Is een 15 pers. bus geschikt als camper?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Pigion2

Misschien is dit een idee voor jouw buitenkeuken:
Heeft 3 gaspitten, snijplankje, wind- c.q. spatscherm en is opvouwbaar tot 4 cm dik, hij hangt bij ons onder het bed en is heel snel gebruiks klaar te maken.
Hij hangt met een tafelprofieltje aan de bus en wordt gekoppeld aan de buiten gasaansluiting.
De basis was een driepits camping gascomfort (kringloop).
Met wind en regen is 't duidelijk minder praktisch, maar met warm weer een genot!

Teake

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Pigion
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 01 jul 2009, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door Pigion »

@Danny,
Mijn basis zal bijna zeker geen L2H2 worden. Om een lichte motor binnenin te vervoeren, heb je een L3 nodig. En voor mijn lengte (1,93 m) is H2 te krap. Nadeel van een H3 is het grote frontale opp. Bij snel rijden een hoog verbruik.
Daarnaast wil ik op de bestuurdersplaats testen. Ducato was vroeger een ramp voor lange mensen. Misschien is een Renault Master of VW LT... comfortabeler..

Misschien is een minimalistische keuken ook goed, bespaart zeker kilo's voor de keuring.

Keuken achterop gaat niet i.v.m. meenemen van een motor.

Pigion
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door annoh »

Als je kijkt naar eisen RDW/belastingdienst betreffende keuken dan moet die keuken volgens mijn vast gemonteerd zijn.

Los daarvan, uitdraaibaar / uitschuifbaar / uitklapbaar is denk ik onhandig vanwege wind. Je moet je camper zo parkeren dat je, gegeven de wind, goed kan koken, lijkt me niet handig.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door Dafluc »

Niks zo lekker als buiten koken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar eis is inderdaad van binnenuit bereikbaar en 60 cm hoog werkblad.
Afbeelding
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door Navigator »

Een buitenkeuken is (als extra) geweldig! Vanuit een serviceluik schuif ik een RVS-comfort met spoelbak zo naar buiten. Twee alu-windpaneeltjes aan de zijkant en koken maar. Zeker met hoge temperaturen een geweldige vinding!

Peter
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is een 15 pers. bus geschikt als camper?



Bericht door Cee Pee »

Pigion schreef: .......... Ducato was vroeger een ramp voor lange mensen..........
Nu niet meer ik ben ook 1,95 m. / 105 kg. en in zowel een 230 als een 244 heb ik ruimte zat.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie