Nieuwe kast

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Louis2
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 mei 2013, 13:01

Nieuwe kast



Bericht door Louis2 »

Ik las via een ander forum (weet niet meer waar) dat iemand een kast in zijn caravan of camper opnieuw wilde gaan maken. Hij had het hier over deze site om dit zelf te doen. Nu heb ik het idee mijn hangkastjes in de camper wat aan te passen en heb het probleem dat mijn handige handjes wel erg begrenst zijn daarom vond ik het ook wel een idee gewoon hier iets te bestellen en dan op te hangen. Heb al een tijdje op de site gekeken en wat ontworpen wat moet passen van maten uit. Nu denk ik alleen dat het materiaal best zwaar is of kan ik het toch gewoon ophangen aan de wand van mijn camper en zo ja hoe? Ik dacht aan een latje aan de wand monteren en daar dan de kast aan vast monteren? Of is er iemand met betere ideeën? Ik rij een Adria Coral S 650 SP dan hebben jullie ook een idee waar het in moet.

Alvast bedankt voor reacties.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Nieuwe kast



Bericht door Saviemeke »

Eigenlijk zeg je het zelf al, de kastjes zullen erg zwaar worden voor in een camper.
Meestal bestaan de bovenkastjes uit hoofdzakelijk een voor en een onderzijde en dan wordt hiervoor ook nog eens licht gewicht plaatmateriaal gebruikt.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Nieuwe kast



Bericht door efsix »

Om ze aan de wand/plafond te schroeven heeft Reimo mooie plastic hoekverbinders te koop.
Gebruikersavatar
ToJa3
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 23:01
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Nieuwe kast



Bericht door ToJa3 »

In onze Coral S660 SL zitten kastjes aan het voeten eind van de enkele bedden.Deze zaten er al in toen ik de camper kocht. Deze kastjes waren gemaakt door een meubelmaker en van het zelfde materiaal/ motief als de rest van de kasten. Toch wel erg gemakkelijk,wat extra kastruimte.

Groet Jaap
-----------------------
Adria Coral S 660 SL
Gebruikersavatar
Zanzara
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 15 aug 2012, 23:20
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe kast



Bericht door Zanzara »

Louis2 schreef:Ik las via een ander forum (weet niet meer waar) dat iemand een kast in zijn caravan of camper opnieuw wilde gaan maken. Hij had het hier over deze site om dit zelf te doen. Nu heb ik het idee mijn hangkastjes in de camper wat aan te passen en heb het probleem dat mijn handige handjes wel erg begrenst zijn daarom vond ik het ook wel een idee gewoon hier iets te bestellen en dan op te hangen. Heb al een tijdje op de site gekeken en wat ontworpen wat moet passen van maten uit. Nu denk ik alleen dat het materiaal best zwaar is of kan ik het toch gewoon ophangen aan de wand van mijn camper en zo ja hoe? Ik dacht aan een latje aan de wand monteren en daar dan de kast aan vast monteren? Of is er iemand met betere ideeën? Ik rij een Adria Coral S 650 SP dan hebben jullie ook een idee waar het in moet.

Alvast bedankt voor reacties.

Je schrijft dat je wat ontworpen hebt, en dat het moet passen, maar je denkt dat het materiaal erg zwaar is.
Om hier een goede reactie op te kunnen geven, is het vooral belangrijk aan te geven welk materiaal je wenst te gebruiken, en eventueel een tekening met je idee bij te voegen. Helaas begrijp ik niet helemaal de zin :'wat moet passen van maten uit'. Weet je het dan niet zeker? Of heb je een bestaand kastje gevonden? En inderdaad zoals Saviemeke schrijft bestaat een bovenkastje vaak uit een onderzijde(evt. zijkanten) en een deurtje. Tegenwoordig heb je Populierentriplex, dat is heel licht, maar niet bestand tegen hoge belastingen. Indien het sterk moet zijn kan je beter Berken nemen, sterk fijngelaagd, maar zwaar. Okoume, zit er tussen, niet te zwaar en wat sterker, maar wel prijzig. verder uiteraard, hoe dunner het plaatmateriaal je kiest, hoe minder gewicht. Echter hoe meer je diferentieer, hoe gecompliceerder het maken van het kastje wordt.
3 C Cartier van 1987.
Plaats reactie