radio schokvrij neerzetten

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

radio schokvrij neerzetten



Bericht door NAWM »

Tot nu toe halen we de radio van zijn plankje af en leggen hem op bed, als we gaan rijden.

http://www.vergelijk.nl/audiosysteem/pu ... pecs.rhtml

Maar nu wil ik hem vastzetten, op een plaat schuimrubber. Een bijkomend probleem is dat aan de onderkant van de radio, ook nog een uitgang van een speaker zit, daar komt ook nog geluid uit :-) De hele radio vastlijmen op dat schuimrubber is geen oplossing.
Dus hoe maak ik die radio vast op z'n plankje zodat hij niet gelanceerd wordt als we de hoek om gaan?

Groet Bert.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door Kroppie »

(post)elastiekie?.
of een snelbinder als het een zware radio is .

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op do 21 mar 2013, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door NAWM »

vind ik niet mooi :oops:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door Kroppie »

2 of meer pennetjes onder aan de radio schroeven en dan 2 of meer gaatjes in het plankie .

dat je een elastiek het niet mooi vind o.k ,ik ook niet , maar tijdens het rijden zie je dat waarschijnlijk toch niet

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bart H
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 16:53
Locatie: Eindhoven

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door Bart H »

Soms zitten er onder in een radio rubberenvoetjes en die kan je er wel eens uit draaien/schroeven....

Je zou dan onder door de plank een bougje kunnen doen en hem zo vast zetten. Afstand blokje er tussen voor de speaker en klaar.

Anders kastje smaller maken door extra plank/zijkant zodat hij niet kan schuiven :)
Minicamper-dromer :)
PE5JW
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 22:45
Locatie: Zwolle

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door PE5JW »

In de bouw markt heb je van dat klitteband waarmee je oa gereedschap vast kan leggen.
Klitte band kan echt heel sterkt zijn kijk eens of je hem daar niet mee vast kan zetten.
Groet Joeri

Typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door Opgezegd »

Tye Aid band is mogelijk een goede oplossing. http://camperlanden.eu/tye-aid/. Zelfs onze labrador zet ik ermee aan de camper.
shadowrider
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 5:46

Re: radio schokvrij neerzetten



Bericht door shadowrider »

Wij zettende radio vastgezet met klitteband. Rol van 25 meter was nog geen 25 euro. Ook erg handig om het vliegen gorden even tijdelijk op te binden bij het in en uitruimen. Hier heb ik die rol vandaan hhttps://netwerkproducten.com/webshop/klittenband-zwart-20-mm-rol-a-25-meter-p-1233.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie