kussens en autozetels

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
fkiekens
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 apr 2013, 22:25

kussens en autozetels



Bericht door fkiekens »

Hallo,

Momenteel toeren wij rond met Hymercamp 55 van 19 jaar en reeds 263000 km. De kussens zijn aan vervanging toe.

Wij twijfelen nu welk materiaal voor de kussens moeten aanschaffen. De zitkussens worden ook omgevormd tot slaapplaats.
In denk eraan om ook nog twee dekmatrassen van de Ikea aan te kopen en deze later op de kussens te leggen om zo de naden weg te werken om zo een nog beter nachtrust te hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan raad geven ?

Weet iemand welke autozetels kunnen gebruikt worden om de huidige die versleten zijn te vervangen.

Mvg Filip
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: kussens en autozetels



Bericht door Saviemeke »

In de allereerste plaats welkom op dit forum ! Jammer dat je geen woonplaats bij de naam vermeldt hebt, dat maakt het geven van advies om hier of daar te gaan kijken een stuk makkelijker.

Voor de kussens welke ook als bed gebruikt worden kun je het beste polyether gebruiken, dit is in verschillende hardheden verkrijgbaar, kijk maar eens op deze site http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/
Wij hebben heel goede ervaringen met Truster opdekmatrasjes, deze zijn eenvoudig op te rollen en nemen dan niet zoveel ruimte in, http://www.truster.nl/index2.php

Als je met autozetels de bestuurder en bijrijder stoel bedoeld, dan is er heel veel keus, het gaat er wel om dat en stoel goed zit en/of instelbaar is.
Wij hebben onlangs stoelen welke uit een Volvo V70 komen gekocht welke ik in de camper ga plaatsen, na enige aanpassingen.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Ceesz
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 12:51
Locatie: Alkmaar

Re: kussens en autozetels



Bericht door Ceesz »

Hallo,
Wij hebben ook een hymercamp 55 uit 1991 op een ducato 290.
De stoelen zijn ook vervangen door een later type (de grijze ruit) en omdat
de stof van de achterbekleding nog goed was hebben wij het schuim vervangen van de zitgedeeltes
door HR schuim (sg50) met toplaag nasafoam en daar boven op voor het slapen een topmatras
dit alles te krijgen op de markt en op maat gemaakt en wij slapen als rozen.

Succes en veel plezier
groet
Cees
Casarosso
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:50

Re: kussens en autozetels



Bericht door Casarosso »

Wij hebben hetzelfde nu,ik moet erop zitten en slapen.
Maar ik ga toch liever voor een goed slaap matras(kussen).
Ik lig er langer op,dan ik erop zit,en ik kan op elk matras zitten,maar niet op elk kussen slapen.
Dus ik denk dat het in mijn geval een matras uit 4 stukken word,en dan een goede 2 persoons slaapzak,dan ben ik ook van de naden af.
Slaapzak opvouwen en klaar,anders heb ik een dekbed,matras overtrek,opgerold opleg matras,en waar laat ik dat allemaal.
Kan natuurlijk ook alles op een hoop achterop latten liggen,de tokkies's on tour :lol:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15366
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: kussens en autozetels



Bericht door Hoofdnoorman »

Oude Opel Astra F stoelen passen zonder aanpassingen. Ze zitten goed, zijn goedkoop en zitten ook wat lager zodat je beter onder de ruit en alkoof door kunt kijken. Eventueel kan je de klemmetjes van de zonnekleppen omdraaien zodat die ook wat lager komen te zitten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Zanzara
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 15 aug 2012, 23:20
Locatie: Alkmaar

Re: kussens en autozetels



Bericht door Zanzara »

Stoelen Alfa 156 hebben dezelfde railbreedte. Zijn te kust en te keur te koop. Ga ik zelf doen met mijn J5(als er nog budget is na de motorrevisie).
Wij gebruiken ook een oprolbaar dekmatrasje van Ikea. Werkt goed. Wat bij onze camper denk ik goed is, is dat de kussens behoorlijk klem zitten in de ruimte waar de puzzel in past. Door de spanning die erop staat worden de naden al veel minder voelbaar. Overigens hebben wij het aantal naden verminderd door voor de zittingen van de bank redelijk goede matrassen van 140x70 te kopen, wat al een behoorlijk oppervlakte is. Twee van deze matrassen + de rugleuning geven een bed van 140x195. De dwarsnaad zit dan bij je knieholte.
Eerst bestond het bed uit een puzzel van kussens van 40 tot 60cm breed. Dan zit er altijd wel een naad bij je heup of schouderblad.
Of je zo een truc kan uithalen weet ik niet, wij waren er erg blij mee.
3 C Cartier van 1987.
Plaats reactie