Even voorstellen: Chevy Rockwood

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door Jan Hester »

Nou Joop, zo te zien lukt het je wel. Veel succes , je hebt een pracht camper.
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

ja dat denk ik wel , ik heb een ander set kroon en pignon wiel ,nu maakt het achterwiel 1 omwenteling en de ingaande as van het differentieel 2 dus een 4.10 overbrenging. Ik heb nu een 3.53 overbrenging die ik erin ga zetten en dan zou het 1 achterwiel omwenteling op 1,5 moeten zijn dus ongeveer 450 toeren minder , heb toch koppel zat dacht ik. Maar ik moet het nog gaan testen natuurlijk als de as klaar is.
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Heb inmiddels de dikke diesel aan de gang in de camper, jonge wat gromt zo'n v8 diesel ,paar kleine dingen nog afmaken onder de kap.Ook de motorruimte moest er aan geloven want de motor was te breed... in 1984 hebben ze pas diesels ingbouwd,denk aan de ambulances, maar mijn chevy is van 1979 en daar is d motorruimte 10 cm smaller,jawel daar kom je dan achter als de motor er half in hangt en je afvraagt of die motor niet errug groot is geworden.

Achteras is bijna af nog een verfje erover en dan er weer onder, kunnen we eindelijk stukkie rijden..
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door JoepVanDerVen »

mooie camper ! heb respect voor je doorzettingsvermogen .
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
vwcamper7
Berichten: 14
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 17:54

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door vwcamper7 »

toppie hoor

zo'n mooie camper heel wat anders dan mijn vw lt
echt een mooie project ik heb respect voor je hoor
weer zo'n mooie oldtimer uitstekend hoor
zo maar doorgaan

gr. germ :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Heel wat werk verzet inmiddels , heb de as er weer onder zitten met nwe veerstroppen , oude moest ik doorslijpen omdat deze vastgerot zaten. De 16 inch velgen van een Ford F250 pas laten maken omdat de steekmaat 5 mm te groot was. De gaten zijn op een CNC bank exact allemaal 2,5 mm naar binnen geboord zodat het past op de as .

Het naafgat in de velg was 7 mm groter en daar zijn ringen voor gedraaid die in de velg gedrukt worden.
Inmiddels nieuwe banden van het merk Continentaal 225 75 r16 C voor lichte vrachtauto kosten per stuk€ 138 euro . ahum ja en dan 6 x ... maar goed ,rijd denk ik perfect en geen woekerprijzen meer voor 16,5 inch banden uit USA.

Mooie chromen dichte moeren erop en hoofdstuk afgesloten.
Binnen motortunnel randen pasgemaakt en gelast , polyester kap pasgemaakt , gelijk heel de bekleding in de cabine eruit en de vloer geisoleerd met geluidisolatie en daar over een mooi passend vloerbedekking. Zo houden we de camper qua inrichting aardig bij de originele kleuren.
Dit weekend dus echt rijden ,ben benieuwd hoor.

Afbeelding[/img]

Afbeelding[/img]

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ome joop op wo 03 apr 2013, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door VAN-tastique »

Complimenten Ome Joop.
Ik durf best wel wat aan te pakken, maar hier zou ik 's nachts trappelend van wakker worden.
Geef mij maar een stuk hout in de handen!
Succes met de inbouw en hopelijk haal je straks iets meer kilometers met een tank (diesel)!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

wel een mooie camper,heeft u, heb zelf een gmc midas uit 1976, welke ik totaal aan het renoveren ben,in juni moet hij klaar zijn, en dat lukt wel, het is een gmc midas mini 226 V8 6.6l benzine, hij was erg slecht alles was verrot, en heb alles vernieuwd. gr will
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Hoi Will, er ligt geen lpg in dan? ik heb nog een frame met 2x 90 liter tanks liggen , als nieuw,deze komen onder mijn camper vandaan en hingen onder achter de achteras.Is mischien handig als je op lpg wikt gaan rijden.6.6 ltr lust ookmwel wat denk ik?
Gebruikersavatar
bikerwally
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 8:17

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door bikerwally »

Ziet er heel mooi uit.
Nog veel genotvolle kilometers toegewenst :thumbup:
Afbeelding
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

hoi, joop de gmc rijdt op benzine ja, die lust wel wat( is benzine genoeg te krijgen toch?) nee onzin ik weet nog niet of ik er lpg in wil laten maken, ik rijdt er niet zo heel veel mee, maar ik zal het onthouden, in ieder geval bedankt. gr will
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

hoi, joop ging even wat fout geloof ik, ik zoek nog twee voorstoelen voor die gmc, weet u of die van een gmc vandura ook passen, er zitten nu van die vrachtwagenstoelen in die vindt ik niet mooi, dus moet andere hebben. gr will
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

volgens mij kun je de stoelen zo wisselen, anders het frame waar de stoel op staat erbij nemen,deze zit vast met 4 bouten in de bodemplaat.Mischien kun je gelijk draaibare nemen? wil ik eigenlijk ook nog een keer.
Gebruikersavatar
racejunkie538
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 mar 2011, 18:44

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door racejunkie538 »

Ome Joop

Zit net je hele verhaal te lezen, respect hoor !!

Gr Marc
Plaats reactie