behalve de GTI? En dan Opel, de uitvinder van saai. De Koreanen hebben dat naadloos overgenomen :crazy: . En eigenlijk, wat is dan spannend. Aston martin, Ferrari, Porsche, etc. Jawel, maar allemaal boven budget voor de meeste stervelingen :lol: . Natuurlijk heeft Ford heel veel saaie familieauto's gebouwd maar ook heel veel niet- of minder saaie. Ik noem de RS uitvoeringen en niet te vergeten, de legendarische Mustang, die ook weer helemaal terug is en die ik graag voor mijn deur zou willen hebben (vooral de Shelby :thumbup: )
En de Focus? Mijn broer heeft er een na heel erg lang wikken, wegen, dubben en proefrijden (verstokte Golf rijder). Zegt nu dat ie dat dat veel eerder had moeten doen omdat in zijn beleving die Focus gewoon op heel veel punten een stuk beter is dan de Golf. Of dat waar is laat ik in het midden maar feit is wel dat die aversie eigenlijk alleen maar bij veel mensen tussen de oren zit. En dan nog: blijkbaar willen veel mensen een saaie auto. Kijk maar naar de kever, de saaiste :yawn: ooit met de slechtste wegligging denkbaar (werken man, met zijwind :lol: ) om over de verwarming maar te zwijgen :lol: . Maar van geen enkele auto zijn er meer verkocht. :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51274
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Mijn Transitje



Bericht door Kroppie »

voor sommigen is een auto nog steeds status .
voor mij is een auto een stuk gereedschap om mijzelf en mijn troep van punt a naar punt b te vervoeren .
en ook de spannendste auto is na zeer korte tijd weer gewoon .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ginoceros
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 23:06

Re: Mijn Transitje



Bericht door ginoceros »

Hoi Paul,

Wat leuk om net op dit moment jouw topic te zien. Wij zijn al heel wat jaartjes op zoek naar een goede hoogdak Nugget tegen een acceptabele prijs en kiezen bewust voor deze wagen omdat hij op een Transit basis staat en dit is niet voor niets een veel verkochte transporter.
Toevallig dat ik op mijn zoektocht in Duitsland tegen een 2008 euroline ben aangelopen en mij aan het afvragen was of dat hefdak er idd in moest om in NL tot camper gekeurd te kunnen worden (naast de andere vereisten). Voordeel van die versie is dat de pook niet in de weg staat met draaien vd stoelen en hij heeft meer pk's maar in jouw geval is dat door chippen al opgelost.
Scheelt een heleboel geld tov een echte Nugget maar het feit dat je in de hele wagen gebukt moet lopen doet ons nog twijfelen omdat we beiden 1.90 lang zijn.

Heeft jouw "chipper" ook de egr afgedopt en is dit software matig gedaan of is er gewoon zo'n chipboxje aangehangen ?

Op het Duitse nuggetforum is heel veel info mbt deze wagens en onderdelen te vinden. (nuggetforum.de)
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Mijn Transitje



Bericht door WhiteVanMen »

In de hele wagen gebukt moet lopen ?
Lopen in zo,n busje is er echt niet meer bij als de campeerinrichting er in zit , het is staan op een vierkante meter mits je een hefdakje hebt of zitten.
En voor beluchting of aankleden indien nodig , is een dakje wel zo prettig.
Gebruikersavatar
ginoceros
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 23:06

Re: Mijn Transitje



Bericht door ginoceros »

Ik bedoel dus ook met name staan hetgeen in een hoogdak nugget prima lukt ... je moet hier echt op je woorden passen ! :-B :-B
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Mijn Transitje



Bericht door beatrix18 »

WhiteVanMen schreef:of aankleden indien nodig
:roll: Met het weer van de laatste weken wel.... ;;-)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Mijn Transitje



Bericht door Mirte »

:silent:
Laatst gewijzigd door Mirte op ma 24 jun 2013, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Toedeledoki

Re: Mijn Transitje



Bericht door Toedeledoki »

@ginoceros:

Qua hefdaken is er nog wel heel wat meer mogelijk hoor! Kijk maar op Atrion.nl. Dit kleine hefdakje kost 900 euro. Maar er zijn veel meer en grotere hefdaken te krijgen. Zelfs een slaaphefdak op een Euroline is mogelijk. Ik heb er juist voor gekozen om er zo min mogelijk een "camper" van te maken. En het hefdak te camoufleren met dakrails. Overigens kun je achterin toch niet staan. Daar zit immers de bank. En voorin staan de stoelen, dus ook daar kun je niet staan.

Vermogen heeft de motor zat. Alleen de versie met elektronische brandstofpomp is tot 2000 toeren wat tam. Daar verandert chippen maar beperkt iets aan. Voor echt power onderin moet je voor de versie met common-rail diesel gaan (na 2004?).

Het hefdak moet er inderdaad op voor de belastingdienst. Net als een vast keukenblokje. Ik had het anders veel idealer gevonden om het keukenblok uitneembaar te maken en op de rails van de stoelen/bank vast te zetten. Zo doen wij dat nu met de kast ook. Helaas mag dit niet. Het minimale leenkeukenblokje van Atrion was overigens al voldoende voor de belastingdienst.

De Euroline uitvoering heeft wat mij betreft ook een hoop voordelen. 7 persoons kenteken. Heerlijk stil (volgens mij beter geisoleerd dan een bedrijfswagen). Zonwerend glas achter. Huishoudaccu standaard aanwezig. Kachel/airco dubbel uitgevoerd. Heel betaalbaar te vinden in Duitsland. Gordijntjes reeds aanwezig...
Toedeledoki

Re: Mijn Transitje



Bericht door Toedeledoki »

Als aanvulling nog een foto van het hefdak tússen de dakdragers:

Afbeelding


En een foto van de indeling bij niet-kampeergebruik en het vaste keukenblokje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Mijn Transitje



Bericht door durisotti »

Mooie camper, de bus ziet er prima uit voor zijn leeftijd !
Is deze transtit voorzien van een eigen Ford motor ?
Dit opdat deze een ketting heeft, veel Ford diesels komen van Peugeot en deze hebben helaas nooit een ketting.
De dakenleverancier levert eenvoudige en voordelige daken, mijn dak doet het na 5 jaar nog prima !
De voetgangermoordenaar voorop vind ik wat minder geslaagd, maar smaken verschillen !
Hoe veel BPM was je ongeveer kwijt ?
Toedeledoki

Re: Mijn Transitje



Bericht door Toedeledoki »

BPM was ca 460 Euro.

De motor in deze bus is de good-old 2.0 Tddi Duratorq. Met distributieketting dus.

Atrion is echt een aanrader inderdaad. Ook voor mensen die niet zelf willen knutselen.

Dat met die voetgangers vermoorden zal wel wat meevallen denk ik. Er steekt niks scherps uit en de bull-bar is geheel conform de APK eisen. Over het algemeen worden voetgangers er nooit beter van als je ze met de camper aanrijdt, met danwel zonder bullbar :wink:
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Mijn Transitje



Bericht door durisotti »

De BPM valt mee, je hebt zo een mooie camper voor een mooie prijs !

Als je met een arm of een been blijft haken bij een aanrijding met dat rot ding, brrr van mij mogen ze dergelijke dingen per direct verbieden !
Toedeledoki

Re: Mijn Transitje



Bericht door Toedeledoki »

Tja, voetgangers kunnen ook gewoon een beetje uitkijken natuurlijk.... Als dat soort dingen het design van auto's moet gaan bepalen krijgen we allemaal van die vormeloze ronde hoopjes op de weg...

Er zijn zoveel gevaarlijke dingen. Moet je eens kijken waar boeren mee rond rijden. Daaraar wordt je gewoon gespiest. Deze bullbars zijn afgerond en hebben geen scherpe hoeken.

Ik heb nooit de intentie gehad om het braafste jongetje van de klas te zijn ;-)
Plaats reactie