Waarom geen 2 schuifdeuren??

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door de Guust »

Tsja, ik weet het, 1 schuifdeur roept al irritatie op bij sommige maar toch

Is er een reden dat je nooit 2 schuideuren ziet, je kan de tafel verangen door een losee tafel die onder het rijden in een opbergvak zit, kan dus ook als tafel voor buiten gebruikt worden.

Zo kan je wel 2 schuifdeuren tegenover elkaar open zetten

Lijkt me wel gaaf in de zomer
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door Arie55 »

Dat soort bestelwagens bestaan wel (of hebben bestaan), maar aan het chasis worden wel extra constructieve eisen gesteld. Het moet net effe wat sterker en steviger worden uitgevoerd. Het stevige dak helpt wel. Zo'n gat in de constructie zijn constructeurs als ik nooit blij mee. Altijd een hoop gedoe. En ja, dat gaat geld kosten. Alles kan in de techniek, maar wel tegen een prijs.

Vergelijk het maar als bij cabrio's, is het chasis steviger opgezet. Logisch, want bij een gewone auto maakt het dak deel uit van de stevigheid. In sommige autoreviews op tv wordt er wel gezegd dat de cabrio versie wat wobbelig is t.o.v. de gewone.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door Ries »

No problem. Linker zijwand bestellen in GB. Bestaande zijwand demonteren, die Britse erin en voila.

Hier op de zaak hebben ze al tientallen jaren bussen met links en rechts een schuifdeur. Toen ik twaalf jaar geleden begon, Ducato's toen WV t4 en t5 en nu de Vivaro. Die Vivaro's gaan er in het najaar weer uit. Dan 2 jaar oud met 180000 op de teller. Nieuwe tender voor vervanging loopt al en weer met twee schuifdeuren.Zo.n "Britse" wand bestaat echt en wordt dus bij de bouw van de auto erin gezet. Kost wat extra Euro's en een wat langere levertijd.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door faalhaas »

Als je een op basis van een bus een camper gaat bouwen is dat zeker een optie. Van onder andere de Mercedes Sprinter zijn die gewoon te bestellen of gebruikt te koop. Een zoekopdracht op Google geeft binnen een paar minuten een Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI L3H2 432/3500 AIRCO 2x SCHUIFDEUR met 25K kilometer voor 25K euro.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door de Jonckheer »

Eén probleem. Ga je met allebei die dingen schuiven wordt je geheid met grof geweld van de cp verwijderd door een man of 10 (al het er geen 20 zijn)! :lol: :mrgreen:
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door durisotti »

Bijna alle bussen zijn met een 2e schuifdeur te bestellen, maar dat kost flink wat extra.
Der reden dat bussen meestal maar een schuifdeur hebben is dus simpel, het is goedkoper en bij een bestelwagen telt elke euro.
Bij een camper heb je met 2 schuifdeuren minder bevestigingsmogelijkheden voor meubels dus dat is een nadeel.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door eef van baal »

ik heb t5 gehoort met Elektrische sluiting, daar heeft niemand last van, maken nog minder geluid dan een conventionele kamperdeur.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
loeki

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door loeki »

de Jonckheer schreef:Eén probleem. Ga je met allebei die dingen schuiven wordt je geheid met grof geweld van de cp verwijderd door een man of 10 (al het er geen 20 zijn)! :lol: :mrgreen:
ik zou niet weten waarom
denk je nou echt dat een busdeur geen lawaai maakt :lol:

rijden al 10 jaar met een schuifdeur en zijn nog nergens verwijderd

ja, als je a-sociaal gaat staan doen dan wel uiteraard, doch niet als je gewoon je deur gebruikt waarvoor hij dient

En, over dat a-sociale lopen hier al enkele draadjes en dat tot groot jolijt van velen :cheers:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door de Jonckheer »

denk je nou echt dat een busdeur geen lawaai maakt
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker, althans de mijne hoor je écht niet. Dat is een draaideur waar we, als we stilstaan de lucht vanaf halen en met de hand open en dicht doen, geruisloos. ;;-)
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door de Guust »

de Guust schreef:Tsja, ik weet het, 1 schuifdeur roept al irritatie op bij sommige maar toch
Ach ja de een een schuifdeur de ander een aggregaat, toch wel mooi dat je je ergert aan een schuifdeur en dan zelf wel een stinkend aggregaat aanzt, en dat hier komt klagen dat je buurman er wat van zegt!! Top

Maar ja ik kon het verwachten, domme vraag van me
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door de Jonckheer »

:bow: :cheers:
janabrah
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 mar 2013, 15:01

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door janabrah »

De Fiat Ducato is leverbaar met een extra linkse schuifdeur. Meerprijs voor deze optie € 400,00 excl.BTW (prijs 2013)
waterman

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door waterman »

busjes met 2 schuifdeuren zijn volop te koop in duitsland...Er zijn Vito's personenbusjes met 2 schuifdeuren.. ook veel vw transporters ex duitse overheid..

kijk maar eens op http://www.mobile.de
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarom geen 2 schuifdeuren??



Bericht door hathi »

De nieuwe Possl heeft elektr. schuifdeur die je niet hoort bij het dichtgaan!
Hans
Plaats reactie