Even voorstellen: Chevy Rockwood

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

stoelen heb ik gevonden van een gmc vandura, incl. console, mooi passend gemaakt en een draaiplateau eronder gezet. nu nog inbouwen en klaar.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

volgende week komt het interieur er weer in, kasten zijn helemaal uit elkaar geweest, geschuurd en behandeld met blanke lak, dus nu licht eiken, keukenblad en andere bladen zijn antraciet gemaakt,badkamer wordt nog met plexiglas wit, gedeeltelijk bekleed, de slaapbank en de stoelen nog een keer bekleden, dan is hij helemaal als nieuw.
peerke35
Berichten: 107
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door peerke35 »

Klinkt goed!!!
Je hebt er ook al flink wat werk aan gehad, maar wel grondig aangepakt :clap:
Ben heel benieuwd naar foto's van de binnenkant (zoek nog wat inspiratie voor mijn eigen campertje :thumbup: ....)
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

ik weet niet hoe ik hier foto's op moet zetten.
peerke35
Berichten: 107
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door peerke35 »

Tja, ben zelf ook een noob op dat gebied.
Ik gebruik photobucket om de foto's op internet te zetten.
Vervolgens plak je de link hieronder tussen en worden de foto's zichtbaar.
Mogelijk staat er hier ook nog wel ergens een how to, waarin één en ander wat meer duidelijk uitgelegd wordt.

Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Hoi hegger, hoe werkt dat draaisysteem ? draait de stoel gewoon om zijn as of komt de stoel ook iets naar binnnen met draaien? Mijn stoelen staan vrij dicht tegen de deur en als deze zou draaien dan komt hij met de rugleuning tegen de deur lijkt mij. Heb inmiddels al wat km gemaakt met de diesel en dat is een genot.Veel meer koppel als de lpg v8 maar alleen nog wat aan de uitlaatdemping doen .Is even leuk dat geluid maar een paar uur achter elkaar echt niet.

Wilden met de Pinksteren weg maar dat weer is echt niks, gister maar binnen alles schoongemaakt.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

De stoelen zitten er nog niet in, moest nog wat aan de motor doen, zonder stoelen kun je er beter bij, ik hoop wel dat ik ze kan draaien, het is net wat u zegt dat ze met de rugleuning tegen de wand komen, ik laat het u weten als ze geplaatst zijn. gr will
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door csillag »

Respect voor je
Hoewel ikzelf al meer dan 25 jaar bezig ben met amerikanen heb ik toch mijn ami camper geruild voor een Euromodel
Afbeelding
Ik was zelfs in de sector van Ami cars werkzaam , dragrace gedaan, enz.. maar vele kleine en onozele onderdelen ( starters, watertubes, remslangen enz..) moeten opsturen naar mensen die in panne stonden . Met een Ami kan niemand je helpen blijkbaar en je kan toch ook niet alles op reserve meenemen. En zo ben je snel een weekje verder eer de onderdelen bij je zijn.
Ook wel omdat ik nu in Hongarije woon en dus echt al mijn stukken voor de ami cars die ik nog heb uit B laat komen ( uit noodzaak)
Ik weet de luxe en comfort van de Ami campers zijn niet te overtreffen . Ook was de onze 9 m ( 27 voet) en ben ik nu heel blij met de 7 m die ik heb is dikwijls nog groot zeker in de kleinere steden
Normaal zou je diesel rond de 18 L mogen verbruiken ( indien je natuurlijk geen te zware voet hebt ) :thumbup:
Ollie-B
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 8:38
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door Ollie-B »

Petje af hoor!

Heb zelf 2 jaar geleden een Chevy Van G20 5.7 liter V8 gehad op camper kenteken. Totaal geen verstand van. 1 proefritje gemaakt en veel te enthousiast het ding voor veel te veel geld gekocht. Maar ja dat wist ik toen nog niet :lol:
Ding zag er gaaf uit, liep goed etc. 2x mee naar de Ardenen geweest om proef te kamperen. Daarna wat dingen aan gepast in het interieur. Daarna 1x mee op vakantie geweest naar Z-Frankrijk. Achteraf heb ik geluk gehad, want ondanks dat hij me de hele vakantie niet in de steek gelaten heeft, bleek bij thuiskomst, toe ik wat verder ging knutselen er een hele hoop verborgen gebreken te zijn. :crazy: Wilde wat roest weg werken en er kwamen uiteindelijk hele stuken plamuur uit de carrosserie gezet. Op sommige plekken keek ik ineen door het plaatwerk heen. Toen ben ik eens verder gaan kijken. Nou ik zal je de details besparen, maar het was een nachtmerrie. Ellende naar ellende kwam ik tegen. Alles uiterst sneeky en duidelijk zeer bewust weg gewerkt. Ik heb nog een poging gedaan de boel op te knappen, maar ik had geen werkplaats en stond op straat. Geen lasapparatuur etc dus dat was een hopeloze missie. Uiteindelijk met veel pijn in mijn hart en een heel groot leeg gat in mijn portemonnee het ding weg gedaan. :thumbdown:

Ondanks dat ik nu een hele fijne betrouwbare camper heb mis ik nog steeds die heerlijke grommende V8 en die grote luie stoelen. :lol:

Succes met het project en ik ben benieuwd naar de foto's als hij klaar is.

Groeten :cheers:
Fiat Ducato 2.5TD Hymer Camp 59 bj1992
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

De draaistoelen passen niet, ze komen tegen de deur aan, dus draaiplateau verwijderd en stoelen vastgezet, dan draaien ze maar niet,gisteren nog oliefilter en olie vervangen 8 nieuwe bougies erin nieuwe transmissieolie en filter, en nieuwe transmissiebakpakking erin, en nu is hij bijna klaar, op de stroom na. gr will
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

dat is jammer van die stoelen, ik weet ook niet hoe dat origineel werkt.Lijkt me dat de stoelen zijwaards naar binnen moeten kunnen met draaien omdat ze vrij dicht tegen de deur staan. Bougies zijn lastig te vervangen bij een chevy,althans dat vond ik. Mijn automaat moet ook nog een oliewissel hebben voordat de vacantie begint.Er ligt een th400 3 traps onder die al menig km gedraaid heeft maar ik kan nog niks geen gebreken ontdekken en hij doe het prima.

Moet nog wel even stoeien met een uitlaat demper, heb veel resonatie van de brom onder mijn kap,het lijkt wel of deze niet naar achteren weg kan ofzo.Heb nu een originele demper van een chevy diesel en ga dat proberen maarhij moet natuurlijk niet te stil worden....

14 en 15 juni reizen we af naar Volkel om de luchtmacht te aanschouwen, denk maar op een camping overnachten en met de fiets er naar toe.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door JAN60 »

Maak gelijk een aftapplug in de deksel van de autm.,scheelt een hoop geklieder ;;-)
Gr Jan
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

Heb nu de bekleding helemaal nieuw laten maken, nog even de stroom maken, zitten allemaal nieuwe kabels in, de luifel nog monteren, die ik eerst nog moet maken, nieuwe beugels erop zetten, dan het dak nog even met triflex cryl 205 afwerken, en dan laat ik het geheel nog een keer overspuiten, en klaar is Kees.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

Als je naar volkel gaat kun je eens langskomen, woon er niet zo heel ver vandaan. Gr. Will
Plaats reactie